Vi som planerar barn efter pillerstopp
Är mensen igång eller hur går det för dig?
Hur har din temp betett sig?
Är mensen igång eller hur går det för dig?
Jupp, tyvärr. Så hoppas på ÄL CD17/18 nu. Annars missar vi november (för CD10/11 känns föga troligt)..
Hur har din temp betett sig?
Min högst icke-kompetenta känsla för dessa två preparats effekt på mig var att RR inte gav någon effekt alls medan munkpeppar gav bättre flytningar och starkare utslag på äl-test; dvs starkare hormoner. Tror dock ingen av dem påverkade längden på min follikelfas och när äl kom, det var cd16 med båda. Så hade det varit jag så hade jag kört på med munkpeppar, men du får fundera på vilken effekt du känner att du upplevt av dem.
En annan fråga. Har fått så många finnar efter jag slutade med p-piller, nån mer som fått det? Är lite jobbigt faktiskt och vet inte vad jag ska göra föra att bli av med dom, vänta ut det?
Låter som en bra plan! Hoppas du följer samma mönster igen!
Ska på vul nu på torsdag! Blir skönt att få något lite mer konkret *bevis* att titta på. Förutom att mina bröstvårtor blivit lite större och är pyttelite ömma så märker jag det knappt vilket iofs är rätt skönt men det känns hemskt overkligt! Va på fest i lördags o fick dra diverse lögner o smussla med vissa olämpliga maträtter vilket var rätt jobbigt... Vill bara att tiden ska gå tills jag inte behöver gå runt o ljuga för folk. Samtidigt känns det skönt att hålla det för oss själva, särskilt som det känns så overkligt än. Hade haft svårt att förhålla mig om alla visste redan.
Alltså jag vet inte riktigt! Min temp har efter vad jag tror var ÄL, gåttupp nån dag så tänkte jag ?yes nu har jag haft ÄL? men sen gick tempen ner igen, så håller den sig nere ett par dagar, och sen upp igen. Så håller den på hela tiden. Nu har den varit typ min normala temp ett par dagar så de va nog ingen ÄL denna gången heller :/ kommer det ingen mens denna veckan eller nästa så har jag inte haft ÄL helt enkelt! Jag inväntar den där rackarns mensen jag... är på dag 54 i cykeln. hur går de för dig?
Tempen 36,9 imorse, det känns bra, att den gått upp. har dock haft sån j?val värk i baksida ben/vader samt i ryggslutet sen i förrigår. Men värst igår samt natten som var. Nu känner jag mig mer öm i benen och ryggslutet. Kändes som jag ja hade varit på världens gympass fast jag bara hade suttit hemma? Har tagit det extra lugnt senaste dagarna så fattar inte vad det kom ifrån. Kunde knappt somna inatt.
Men hej! De gick inte på det försöket. Fick ÄL på dag 69 (24/11) och mensen på dag 83. Inväntar nu nästa ÄL. Får se när den infaller..kan ju va allt från idag till dag 69 liksom hah. hade jättejobbiga symptom mellan ÄL och mensen. Har börjat ta rosenrot, bidrottninggelé och maca pulver denna cykeln så får jag se om nåt snabbas på! Hur går de för dig? Har du fått nån klarhet i något? Ser dina inlägg ibland när jag läser trådarna Folsyra tabletterna är slut också så måste köpa mer.
Jag har slutat med mini piller i augusti så får ge det lite tid tänkte jag. Såklart oroar jag mig för att jag kan ha alla olika diagnoser bara för att allt inte är som det ska än med regelbunden mens och så. Okej ja vad bra att du tar dubbel doa nu då? Hoppas att du får ordning du med. Skönt också för dig att allt såg bra ut på undersökningen.
Jag fick svar av läkaren när jag gick dit i somras att hormonobalans är inget man utreder. Jag skulle vänta sex månader och har jag inte fått regelbunden mens kan jag söka hjälp. Jag betonade att jag tror jag kan ha pcos men det var inget man utreder bara sådär... blev uppriktigt ledsen när jag vet att mina två roaccutan kurer pga akne sen tidig ålder kommit tillbaks beror på obalans. Kan jag inte få hjälp innan det bryter ut igen då? Min kropp är alldeles för svag för en till kur med a vitamin. Det känns som det kommer bli ?vad var de jag sa, varför hjälper ni mig bara inte direkt?.
Nä man har ju inte koll på alla här inne haha
Ja tror dina cykler kommer bli mer regelbundna. De är ju ändå runt 40 dagars. Hur många dagar blev dina första tre cyklar då?
Okej, det lät ju lovande. Jag väntar tills det gått iaf 40 dagar om inte min ÄL kommit då ringer jag. Eller om nåt annat dyker upp. Hon var väldigt tydlig med att jag endast får hjälp om det gått ett halvår och mensen inte blivit regelbunden ännu. Jag tar fasta på orden liksom
Ja jag bor norr om Stockholm! 5-6 mil utanför. Så jag går till läkaren i denna staden jag bor i. Jag förstår dig helt att man hellre har 4-veckors cyklar än 6-veckors. Jag gjorde ett vaginalt ultraljud för 10 år sen och då såg allt bra ut sa hon. Om de nu va det jag gjorde haha jag minns inte riktigt. Men allt var bra. Får kanske leva på det tills nästa gång! Måste dock gå på cellprov men det verkar man inte kunna göra på samma mottagning? Kollade häromveckan och det är två olika mottagningar. Hade vart bra att göra de på samma gång tänkte jag. Ja man behöver ju många vitaminer och så. Jag har gravid tabletterna från apoteket det borde ju räcka, där i finns lite allt möjligt!
Jag har inga känningar på att ÄL är på gång än. Har haft känningar båda gångerna innan nämligen.
Känns lite pinsamt att ha ångrat sig angående spiral men det har jag verkligen.
Om det inte passade kunde man bara ta ut den och börja med cerazette men nu när jag funderar så är det inte så bara och bara... för det första orkar jag inte experimentera sen vill verkligen inte blöda eller få mens...är rädd för förändringar och eftersom jag tidigare haft cerazette känns det som ett tryggt alternativ.
Plus att min sambo är extremt skeptisk till spiral, han har i ett tidigare förhållande kännt av spiralen..
Drar mig för att höra av mig till mvc....