Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Kan man micra flaskan med dinapp på?

Det står på samtliga dinappar att de inte ska micras. Värm vattnet, rör ner pulvret, sätt på nappen, servera.

• Iowhannah
    senalena skrev 2018-06-24 00:54:06 följande:

Du ska inte mikra flaskan övre huvud taget. Värm det i vattenbad på spisen eller i kastrull ALDRIG MIKRO.

Och då absolut inte med dinapp.

Det är inga problem att mikra, så länge man ser till att röra runt så temperaturen jämnar ut sig.
  • Iowhannah
    Anonym (-) skrev 2018-06-24 08:55:19 följande:

1. Micra aldrig mat

2. Micra aldrig plast

3. Värm aldrig plast för NEJ! Det finns inget som ÄR "giftfri plast"!!! All plast är PLAST och PLAST är gjort på samma sätt världen över! PLAST ÄR GIFT!

TS har tydligt skrivit att det är glasflaska det rör sig om. Förmodligen därför som ingen har påpekat att man inte ska mikra plast.

Fråga: vad ska man mikra om inte mat?
  • Iowhannah
    Anonym (-) skrev 2018-06-24 09:40:19 följande:

Den är ju avsedd för mat. På 80-talet använde de inget annat än micro. Men idag vet man bättre. Googla så får du se.

Menar du på allt sånt BS om att näringsämnen magiskt försvinner i mikron?

Jag har full förståelse för att en del väljer att inte ha mikro, av den simpla anledningen att de inte känner nåt behov av den, så länge det inte handlar om en massa humbug påhittat av diverse konspirationsteoretiker.
  • Iowhannah
    Anonym (-) skrev 2018-06-24 10:16:53 följande:

Du är mer än lovligt korkad om du inte har koll på microvågor/radiovågor/ekoljud/magnetism/signalsubstans - allt man får lära sig i skolan. Skolan lär inte ut konspirationer.

Jodå, det har jag koll på. Jag har ett yrke som innebär en hel del strålning och trots det är både jag och mina barn fullt friska (tänka sig!).

En modern mikro, precis som en modern mobiltelefon, utsöndrar såpass lite strålning att det är ett fallerande argument. Då bör man nog vara mer orolig över t ex wifi.
  • Iowhannah
    Alex73 skrev 2018-06-24 16:59:21 följande:

Tack för all tips. Har testat termos men tycker inte den håller exakt konstant rätt temperatur, blir i början är det för varmt och efter många timmar är vattnet för kallt.

Vi hade en termos med kokt varmt vatten och sen spädde vi med kallvatten från kranen (detta när vi inte var hemma och hade tillgång till mikro). Man lär sig rätt snabbt hur mycket man måste spä och i värsta fall är det bara att hälla ut lite vatten.
Svar på tråden Kan man micra flaskan med dinapp på?