Hopp efterlyses! Andras kommentarer... :(
Klart det blir bättre!
Min son är snart 7 månader och från runt 3 månader tycker jag att allt bara blivit lättare successivt hela tiden. Inte bara sömnen utan allt, jag känner mig tryggare som mamma och han blir ju mer och mer ett litet barn ist bebis för varje dag.
Nu hade jag turen att ha en bebis som blev väldigt mätt även på mjölk (bvc-sköterskan sa att jag förmodligen har ganska fet mjölk) så han började sova genom nätterna strax efter 3 månader (då från runt 22 till 06) sedan har hans läggningstid successivt flyttats bak och nu sover han nästan varje natt mellan 20:00-06:00. Som nån annan skrev tror jag på rutiner, vi har haft samma nattningsrutin sedan han var runt en månad, eller kanske ska kalla det kvällsrutin då det när han var en månad inte var tal om nån riktig nattning i den bemärkelsen, men jag gjorde samma sak varje kväll innan vi gick upp i sovrummet. Vi förlängde även sovtiden med en hel timme när vi kunde börja ge honom gröt på kvällen innan han somnade.
Folk säger så mycket konstigt, klart alla åldrar har sin utmaning men det är självklart att det blir bättre och som jag kände iaf att så fort jag fick börja sova ganska ok på nätterna (klart man får vakna och peta i en napp eller klappa lite ibland) så blev jag mycket bättre på att både hantera folks kommentarer och allt annat som kan vara jobbigt med en liten bebis, så håll ut det kommer bli bättre