Inlägg från: EnBlivandeWestring |Visa alla inlägg
  • EnBlivandeWestring

Vi som planerar barn efter pillerstopp

WanderChild skrev 2018-08-23 19:58:10 följande:
    Ser inte din bild :( Kan du beskriva vad den föreställer? ;)

Här har du :D 
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Men va fan... Den kom inte nu heller. Testar igen

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Bilden kom tydligen fortfarande inte upp som den skulle men det är i alla fall 2 positiva test (en sticka och ett cb-advanced) :D
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-23 20:59:43 följande:

Haha okej! Nice! Då har vi BIM typ samtidigt! Förutsatt att min kropp lyckades få till äl vill säga... Håller tummarna för oss! :)

Alla tummar och tår behövs hållas här då sambon ikväll fick kalla fötter och jag ligger med närmare 40 graders feber och kan inte andas genom näsan. Vi mös i måndags och igår så det finns en minimal chans i alla fall men ställer in mig på mens
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-23 23:52:20 följande:
    Ajdå, krya på dig! Här har det bara blivit mys en gång så får se om det räcker... Men mens är nästan ok det också med tanke på att jag inte haft någon sen pillerstopp för 2,5 mån sedan... Blir det inget så gör vi uppehåll i verkstan då jag absolut inte vill få barn mitt i sommaren med underbemanning, övertidsarbete, stress som leder till misstag o allt möjligt annat på landets sjukhus... Har inte speciellt hög tilltro till svensk sjukvård tyvärr :/.
    Vi kommer ta en paus under september då alldeles för många redan fyller år i juni (jag, sonen, svärmor, sonens kusin och sonen kusins pappa) så vi vill inte ha en junibebis om det inte råkar bli så av "misstag" såklart. Men jag är redan nu inställd på att mensen kommer mellan 7:e och 10:e september och vi sen försöker i oktober eller november igen och då har nog sambons kalla fötter blivit varmare 
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Nu jävlar SKA det bli en bebis!!!

Mys måndag, onsdag och idag och positivt på ägglossningstest igår men inte idag. Ge mig ett pluss den 8/9 nu då :)

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-29 09:46:40 följande:

Ok, nu är det lite spännande.... Var halvvägs genom ett inlägg igår om att jag liksom haft lite känningar i livmodertrakterna till o från under dagen men postade inte eftersom jag tänkte att det säkert inte betydde något. Men! Nu i morse efter morgonens träningspass så hade jag fått en brun flytning :O. Minns ej om jag hade mellanblödningar innan jag började med p-piller men tror inte det. De första många åren på piller hade jag dock ofta bruna flytningar/mellanblödningar, ända tills jag bytte till zoely. Tempen håller sig stabil sedan uppgången i fredags på 36,6-36,7 sex dagar i rad nu. Vill inte hoppas för mycket men man funderar ju!

Åh så kul :D Håller tummarna för att det var en liten nidblödning då ju :D

Jag är på äl+4-5 (antagligen äl+5) och har ett väldigt tryck i äggstockarna/äggledarna/livmodern. Ingen brun flytning men dem har ändrat karaktär till lite vattnigare (från lotion) och jag är så fruktansvärt trött. Dock vet jag inte om det brukade vara såhär innan mens tidigare :/ Kan ju inte tänka mig att jag blir gravid på första försöket igen liksom

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-29 12:42:25 följande:
    Hehe nä strunta i vad appen säger. Lita mer på bm ???? Kan ju va så att du hade en massa andra symtom då som den tillsammans värderar starkare än att ett test inte va positivt. Vissa får ju aldrig starka streck.

Va precis på toa o då var där en liten ljusbrun flytning som va som äggvita i konsistensen, fick även lite brunt på pappret!(?) Har även hittills under dagen liksom ?känt av? livmodern, inte ont eller stickande utan bara att jag liksom kan känna precis var den är, dens närvaro typ om ni förstår hur jag menar? Som superlätt mensvärk ungefär.
    Det du skriver sägs vara väldigt vanligt runt nidningen. Just spotting, livmodern och liknande en äl-flytning
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-29 13:12:51 följande:

Åh jasså!!? Försökte googla lite på det men sitter på jobbet så har begränsade möjligheter/tid till det. Vill inte sitta helt uppenbart o googla på nidblödning bland kollegorna heller ;P. Men alltså, det hade varit sjukt om det tagit sig på första försöket, vi fick liksom bara till det en enda gång under äl! :O Nu började jag känna mig nervös! Är jag redo för detta??!!! Haha...

Jag håller tummarna i alla fall :)
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-31 11:13:22 följande:

Jaha.... O där kom nog mensen... På äl+8/9?! Fortsatt *mensvärk* idag och hade lite bruna flytningar i morse också men tänkte inte mer på det. Dock fick jag mer och mer ont och när jag gick på toa nån timme senare så va där lite mer samt mörkare. Och nu precis så kom det färskt blod samt att jag har den där klassiska *här kommer jag!* känslan i magen som jag brukar få när mensen sätter igång ordentligt. Typiskt... Lite besviken eftersom det ju innan verkat lovade men samtidigt glad att kroppen ändå verkar va igång igen nu. Det enda som oroar mig är att lutealfasen var så kort! Har ingen aning om hur lång lutealfas jag hade innan p-pillerna. Hoppas hoppas att det bara är för att det är första cykeln sedan pillerstopp så kroppen inte riktigt lyckats ställa in sig ordentligt, annars kan det ju ställa till problem... Denna cykel blev totalt 69 dagar lång! Hoppas på att nästa blir kortare så vi hinner med ett försök i september, annars blir det uppehåll då jag inte vill ha barn i jul/aug...

Tar en alvedon och myser ner mig i soffan med datorn och en kopp te, valde helt rätt dag att jobba hemma! Ikväll blir det vin och choklad!

Men nej, fan så tråkigt :( Hoppas verkligen att det tar sig snart <3
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Tog sista cerazette 28/7, hade första ägglossning 24/8 och plussade igår (2/9) på BIM-5 :D Jag är överlycklig!!!

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-10-17 07:24:23 följande:

Postar här också eftersom vi är flera som pratat här med! Fick brun blödning sön-mån på äl+8-9. Va hos bm igår, tisdag, o klagade på min korta lutealfas. Fick inte särskilt mkt förståelse där tyvärr... Men nu i morse på äl+11 fick jag detta!!! Munkpeppar o progesterall har jag använt!

<3<3<3
    Nilo Westring - 170616
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-10-24 22:48:59 följande:
    :D <3 Hur går det för dig??? Hur långt har du kommit nu?
    Jag är i 10+5 och fick e den lill* senast igår :D  Någon kanske vill gissa kön för skojs skull?
    Nilo Westring - 170616
  • EnBlivandeWestring
    Arpe86 skrev 2018-10-25 08:20:53 följande:
    Åh vad fin!! Hur mår du??

Har själv gått in i v.28 nu, mår prima.

Hade själv jättesvårt att tyda UL fast vi visste vad det var... överlåter gissning till er andra hi hi

Jag mår illa och har redan foglossningen men det funkar :D 

Oj, så långt redan :D

Nilo Westring - 170616
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-10-25 18:22:12 följande:
    Åh vad kul med bild! Fick ni själv bekosta tidigt ul? Jag har iiiingen aning, men gissar på... pojke!
    Nej :D Jag var först på VUL för att fastställa hur långt gången jag var men då kunde dem inte riktigt mäta ordentligt för det var så tidigt så fick ett ul till :D Sen blir det KUB den 9/11 :D har världens bästa bm som fixar detta åt oss :D 
    Nilo Westring - 170616
  • EnBlivandeWestring
    Arpe86 skrev 2018-10-26 13:20:50 följande:
    Huvudsaken att det funkar!

Hade också ett fantastiskt bemötande av bm i början ..snabba kallelser till UL eftersom vi inte visste hur långt gången jag var osv.

Tyvärr blev jag tilldelad en annan bm och kände direkt efter första besöket - nja vi klickar nog inte, känslan stärktes veckorna efter, strul m läkartiden som vi fick men som aldrig bokades in av henne, blev ifrågasatt ang min och sambons tankar/oro/funderingar kring förlossning även när hon skulle fixa den nya läkartiden.

Hade sån ångest att behöva gå tillbaka så jag har bokat in nästa besök hos en annan bm på en annan mottagning.

Vet inte hur vanligt det är att känna sig oviktig och överkörd av sin bm.....
    Du gjorde helt rätt. En bm ska vara ens trygghet under graviditeten. Jag älskar min och det är samma som jag hade med sonen för 2 år sen :D
    Nilo Westring - 170616
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp