Sommar med 1 mån bebis
Hej! Jag förstår vad du menar med att "sitta inne". Tycker inte att det är så svårt att förstå vad du menar med det, även om jag inte heller tycker att det är nåt måste att alltid sitta inne när man fått barn. Men orkar man gå ut alla gånger som nyförlöst? Nej, naturligtvis inte. Speciellt inte när solen steker och det är ständig värmebölja. Går det att sitta i solstolen på en sandstrand helt otvunget med en nyfödd, i varm sol och sand som yr när andra små barn springer förbi? Nej, inte alltid. Det framgår faktiskt vad du är ute efter, utflyktstips som passar för en familj med en helt nyfödd.
Vår son är 3,5 månad och vi har varit på stranden en gång, då fick han sitta i skuggan ihop med en förälder, samt att vi valde en dag som inte var så varm som det varit andra dagar denna sommar. En annan gång var vi på stranden på kvällen när det var lite svalare, skönare både för oss och honom. Annars KAN man ju rent teoretiskt göra det allra mesta även med en liten, men som sagt - inte alltid man orkar eller bör göra "allt". Finns trots allt vissa typer av utflykter som passar bättre. Mitt tips är att ta med vagn eller sele, vad som passar er bäst, och åka till nåt härligt naturområde och gå långa promenader!