Arpe86 skrev 2018-08-29 15:49:15 följande:
Jag litar på BM!
När jag startade med NC så fyllde jag i datum för "mens" el ja de blödningar jag haft sen pillerstoppet i mars. Räknar jag tillbaka veckorna från idag till befruktning så hamnar jag i den fertila perioden i april. Och vad jag vet så måste detta gått på enbart 1 försök i och med att vi sällan hinner med mys ha ha...
Spännande..Bruna flytningar borde absolut vara ett bra tecken! Antecknade faktiskt bruna flytningar ca 4 dagar efter sista dagen på den svagare fertila perioden i april enl. NC.. ca 10 dagar efter den mest fertila perioden.
Ja jag minns inte om jag hade mellanblödningar innan pillerna, kanske nån enstaka gång. Men har definitivt inget minne av mensvärksliknande känningar mellan mensblödningarna. Det tycker jag att jag borde ha kommit ihåg, har alltid bara precis haft mensvärk nån timme innan det faktiskt satt ingång, ev lite på kvällen innan, och sen ganska rejält ont de första dagarna av mensen. Värken är dock kvar än, ett lätt molande ungefär som att mensen ska komma när som helst. Men så har det varit i två dagar nu! När jag åt p-piller och hade mellanblödningar så hade jag aldrig ont.
Har googlat runt lite nu och ja, just kombinationen av temp, känslan i magen och bruna flytningar ser väldigt lovande ut! I de flesta fall jag läst om där det inte varit ngt så har inte alla tre sakerna varit närvarande, särskilt känslan i magen har uteblivit, eller så har flytningarna kommit senare och omvandlats till mens. Är bara på äl+6/7 nu. Får fundera på att kanske omvärdera min plan på att inte testa förrän onsdag. Känns redan svårt att hålla sig en hel vecka..! Får se hur det hela utvecklar sig...