• MrsAJ88

IVF NORDIC GBG hösten 2018

Vill bara önska er lycka till! Vi har en dotter på snart 2,5 år, och väntar nu syskon (är i v 19) som blivit till på nordic ivf Göteborg. Så vi har bara bra erfarenheter därifrån!!

• MrsAJ88
    blom1983 skrev 2018-08-04 17:40:59 följande:

Hur är de med kötid på Nordic Göteborg? Tänkte ringa nästa vecka för en första kontakt.

För behandling? Ingen alls när vi ringde i december, vi fick tid för första läkarbesök efter ett par dagar (visserligen en avbokning, annars hade vi fått vänta några veckor över julen). Därefter fick vi börja behandling direkt i nästa menscykeln.
  • MrsAJ88
    blom1983 skrev 2018-08-24 15:13:30 följande:

0.3 o visst är de väldigt lågt?

Får inte paketpris iaf utan betala ett åt gången.

O kommer ha råd med max 2 försök. Om de ens blir nått av mina ägg.

Känns lite hopplöst

Ni får inga gratisförsök vi landstinget?
  • MrsAJ88
    Kawi skrev 2018-09-13 09:59:00 följande:

Du hade alltså insättning igår..? Jag håller tummarna för att det går hela vägen   Så skönt att höra om äggplocket, det är nog min största skräck efter alla mardrömshistorier jag läst här på familjeliv. Folk som svimmar av smärtan och är invalider lång tid efteråt. Jag är rätt duktig på att fokusera och ta smärta när det krävs, om man säger så, så förhoppningsvis ska det gå vägen. Just nu väntar jag bara otåligt på att få börja med sprutorna. Har också varit jättenöjd med bemötandet så här långt.

Jag har gjort totalt 4 äggplock och vill bara lugna dig med att säga att det inte alls behöver vara speciellt farligt. Visst det sticker till när de bedövar, och kan även göra lite ont till och från när de hämtar ut äggen men för mig var det fullt överkomligt och jag har gått direkt till jobbet efteråt vid samtliga tillfällen.
  • MrsAJ88
    blom1983 skrev 2018-09-15 08:36:57 följande:

På väg för insättning nu.

Ett befruktat ägg va allt vi fick. Så ett 2dagars som vi hoppas ska bli ett barn. Nervöst

Lycka till! Det behövs bara ett guldägg! Vid vår senaste (4:e) ivf fick vi bara 2 befruktade varav ett 2 dagars tillbaka som nu är en lillasyster i magen v 33 (det andra klarade sig inte till frysen). Vi har tidigare gjort ivf:er där vi fått både fler ägg och fler befruktade men som ändå inte lett till barn, så det behöver inte betyda något!
Svar på tråden IVF NORDIC GBG hösten 2018