• Anzil

Tar extra kosttillskott - ''Tabletterna kan delas och intas vid samma tillfälle under dagen''.

Jag har börjat med extra kosttillskott. En liten extra kost, eller hur man skall kalla det. Det är receptfritt och köpt på Apoteket.

Man kan börja att ta fyra tabletter i 14 dagar. Sedan kan man trappa ner till 2 tabletter om dagen.

Det står såhär: ''Tabletterna kan delas och intas vid samma tillfälle under dagen''. Jag tolkar det som om att man kan ta alla fyra tabletter samtidigt.

Men en annan del i mig säger till mig att det blir alldeles för mycket. Är det precis som jag tror att det är. Att man kan ta det samtidigt, blir inte det för mycket?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tar extra kosttillskott - ''Tabletterna kan delas och intas vid samma tillfälle under dagen''.
  • Anzil
    Woopsie skrev 2018-06-08 06:28:36 följande:
    Viktigt att poängtera dock att bara för att något är receptfritt så är det inte ofarligt! Alvedon tex ger allvarliga leverskador i för stor mängd. Får jag gissa ts så kan du nog tillgodogöra dig mer av nyttigheterna om du delar upp tabletterna över dagen. Annars kissar du bara ut det kroppen inte kan ta om hand om du får för mkt på en gång.

Hur exakt kan man tolka med: ''Tabletterna kan delas och intas vid samma tillfällen under dagen''.

Jag tolkar det som sagt att man kan ta fyra tabletter samtidigt på dessa fjorton dagar.

Men det känns alldeles för mycket att ta det på samma gång. Det känns egentligen som om man bör dela upp det.

Hur ofta skall man egentligen veta att man skall ta?

Tack för ditt svar!

Svar på tråden Tar extra kosttillskott - ''Tabletterna kan delas och intas vid samma tillfälle under dagen''.