• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Frökenglad
    Emmissara skrev 2018-07-10 23:09:05 följande:

grattis till plusset, jag är också 23 år, har en dotter på 14 månader och väntar nu mitt andra barn. Vi vill också bara ha 2 barn och ganska tätt :D 

Tack åh grattis dig med :D vad kul :D
  • Anonym (Iny)

27 år, Plussade själv 2 test igår & 1 imorrse 3+

Jag är totalt vettskrämd och jag hade inte alls planerat detta, har ett förhållande sedan 4 år tillbaka. Varit svajigt och vi håller på att försöka lappa ihop oss sedan senaste incidenten. Åså kommer dethär, jag vet inte vad det är för fel på mig, jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Allt är så kaos i min hjärna just nu.

Han vill självklart behålla barnet och göra allt för att det ska bli bra.

Jag ville ju ha hus osv. Innan vi ens planerade barn, nu känns det som att allt blir bråttom ,bråttom....

• Hln

Hej!

Nu hakar jag också på här. Fyller 30 år i år, tog ut min spiral i slutet på april och plussade i början på juli. Jag har en extrem barnlängtan och detta känns helt fantastiskt. Samtidigt som jag givetvis också är livrädd att det inte ska gå vägen.

Jag vill gärna gå med i fb-gruppen. Vem skulle man kontakta för att bli medlem?

• Hln

Ja, justja. Beräknad BF någon gång mellan 12-15e mars lite beroende på vilken app jag tittar i. Så är omkring i vecka 4+6 :)

• Emmissara
    Hln skrev 2018-07-11 11:31:34 följande:

Hej!

Nu hakar jag också på här. Fyller 30 år i år, tog ut min spiral i slutet på april och plussade i början på juli. Jag har en extrem barnlängtan och detta känns helt fantastiskt. Samtidigt som jag givetvis också är livrädd att det inte ska gå vägen.

Du kan skicka pm till mig så kan jag lägga till dig i gruppen :)
  • Hln
    Emmissara skrev 2018-07-11 11:42:16 följande:

Du kan skicka pm till mig så kan jag lägga till dig i gruppen :)

Tack, har gjort det nu :)
  • Ettlitetsyskon
    Hln skrev 2018-07-11 11:31:34 följande:

Hej!

Skicka om till mig med namn samt hur du ser ut på fb bilden så lägger jag till dig.
  • Anonym (Jess)

Jag håller mig anonym ett tag till. Mitt 4:e barn och denna gången tänkte jag hålla de hemligt tills vi får veta könet. Jag har 3 pojkar sen tidigare. 14 år, 7 år och 3 år. Jag upplever att de känns lite ?tabu? att få ett barn till. Som att man måste ursäkta sig på nåt sätt att vilja ha en sista. Varför ska egentligen andra få ha åsikter om en såhär privat sak? Sorglig.

Men men, mannen ville hemskt gärna ha en till. Jag velade och kände ?nu eller aldrig?, så de fick bli nu

Ang illamåendet. Herremingud. Önskar för allt i världen att denna gången ska bli - om så bara lite - lättare så är jag glad.

Med alla mina har jag vrååålspytt dygnet runt i nästan 10 veckor. Jag kan inte ens bara tänka på en big Mac så spyr jag - av bara tanken. All matdoft, alla parfymer, lukten av våt asfalt, tanken på hur min mans deo luktar..så kaskadspyr jag direkt. Så fruktansvärt tyngt har de varit. Folk på stan som stirrat ihjäl sig när man står där i spyr i busken. Inte ens smaksatt Loka klarade jag av - den hade en doft. Helt galet.

Såå - om jag så bara kan tänka på mat utan att spy skulle jag bli nöjd, haha!

Är i vecka 5+0 nu och varje gång har illamåendet slagit till i mitten av vecka 6.. huuua!

• Lilly2015

Tredje dagen med detta vidriga illamående. Jag fattar verkligen att det är normalt och att jag inte är ensam och yada yada. Men det här tar knäcken på mig! Kan inte jobba, kan inte röra mig, kräks av att plocka in eller ur diskmaskinen. Bävar inför semestern nästa vecka. Blä! Så idag ringde jag barnmorskemottagningen som hänvisade till vårdcentralen efter lite goda råd om att äta lite hela tiden och röra på sig :) :) :) så då ringde jag Kry och 50 min senare hade jag ett recept på Lergigan comp. Ber till högre makter att det fungerar för mig!!! Hur går det för er andra?

• Yasi
    Frökenglad skrev 2018-07-10 21:56:35 följande:

Åh juste! BF 15 mars :)

Grattis... jag är ocksp på v.5 (4 + 3) BF den 18:e Mars hihigih. Plussade för 5 dagar sedan ????.

Just nu har jag innnngenting föruttom humörsvänningar haha. Stackars min man. Är 29 år och det kommer vara mitt första barn.
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019