fannny skrev 2018-06-29 08:24:35 följande:
Sorry för lite off track nu, men oj vad trevligt att höra att nästa bebis kan bli lätt! Vår son är väldans intensiv, så aktiv och "humörig" att jag är tveksam inför ett barn till... Det är gnäll, skrik, skratt, gurgelprat om vartannat non stop, inte helt lugn många minuter. Men då finns det alltså hopp om lite lugnare framtid ;)
Alltså, är hon lugn genom att hon inte skriker och så? Bra att du frågar om hur TS:s bebis är, tänkte inte på det - för det varierar ju väldigt mycket, utflykter kan bli av eller ej mycket beroende på den lillas personlighet... ;)
Lilla är lätt genom att hon äter effektivt ca 20 minuters amning, och är sedan glad och nöjd med att sitta i vagn eller sele medan jag promenerar, har picknick med vänner i parken, leker med storebror på lekplats osv. Blir hon ledsen tar jag upp och tröstar och kan sedan fortsätta. Jag kan gå på stan, åka ut i naturen, ja allt som jag vill (förutsatt att det finns ställen där jag kan amma på).
Storebror storskrek utom när han var i famnen, kunde bara sova i ens armar, vägrade sele och vagn, åt otroligt ineffektivt i flera timmar åt gången och ammade hela hela tiden. Då gällde det att få en timme här och där att bara komma ut ur lägenheten, lura ner lillen i vagnen och gå på korta promenader, bjuda hem folk (som inte hade något emot att jag ammade medan vi fikade). Jag och pappan kunde inte göra något tillsammans, utan en fick vara hemma med lillen hela tiden. Vårt sociala liv var oerhört begränsat hela första året. Om du eller ts har ett sådant barn är det svårt att göra saker. Den enda trösten är att det blir bättre!