WanderChild skrev 2019-02-19 22:22:15 följande:
Jo inget illamående eller trötthet och ?bara? lite ont i svanskotan som kommit senaste veckorna men annars inga direkta krämpor vilket är skönt då jag brottas lite med det psykiska istället...
Hmmm nej snören som hänger ner känns ju sådär. Personligen gillar jag även kontrollen som pillerna ger, man kan ta dem eller sluta när man vill, vet när det ska komma en blödning osv. Med spiral har jag hört om både plötsliga och ovanligt långa blödningar och andra typer av fysiska och psykiska påverkan på kroppen. Funkar så klart bra för många också, men personligen är jag som sagt också starkt skeptisk...
Det låter ju toppen jag mådde själv bra hela tiden tyvärr hade jag högt blodtryck så även om jag inte kände av det blev jag sjukskriven 50% sista månaden och de sista 2 veckorna tog jag faktiskt ut semester 50%.
Känns lite pinsamt att ha ångrat sig angående spiral men det har jag verkligen.
Om det inte passade kunde man bara ta ut den och börja med cerazette men nu när jag funderar så är det inte så bara och bara... för det första orkar jag inte experimentera sen vill verkligen inte blöda eller få mens...är rädd för förändringar och eftersom jag tidigare haft cerazette känns det som ett tryggt alternativ.
Plus att min sambo är extremt skeptisk till spiral, han har i ett tidigare förhållande kännt av spiralen..
Drar mig för att höra av mig till mvc....