• Ejjami

BIM Augusti <3

Jag testade negativt idag på äl +12 (med ett 10 miu/ml) så jag hoppar över hit till augusti! Hoppas på att vi får fina plus denna månaden. Nu kör vi tjejer!

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89

3/8 - LLW

4/8 - sobika, Periksson90

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida

6/8 - skrollan94 Sanfo1

7/8 - sariiparii

12/8 - niiskuneiti

16/8 - Thorax

18/8 Ejjami

• Ejjami

Jag tar bort mig här så länge, jag har ingen aning om vad min cykel håller på med :/ vi ses i framtiden! Hahaha!

BIM LISTAN-

3/8 - LLW

6/8 - skrollan94 Sanfo1

7/8 - sariiparii

12/8 - niiskuneiti

18/8 Ejjami

19/8 Thorax

• Ejjami

BIM LISTAN-

3/8 - LLW

6/8 - skrollan94 Sanfo1

7/8 - sariiparii

13/8 mammatill2boys

12/8 - niiskuneiti

19/8 Thorax

• Ejjami
    Esofe skrev 2018-07-17 12:23:26 följande:

Åh vad jag hoppas att min ÄL stegring är på riktigt!!!

Ser mycket bra ut! :)
  • Ejjami

Jaha... då va mensen här igen. 3:e gången gillt va?!? Problem att min ägglossning är mitt i medeltidsveckan och vi delar lägenhet med en annan familj. Dumt dumt! Det går ju lixom inte att smita iväg för vi har en tvååring också :p vi får försöka lösa det.

Hoppas på fina plus för oss alla i augusti!

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman

3/8 - LLW 

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda

6/8 - skrollan94 Sanfo1 

7/8 - sariiparii ksrg8887

9/8 - månflicka, Jennib

13/8 mammatill2boys 

12/8 - niiskueiti

17/8 Roran1

19/8 Thorax

23/8 Ejjami

• Ejjami
    Neleda skrev 2018-07-24 13:20:32 följande:

Jag är nu på 3:e cykeln efter att ha slutat med p-ring och är orolig över att min ÄL inte har kommit igång så jag har därför börjat med graviditetskollens ÄL-stickor.

Min cykel är 28 dagar men jag är lite osäker på vilken veckodag som faktiskt är min första cykeldag, haha!

När jag hade p-ringen så tog jag ut den på var 4:e lördag morgon och sedan kom mensen på tisdagen därefter.

Sedan jag slutade med ringen så har jag fått småblödningar (var 4:e) lördag, söndag och måndag och sedan har det börjat forsa på tisdagen för att sedan vara slut på lördagen igen.

Jag har således trott att (var 4:e) lördag är min första cykeldag och blev därför väldigt besviken när ÄL-testerna i helgen ej har varit positiva (14:e cykeldagen var i lördags). Dom har DOCK blivit lite starkare på strecken så kanske är tisdag, idag, min dag för ÄL (14 dagar sen mensen ?forsade?)? Vi får se när jag kommer hem och kan testa sen helt enkelt.

Jag har ju satt upp mig på BIM-listan för 4/8 men kanske är det snarare 7/8?

När kan jag räkna som min första cykeldag?! Räknas dom där småblödningarna?! Blir tokig på detta xD

Din första cykeldag är mensen första dag (den dag du börjar blöda är cykeldag 1.

Alltså när du behöver mensskydd. Dock kan man få spottings innan (som du skriver). Typ lite brunt eller rosa på pappret när du torkar dig eller lite i trosan.

Hoppas du listar ut det :) kroppen kan ju va lite märklig ibland.

Själv brukar jag ha ägglossning runt cykeldag 20-23. Hihi! Jag har långa cykler. Blir galen på det!

Om du laddar upp bilder på dina äl-test så kan vi hjälpa dig med om dom är positiva eller inte (om du är osäker). :D

Lycka till!
Svar på tråden BIM Augusti <3