Inlägg från: WanderChild |Visa alla inlägg
  • WanderChild

Vi som planerar barn efter pillerstopp

EnBlivandeWestring skrev 2018-08-29 10:20:31 följande:

Åh så kul :D Håller tummarna för att det var en liten nidblödning då ju :D

Jag är på äl+4-5 (antagligen äl+5) och har ett väldigt tryck i äggstockarna/äggledarna/livmodern. Ingen brun flytning men dem har ändrat karaktär till lite vattnigare (från lotion) och jag är så fruktansvärt trött. Dock vet jag inte om det brukade vara såhär innan mens tidigare :/ Kan ju inte tänka mig att jag blir gravid på första försöket igen liksom

Haha nä jag tycker också det känns extremt osannolikt att det skulle ta sig direkt! Så jag tror på mellanblödning, eller nåt tills motsatsen är bevisad ;). I övrigt har jag inte känt/märkt något. Kanske lite dragande känsla i magen idag också men det är nog bara inbillning.
  • WanderChild
    Arpe86 skrev 2018-08-29 11:24:02 följande:

Oj vad spännande låter lovande med tanke på tempen!

När jag började tempa var jag ju uppenbarligen redan gravid, men det höll sig mellan 36,6-36,9.

Lite off topic men har försökt justera min historik i NC appen, den vill bestämt ha det till att befruktning skedde i juni (började tempa då) fast jag inte fick positivt LH test....

Hehe nä strunta i vad appen säger. Lita mer på bm ???? Kan ju va så att du hade en massa andra symtom då som den tillsammans värderar starkare än att ett test inte va positivt. Vissa får ju aldrig starka streck.

Va precis på toa o då var där en liten ljusbrun flytning som va som äggvita i konsistensen, fick även lite brunt på pappret!(?) Har även hittills under dagen liksom ?känt av? livmodern, inte ont eller stickande utan bara att jag liksom kan känna precis var den är, dens närvaro typ om ni förstår hur jag menar? Som superlätt mensvärk ungefär.
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-29 12:51:37 följande:

Det du skriver sägs vara väldigt vanligt runt nidningen. Just spotting, livmodern och liknande en äl-flytning

Åh jasså!!? Försökte googla lite på det men sitter på jobbet så har begränsade möjligheter/tid till det. Vill inte sitta helt uppenbart o googla på nidblödning bland kollegorna heller ;P. Men alltså, det hade varit sjukt om det tagit sig på första försöket, vi fick liksom bara till det en enda gång under äl! :O Nu började jag känna mig nervös! Är jag redo för detta??!!! Haha...
  • WanderChild
    Arpe86 skrev 2018-08-29 15:49:15 följande:

Jag litar på BM!

När jag startade med NC så fyllde jag i datum för "mens" el ja de blödningar jag haft sen pillerstoppet i mars. Räknar jag tillbaka veckorna från idag till befruktning så hamnar jag i den fertila perioden i april. Och vad jag vet så måste detta gått på enbart 1 försök i och med att vi sällan hinner med mys ha ha...

Spännande..Bruna flytningar borde absolut vara ett bra tecken! Antecknade faktiskt bruna flytningar ca 4 dagar efter sista dagen på den svagare fertila perioden i april enl. NC.. ca 10 dagar efter den mest fertila perioden.

Ja jag minns inte om jag hade mellanblödningar innan pillerna, kanske nån enstaka gång. Men har definitivt inget minne av mensvärksliknande känningar mellan mensblödningarna. Det tycker jag att jag borde ha kommit ihåg, har alltid bara precis haft mensvärk nån timme innan det faktiskt satt ingång, ev lite på kvällen innan, och sen ganska rejält ont de första dagarna av mensen. Värken är dock kvar än, ett lätt molande ungefär som att mensen ska komma när som helst. Men så har det varit i två dagar nu! När jag åt p-piller och hade mellanblödningar så hade jag aldrig ont.

Har googlat runt lite nu och ja, just kombinationen av temp, känslan i magen och bruna flytningar ser väldigt lovande ut! I de flesta fall jag läst om där det inte varit ngt så har inte alla tre sakerna varit närvarande, särskilt känslan i magen har uteblivit, eller så har flytningarna kommit senare och omvandlats till mens. Är bara på äl+6/7 nu. Får fundera på att kanske omvärdera min plan på att inte testa förrän onsdag. Känns redan svårt att hålla sig en hel vecka..! Får se hur det hela utvecklar sig...
  • WanderChild

Alltså är det inget nu så undrar jag vad min kropp sysslar med... sitter på jobbet o försöker koncentrera mig men det är svårt eftersom det sticker, spänner o molar i magen. Har även fortsatt sparsamma färgade flytningar, dock är de blekare än igår. Tempen har gått ner 0,1 grad idag men en enstaka dipp behöver ju inte betyda något, den ligger fortfarande högre än innan äl.

• WanderChild

Jaha.... O där kom nog mensen... På äl+8/9?! Fortsatt *mensvärk* idag och hade lite bruna flytningar i morse också men tänkte inte mer på det. Dock fick jag mer och mer ont och när jag gick på toa nån timme senare så va där lite mer samt mörkare. Och nu precis så kom det färskt blod samt att jag har den där klassiska *här kommer jag!* känslan i magen som jag brukar få när mensen sätter igång ordentligt. Typiskt... Lite besviken eftersom det ju innan verkat lovade men samtidigt glad att kroppen ändå verkar va igång igen nu. Det enda som oroar mig är att lutealfasen var så kort! Har ingen aning om hur lång lutealfas jag hade innan p-pillerna. Hoppas hoppas att det bara är för att det är första cykeln sedan pillerstopp så kroppen inte riktigt lyckats ställa in sig ordentligt, annars kan det ju ställa till problem... Denna cykel blev totalt 69 dagar lång! Hoppas på att nästa blir kortare så vi hinner med ett försök i september, annars blir det uppehåll då jag inte vill ha barn i jul/aug...

Tar en alvedon och myser ner mig i soffan med datorn och en kopp te, valde helt rätt dag att jobba hemma! Ikväll blir det vin och choklad!

• WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-31 11:56:11 följande:

Men nej, fan så tråkigt :( Hoppas verkligen att det tar sig snart <3

Arpe86 skrev 2018-08-31 13:45:47 följande:

Åh typiskt... men jag förstår även det som kan kännas bra! Hoppas på september! Håll oss uppdaterade!

Tack till er båda! *Skönt* på ngt sätt ändå att den kom innan BIM, så jag inte hann få upp förhoppningar alldeles för mkt o hann springa o testa en massa i onödan. Ska börja med rosenrot o bidrottningsgele som jag redan har hemma när det kommit igång ordentligt, så hoppas jag det kortar ner och kanske stabiliserar nästa cykel lite. :)
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 07:38:50 följande:

Tog sista cerazette 28/7, hade första ägglossning 24/8 och plussade igår (2/9) på BIM-5 :D Jag är överlycklig!!!

Ojdå! Stort grattis!! Snabba ryck! :)
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-09-14 15:34:28 följande:

Hej,

Är någon fortfarande aktiv här? 

Jag slutade med Neovletta 5/8 efter ca 15 år men med ett uppehåll ca 1-2 år i mitten. Då testade jag en sån där p-stav i armen och det var det värsta jag gjort. Hade konstant mens/spottings i 3 månader och gick då tillbaka och ville ta ut den, men de lyckades övertala mig att låta den sitta kvar i 3 mån till. Jag hade alltså konstant mens i 6 mån.. 

Köpte Natural Cycles och började med det en vecka efter sista pillret (som rekommenderat). Fick pillermens CD5-9 (CD1 var dagen jag tog sista pillret enligt NC). Sen ägglossning enligt temperaturhöjning CD27 och mens på ÄL+7. Så lite orolig för att jag ska ha en kort lutealfas men hoppas att nästa ÄL och mens blir lite bättre.

Hade regelbundna men längre (ca 6 veckor) cykler när jag inte gick på någonting innan jag satte i p-staven, så hoppas på att de inte blir konstiga(re) nu. 

Grattis till alla plus! Fantastiskt att kroppen är så spännande. 

Nog är vi aktiva med tråden har halkat ner lite :). Uh, har hört både bra o dåligt med p-stav men aldrig vågat testa själv. Vill gärna ha kontroll själv o inte behöva oroa mig för blödningar helt plötsligt. Har själv kört p-piller i 17 år o slutade i juni år. Första äl kom ca 70 dagar senare o mensen redan på äl+8. Blev med det också orolig för kort lutealfas men håller tummarna att det bara var en engångsföreteelse. Innan pillerna hade jag 28 dagars cykel och nu idag på cd15 är jag mitt i äl så hoppas/räknar med att denna cykel blir mer normallång o att lutealfasen med det ska vara 13-14 dagar lång! Enda positiva med tidig mens förra cykeln var att jag aldrig hann så långt att jag började leta symtom eller fundera på när det var dax att testa ;).
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-09-14 16:45:56 följande:

Ja, för mig verkar det vara så att fullhormon eller nollhormon är det enda som funkar. Fick minipiller en gång när de var lite oroliga för mitt blodtryck och hade konstanta blödningar då också. 

Vi kommer inte försöka aktivt ännu då långdistans med boende i olika länder gör det i princip omöjligt, men har börjat tempa med Natural Cycles för att ha bättre koll och se om min kropp fungerar som den ska. Sen om vi lyckas vara i samma land runt ÄL blir det ett plus i kanten  så är inte i fullt planera-mode, men vill ju väldigt gärna förstås, så de flesta cykler kommer jag troligtvis veta redan när ÄL sker huruvida det finns någon anledning att testa eller inte!

Hade samma när jag testade minipiller en tid, mådde verkligen skit (är normalt väldigt mentalt stabil) och hade blödning till o från konstant i 5 veckor innan jag gav upp o slutade med dem! Efter många olika landade jag i Zoely som funkade bra!

Intressant med distansförhållande i bebisverkstan, får man fråga var det tilltänkta fadern bor? Har ni nån plan på att landa i samma land inom en nära framtid?
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp