• rubie

BIM Augusti <3

Bim 2/8

Efter många års väntan ska vi äntligen börja med bebisverkstaden! Är helt ny här på familjeliv men skulle vara jättekul att ha några att diskutera med. Håller tummarna för oss alla!

Har ni andra förberett er innan ni började? Jag har ätit folsyra i ett par månader och haft koll på mina ägglossningar (som jag känner väldigt starkt varje månad) i ett år ungefär.

• rubie
    Timal89 skrev 2018-07-06 20:21:46 följande:

Jag började med folsyra samma dag jag tog ut min spiral. Har köpt hem äl för att testa nu för första månaden. Så nyfiken och förväntansfull!

Jag är också förväntansfull men också skräckslagen, är det normalt eller?! Haha! Hur ska man veta att man är helt redo, om man fixar det osv osv... Mest förväntansfull dock, sitter och dagdrömmer om hur det kommer vara dagen jag plussar ????
  • rubie

Som sagt, ny här så hoppas jag gör rätt, la till mig på BIM listan. Så roligt att följa er andra!

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida

6/8 - skrollan94 Sanfo1

7/8 - sariiparii ksrg8887

9/8 - månflicka, Jennib

13/8 mammatill2boys

12/8 - niiskueiti

17/8 Roran1

18/8 Kira16

19/8 Thorax

23/8 Ejjami

• rubie

Finns det någon som varit gravid här innan och som har känt av befruktningen/ när ägget fäster? Jag vet att jag mycket väl kan inbilla mig men hade ägglossning för 2-4 dagar sedan och jag känner en molande värk i vänster äggstock/den delen av magen. Typ 30 minuter efter "sexet" eller vad man ska döpa det till högg det till i vänstra äggstocken också. Humöret går upp och ner, brukar ha samma "symptom" innan ägglossning fast ännu mer värk och ofta illamående och svullen med. Men nu vet jag säkert att jag redan haft min ägglossning. Jag är extremt känslig för hormoner och förra gången jag var gravid (gjorde abort) kände jag av det redan veckan efter ägglossning. Trötthet, illamående, svullen. Då var det absolut inte planerat och jag hade inte en tanke på att jag skulle vara gravid, symptomen förstod jag först när jag plussade efter många dagar med en aning.

• rubie

Bim - 7 idag. Haft molande värk i äggstocken i två dagar, ömma bröstvårtor sedan tre dagar tillbaka, lite synligare blodkärl på brösten (kan också vara värmen!) Det jag funderar på är om någon annan upplevt mensvärk-ish i ljumsken. Har känt i äggstocken två dagar men imorse kände jag en kraftig värk i just ljumsken... blir lite fundersam.

• rubie

Testade negativt idag BIM - 5. Mina symptom jag haft de senaste dagarna är i stort sätt borta. Känns lite hopplöst nu även om det är löjligt tidigt än, men nu ska ska jag inte testa förrän BIM iallafall! Har någon annan varit med om det, molvärk och ömma bröstvårtor som bara helt plötsligt försvinner?

• rubie
    Thorax skrev 2018-07-27 09:35:56 följande:

Kan ju vara skengravid också. Då brukar symtom försvinna snabbt om ett test visar negativt, liksom huvudet fattar och kroppen hänger på. Men kan ju ven vara på riktigt. Hur långt från ÄL är du?

Ja, har varit med om det innan, tagit graviditetstest och sedan har mensen kommit dagen efter typ.

Fast symptomen försvann redan igår på eftermiddagen. Hade värk i ljumsken/äggstocken på morgonen, intensivt i kanske 20 minuter sen gick det över i mildare molande värk i kanske 2 h. Men sedan dess har jag knappt känt något... är på äl + 8. Är så sjukt otålig som person och ännu värre nu när man bara vill plussa.
  • rubie
    Thorax skrev 2018-07-27 10:04:46 följande:

Lagom tid för ägget att fästa så kan ju vart de :)

Tack för att du ger mig lite hopp!
  • rubie

BIM - 3 idag och negativt test :( alla symptom är försvunna sen tre, fyra dagar tillbaka... är bara ovanligt trög och gasig i magen. Tror inte det bilen något pluss denna månaden tyvärr.

• rubie
    natalieljung skrev 2018-07-31 07:27:12 följande:

Hej kompisar! Här är en till som har fått ett positivt test.

Gjorde ett igår efm som visade ett svagare streck (dock positivt) men vågade inte riktigt tro på det till 100% haha men nu tror jag minsann jag vågar! :)

Mina symtom: ca en vecka efter äl fick jag magknip (skrivit det innan) i den övredelen av magen. Har blivit uppsvälld som en ballong och otroligt gasig. Samt lite lättare mensvärk lite då och då sen en vecka tillbaka (inte så mycket längre). & pytte lite ömma bröst sen en vecka tillbaka men trodde det skulle kännas mer i dom :P

Grattis, vad roligt! :*
  • rubie
    Esofe skrev 2018-07-31 08:15:31 följande:

BIM-2 med toknegativt CB test. Nu ger jag upp! Har haft såna extrema knip i 4 dagar, och varit toksäker på att jag faktiskt var gravid denna gången...

Exakt samma för mig. Men jag tycker inte vi ska ge upp riktigt än! Jag ska testa igen på söndag om inte mensen kommer på torsdag. Håller tummarna för oss båda att vi testat för tidigt bara. Kram! <3
  • rubie
    frokenasta skrev 2018-07-31 12:18:48 följande:

Grattis till alla +! :)

Jag fick mens idag och även om jag sagt och tänkt att jag inte ska ta det hårt (även känt på mig att det inte tog sig) så är jag SÅ ledsen idag. Gråter och det känns meningslöst. Det är bara första försöket men jag önskar att det bara hade gått...

Kram! Ny chans snart, man får försöka tänka så! Detta är vårt första försök också, BIM om två dagar men negativt test imorse så tror mensen kommer...
  • rubie

Grattis till alla som plussat!

Jag har BIM idag, ingen mens och inget pluss. Haft mensvärk hela dagen, tempen är fortfarande förhöjd från 37.2-37.7 (feber?) Tror inte jag är gravid men mensen brukar alltid komma på morgonen.

• rubie

Tog ett test nu imorse, det syns lite tydligare i verkligenheten, alltså man ser det utan att anstänga sig men tycker det ser lite tunnt ut, någon som har en idé? Mensen är 2 dagar sen, om jag inte räknat fel. Borde det inte synas tydligare idag?

Hoppas ni ser det, jag lovar att jag inte inbillar mig, min sambo har också sett det ;P

• rubie
    belletristik skrev 2018-08-04 08:39:46 följande:

ser på både rubie och den som postade efter!

rubie, det kan fortf vara svagt på bim+.

jag fick neg på bim+3 förra grav. och sen positivt några dagar senare. antagligen för att äl var senare än man trodde! eller för att man har lite lägre hormonhalter helt enkelt. hoppas för dig, ser lovande ut!

Tack, vad snäll du är som peppar mig. Det enda jag oroar mig över är att det är lite tunt och svagt som sagt, men kan absolut vara så att jag hade äl senare! Ska köpa ett digitalt och testa igen imorgon. Kram!
  • rubie

Jag plussade svagt 4/8, idag var det tydligare så nu kanske jag vågar tro på det!

Lite hopp till alla er som inte plussat än, jag testade på BIM och det var helt blankt, det är egentligen först nu på BIM + 4 det är tydligt, men kunde ana det på BIM + 2. Så det är inte kört bara för att man inte plussat på BIM. <3

• rubie
    Tessaloniki skrev 2018-08-06 06:21:49 följande:

Underbart, grattis!! :D

Tack! :*
  • rubie

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, 081119, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul