Pillan28 skrev 2018-07-02 09:03:45 följande:
Hej! Jag hoppar också gärna in i denna tråden då jag hellre håller mig till familjeliv än Facebook! Jag är gravid med första barnet med BF 16/1. Jag har mått oförskämt bra den första tiden som gravid vilket har gjort att jag inte riktigt kunnat ta in att jag faktiskt är gravid.. jag har kört på som vanligt och ibland tom önskat att jag ska må lite illa eller spy osv.. jag har spelat fotboll och gjorde sista matchen i lördags innan uppehållet (och jag ska inte spela något mer efter sommaren!). Har nästan haft lite dåligt samvete för att jag spelat då det ej rekommenderas från bm men nu är det skönt att det är uppehåll. Den 11/7 har jag fått tid för ett extra UL då jag hoppas att det ska bli mer verkligt för mig att det faktiskt växer något litet i magen på mig!! Är det någon av er som har erfarenhet av ?hur mycket? som kan ses på ett UL i v.13/14? ????
Jag hoppar också in här. vi har BF 31/12. men folk säger ju att det är sannolikt att vi går över tiden. Första barnet efter vårt första IVF försök (hade försökt själva och med hormoner i 2,5 år innan dess)
Vi hade UL och KUB förra veckan. och då var jag i 13+2, och du kommer kunna se massor. vi var iaf imponerade av hur mycket vi såg. alla fingrar såg vi, tydligt huvud och kropp med armar och ben! helt fantastiskt. Vi hade iofs ganska låga förhoppningar, då vi gjorde ett VUL i vecka 8 (ingår i IVF), och då syns ju typ ingenting. så vi trodde verkligen inte att det skulle vara sån skillnad mellan veckorna :)
Jag har inte heller mått dåligt alls, utan levt precis som jag gjort innan. tränar mina träningspass varje vecka, tränar crossfit, så det är inte så mycket fysisk kontakt med andra, Varför har din BM sagt att du inte ska träna fotboll? tänker att det går att undvika delarna i träningspassen som innehåller för mycket fysisk kontakt, och vara med på de andra delarna, så länge du mår bra vill säga.