Inlägg från: Lizzzie |Visa alla inlägg
  • Lizzzie

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Anonym (Hurgörjagnu?) skrev 2018-07-04 09:45:28 följande:

Hej, 33år och plussade i måndags och är nu i v4+5, så väntar nu mitt första barn. Ömmande bröst och magknip om nätterna är väl det jag känner av hittills.

Dock är jag sjukt orolig över hur detta ska gå, få jag dels har MS (behandling pausad) , är rökare (håller på att sluta) och på det Är sjukskriven sedan ett år för min rygg. Jag vet inte hur jag ska få ihop allt detta, jag går ju på starka smärtstillande som ska trappas ned och läkaren kan inte erbjuda mig något annat smärtstillande som är skonsammare för barnet. Jag hoppas kunna klara mig utan smärtstillande men jag vet att i dagsläget är beroende av dem för en fungerande vardag. Inte bästa tiden för att bli preggo för min del men jag vill heller inte ta bort det lilla livet som jag önskat mig så länge. Är det någon här som känner till något smärtstillande som kan funka med graviditeten?

Grattis! Kör med nikotinfritt snus!? När det gäller smärtan har jag haft värk i ryggen varje dag sedan 2012 och för mig hjälper Linnex (ett väldigt starkt linement) jättebra! Det står att man inte ska använda Linnex vid graviditet (och jag känner att jag klara mej utan just nu, så jag anv ej). Men minns att jag diskuterade detta med en kiropraktor en gång som absolut inte trodde det var någon fara att anv vid graviditet. Med det sagt - hör dej för med läkare osv om Linnex kan vara ett alternativ för dej! Lycka till.
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019