• Arpe86

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Linepj skrev 2018-08-11 14:59:02 följande:

Förlåt, jag är ju verkligen super-ego just nu.. glömde helt att fråga: hur är det med er, Arpe86 och JenniB?

Låter iaf lite positivt! Testa igen om några dagar..

Vi har berättat för familj och några nära vänner nu, börjar bli svårt att dölja den konstanta hungern och behovet att kissa ofta och dessutom svullnar magen upp lite extra under dagen (jag är annars väldigt smal). Fick tid för KUB-ultraljud i början av veckan och börjar bli lite nervös!
  • Arpe86

Visade sig att vår lilla kille!? var för gammal för KUB. Är nästan i v.17 (hur gick det till liksom??).

Men fick ju ett ultraljud och en ordentlig genomgång av honom och allt verkade normalt. Fortfarande inte riktigt förstått det än.. och redan nästa vecka är det dags att undersöka hjärtat mera noga. Tar nog lite tid att smälta .....

• Arpe86
    JenniB skrev 2018-08-14 08:26:45 följande:

Men wow!!! Detta är så roligt alltså! :D Du verkar vara ett ganska bra exempel på att man inte behöver känna av några symptom alls i början av graviditeten. ;)

Jaaa det är nu jag verkligen måste gå tillbaka i tiden och leta symptom.... Extra svårt när man slutat med piller precis + inte hinner ha sex SÅ ofta.

Det var nog först under semestern (början av juli) som jag hade tid att stanna upp och känna att kroppen och hjärnan kändes lite annorlunda ???? tacksam över att må och ha mått väldigt bra hela tiden.

Kommer fortsätta följa er i tråden och uppdaterar er gärna.
  • Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-15 10:57:50 följande:

Så idag blev det konstaterat av gyn att jag har ett pågående missfall. Jag fick så ont i ena sidan så jag fick åka in. Har lämnat blodprov idag och ska lämna igen om några dagar för att se att hcg sjunker som det ska och det inte är något utomkvedes... Känns på något sätt skönt att få det svart på vitt, att det inte är jag som hittat på allt/varit paranoid eller så.. och nu kan jag sörja detta och sedan gå vidare, förhoppningsvis få äl snart igen och kunna göra nya försök..

Nej vilken tråkig läsning! Beklagar verkligen..

Men förstår att det är skönt att få det svart på vitt

och slippa oroa sig och försöka gå vidare med nytt försök när denna process är över. Förhoppningsvis snart!

Själv försöker man smälta situationen av att nästan gått halvtid...det är väl nu oron har börjat lite men försöker att inte tänka så utan bara försöka må lika bra som hittills. Inte läsa så mycket andra trådar för att inte skrämma upp sig...
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-15 12:10:13 följande:

Asså jag är så trött på mina jävla symptom hela tiden (ursäkta språket). 

Jag kan inte vara gravid för jag har inte plussat på älsticka sen jag slutade med cerazetten men jag vet inte vad som händer i min kropp just nu. Idag ser det ut såhär...

Spottings (dock bara inuti så att säga och helt torrt som vanligt utanför)

Lite mjukare tapp

Hunger

Yrsel

Ökad sexlust

Värmevallningar

Extrem trötthet

Molvärk till och från både fram och bak

Smått känslig tapp

Illamående till och från

Är så glad att jag ska få prata med min gamla barnmorska idag. Är rädd att jag har ett östrogenöverskott, en cysta eller svamp då ingenting känns rätt i kroppen just nu. 

Ska ta ältest vid 14.30 också då jag brukar ta mellan 13 och 15. Är så trött på detta testandet när ingenting händer i alla fall. Smått stegrande för att sen gå ner till lika ljusa som vanligt igen.

Förlåt för långt inlägg men behövde bara klaga av mig lite

Tycker att jag läst mycket om just dessa symptom efter att man slutat med Cerazette?

Jag hade väl det flesta symptom till och från, skyllde allt på cerazette, och tänkte att det bara var att vänta ut det. Mådde iof i övrigt "bra" och haft en intensiv vår/sommar inte hunnit stanna upp riktigt.

Några symptom har hållt i sig sen jag fick reda på att jag var gravid, men inget jag mår dåligt av.

Jag höll ju på med ÄL testerna omedveten om att jag redan var gravid. Fick negativt varje gång.

Kanske värt att kolla upp symptomen....

Och ingen idé att ta ett gravtest?
  • Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-15 19:00:50 följande:

Tack. Håll tummarna för att det blir en nästa gång, en gång som slutar bättre :)

Hur går tankarna? Förstår att det måste kännas konstigt att ha gått så långt utan att veta. Finns det någon du kan prata med och få bra stöd av? Hur känner din partner? (Om man får fråga såklart, förstår om du tycker det känns för privat)

Det kommer bli en nästa gång snart känner jag på mig! Håller tummar håll oss uppdaterade.

Jag pratar med min sambo... vi skrattar mest åt det och känner oss löjligt glada och tillfreds med situationen. Påminner mig själv genom att titta på ultraljudsbilderna och filmklippen gång på gång - det är på riktigt! Skönt att kunna skriva av sig här också.

Bara de senaste dagarna tycker jag mig se att magen framträder allt mer också.
  • Arpe86
    WanderChild skrev 2018-08-23 20:59:43 följande:

Haha okej! Nice! Då har vi BIM typ samtidigt! Förutsatt att min kropp lyckades få till äl vill säga... Håller tummarna för oss! :)

Håller tummar för båda!!
  • Arpe86
    MizzMariah skrev 2018-08-24 00:09:43 följande:

Hej! Slutade med mina cerazette i slutet av april och har haft ägglossning och mens varje månad sedan dess. Ätit cerazette i 4.5 år men p piller sammanlagt i nästan 16 år utan uppehåll.. mensen har de senaste 2 gångerna varit extremt sparsam vilket fått mig att hoppas. Alla tester är dock vad jag upplever som toknegativa. Ska se om jag kan infoga en bild på de jag tog imorse. I vissa ljus anar man en antydan tillstreck men jag har tolkat det som spökstreck. Det konstiga är att jag hade bim i söndags och blödde sparsamt måndag och tisdag.. brösten fortsätter dock att klia och sticka till och från och kännas varma. Väldigt skummt

Hej!

Snarlik bakgrund som mig alltså, yasmin ca 8 år men sen helt fri från blödningar under mina sista 4 år med cerazette.

Fick riktig mens 32 dagar efter cerazettestoppet. Blödningarna i maj och juni var extremt sparsamma, uteblev helt i juli, visade sig att jag var gravid och befruktning skedde i slutet av april!
  • Arpe86
    Heilena skrev 2018-08-24 04:59:08 följande:

Jag slutade med minipiller för 15 dagar sen och är mitt uppe i min pillermens nu.. Alltså första blödningen efter pillerstopp.

Är det fler än jag som upplevde den värsta mensvärken någonsin då?! Blöder som en gris och har brutalt ont i magen.. Usch!!! Jag hade mens under tiden jag käkade Mini-Pe också, men det var inte i närheten av detta..

Jag fick tvärtom ovanligt lite mensvärk första blödningen 32 dagar efter stoppet. Var iof helt fri från blödningar under 4 år med cerazette. Innan dess hade jag extrem mensvärk....varje gång.
  • Arpe86
    WanderChild skrev 2018-08-24 07:03:01 följande:

Tempen upp +0,3 grader till idag efter att ha varit exakt samma 3 dagar i rad så det ser lovande ut!

Nått på G helt klart!
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp