• MaalinJ

BIM Augusti <3

Hej!,

Hoppar över till augusti tråden. Troligtvis sista dagen på mensen idag.

Blir vårt 7:e försök den här månaden. Har 2 barn men av flera anledningar så verkar vi ha svårigheter med att bli gravida så vi ska träffa fertil kliniken i höst för att få hjälp.

Vilka är ni? Hur länge har ni försökt?

• MaalinJ
    Periksson90 skrev 2018-07-14 15:15:27 följande:

Är 27 år gammal (blivande maken är 26 år, gifter oss i augusti <3) och är inne på andra försöket snart på att få ett syskon. Hade troligtvis en kemisk graviditet föregående cykel, fick svaga men tydliga plus på test men så kom mensen två dagar efter BIM. Ägglossningen beräknad till början av helgen! Har en dotter på 15 månader sedan tidigare som gick på första försöket :)

Hoppas det tar sig för er den här gången. Hade ju varit mysigt att få plussa runt er bröllopsdag :)
  • MaalinJ

Hej allihopa. Hoppas att det trillar in massa plus snart ni när vi snart är inne i augusti. Äl va för oss förra helgen (vad jag tror, struntade i äl test nu under semestern. Blir ganska stressad över det) har vi tur så plussar vi kanske på vår sons födelsedag den 4:e augusti. Men än så länge har jag inga symtom alls.

• MaalinJ
    mammatill2boys skrev 2018-07-29 16:39:21 följande:

Får så här på mina ÄL-tester flera dagar i rad.. men inget mer händer. Vet nån varför dom ändå är så skarpa trots att dom är negativa? Dom har varit svagare oxå tidigare de senaste 10 dagarna. Hjälp! Vill bara få igång ÄL:(

Jag får aldrig posetiva äl test med dom testerna. Köp digitala istället. Där får du svart på vitt om du har äl.
  • MaalinJ
    Kira16 skrev 2018-07-31 22:54:54 följande:

Igår fick jag blinkande glad gubbe på cb digital ÄL test. Sen på kvällen/natten fick jag hemska ÄL smärtor på vänster sida.

Kände igen de då senast jag fick positivt ÄL så fick jag dessa smärtor på kvällen/natten.

Enda skillnaden är att jag än idag har blinkande gubbe istället för ?fast? gubbe. Tycker ändå att smärtorna borde indikerat ägglossning, för idag är de som bortblåsta.

Blir förvirrad. Ska försöka att inte tänka för mycket och bara köra på och hoppas på ett plus.

Brukar tempa för att bekräft ägglossning men jobbar natt denna veckan så kommer inte kunna tempa de närmaste dagarna för att hitta exakt dag för ägglossning.

Kan man ha sådana smärtor trots att ägglossning inte har skett?

Blinkande glad gubbe betyder att du är fertil. Fast glad gubbe betyder att du nått max fertil. Men det är inte säkert att du får fast. Tror dom rekommenderar att man ska sluta testa sig efter 6 dagar som blinkande gubbe. Det gjorde jag iaf. Jag har aldrig fått fast. Men det innebär inte att du inte haft äl utan du har när den blinkar.
  • MaalinJ
    Kira16 skrev 2018-08-01 02:41:34 följande:

Ok tack! Då slappnar jag varav så hoppas vi att det tar sig.

Är kul att det redan börjar trilla in plus! Hoppas trenden håller sig för resten också :)

Ja du kan slappna av :D jag blev jätte orolig när jag aldrig fick fast gubbe, men det va tydligen vanligt att den bara blinkar och det betyder att testet är posetivt! Man kanske måste testa några gånger om dagen för att få fast gubbe?

Det får vi verkligen hoppas! Jag är på bim-2 men känner dessvärre ingenting. Har inte ens testat mig. Inväntar mensen nu bara. Är på vårt 8:e försök nu men har kört oskyddat i 18 månader så det här börjar bli lite tjatigt å ledsamt. Men att se så många andra plussa ger en självklart lite hopp!
  • MaalinJ
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 10:38:05 följande:

Använder ni något annat "hjälpmedel" än ÄL - stickor? Vi körde med rosenrot och ett speciellt "fertilitets-Glidmedel" (concieve plus) denna månad. Första försöket med mer hjälp än Flo-appen :P

Hoppar in lite snabbt här :D hur va det nu med rosenrot? När skulle man börja med den? Va det första dagen mensen kom? Är på bim-2 och köpte rosenrot för några veckor sedan å tänkte ge det ett försök nu den här månaden.
  • MaalinJ

Mensen är sen.har inga symtom så troligtvis så går jag tillbaka till att ha en oregelbunden cykel och vi går tillbaka till ruta 1.

Tog ett grav test imorse som först, väldigt väldigt svagt men som absolut fanns där ett streck men som sedan mer å mer försvann. Har tittat flera gånger nu och jag tycker mig kanske se en super svag skugga men min man ser ingenting. Troligtvis så ser jag ju det jag vill se.

Tog ett testa tidig digitalt som visade inte negativ.

Jag trodde inte att det skulle bli något denna månaden men nu när mensen är sen så börjar ju självklart tankarna igen. När strecket smått började visa sig på testet kom en tår och man kunde ju inte låta bli att bara känna glädje i hela kroppen. Han å tänka, "åh herregud, en April bebis, vi lyckades" innan det började för vinna igen. Sen tänkte jag att skit samma, hade ju inga förväntningar ändå. Vi ska snart ut å resa också å barnen hade blivit så ledsen om vi va tvungna att avboka pga mitt illamående. Men nu ligger man ju här ändå och är väldigt ledsen...

Hoppas att det går bättre för er andra.

• MaalinJ
    MaalinJ skrev 2018-08-04 12:32:59 följande:

Mensen är sen.har inga symtom så troligtvis så går jag tillbaka till att ha en oregelbunden cykel och vi går tillbaka till ruta 1.

Tog ett grav test imorse som först, väldigt väldigt svagt men som absolut fanns där ett streck men som sedan mer å mer försvann. Har tittat flera gånger nu och jag tycker mig kanske se en super svag skugga men min man ser ingenting. Troligtvis så ser jag ju det jag vill se.

Tog ett testa tidig digitalt som visade inte negativ.

Jag trodde inte att det skulle bli något denna månaden men nu när mensen är sen så börjar ju självklart tankarna igen. När strecket smått började visa sig på testet kom en tår och man kunde ju inte låta bli att bara känna glädje i hela kroppen. Han å tänka, "åh herregud, en April bebis, vi lyckades" innan det började för vinna igen. Sen tänkte jag att skit samma, hade ju inga förväntningar ändå. Vi ska snart ut å resa också å barnen hade blivit så ledsen om vi va tvungna att avboka pga mitt illamående. Men nu ligger man ju här ändå och är väldigt ledsen...

Hoppas att det går bättre för er andra.

Det digitala gravtestet visade inte gravid ska det stå..
  • MaalinJ
    Timal89 skrev 2018-08-06 14:23:54 följande:

Ser att de här många i den här tråden som får små ljusrosa blödningar och att mensen inte riktigt kommer igång. Jag fick samma för 6 dagar sedan - som försvann erter 3 dagar.

Är de vanligt att mensen försvinner eller blir betydligt mindre vissa månader? Har tagit 2 graviditetstest som var väldigt negativa. Blir lite nojjigt att de är pco som spökar. Nån med erfarenhet av samma sak?

Jag har samma just nu. Mensen va 3 dagar sen. Fick blod på pappret igår kväll och fått ytterstlite idag. Men jag har pcos
  • MaalinJ
    Grumpycavat skrev 2018-08-06 16:08:52 följande:

Jag tar också rosenrot. Började förra månaden, men då var jag inte så noga, och missade flera dagar. 

Men då kände jag av ägglossningen betydligt mer. Det gjorde ont, och det kändes som mensvärk x 2, under 1 dag. 

Har varit noga denna cykeln, och tar 1 tablett per dag. Så ska se om jag känner samma denna omgången. 

Hoppas såklart på ett plus jag också. :)

Håller tummarna för dig. 

Ska man bara ta rosenrot fram till äl? Jag beställde hem för några veckor sedan men har inte tagit dom. Tänkte börja nu när mensen drar igång. Men trodde att man skulle äta dom varje dag?
  • MaalinJ
    Timal89 skrev 2018-08-06 16:47:37 följande:

Så rädd att jag oxå ska ha pco eller pcos. Hur upptäckte du de? Misstänker att de är lite tidigt att gå o testa sig efter en månads mystisk mens.. :/

Ja en månad är för tidigt för att utredas. Jag hade inte någon mens alls på ca 9 månader. Gick upp jätte mycket i vikt. Sen kom mensen tillbaka lite smått men har jätte oregelbunden cykel. Den brukade ligga på 32-42 dagar. Hade ofta ingen ÄL heller. Jag blev utredd på min vårdcentral. Ställde om livmodern för 2 månader sen för att få rätt på min cykel. Den började på 26 dagar så min läkare trodde att jag svarat bra på behandlingen. Nu är den dock på dag 30 och jag har fått lite rosa på pappret men inget mer än så än så länge :(
  • MaalinJ

Mensen verkar inte komma igång. Får bara lite blod på pappret.

Testade idag igen, dock inte med morgon urin. Har köpt hem test stickor från gravidkollen. Efter några minuter så blev det ett svagt men helst klart synligt plus. Starkare än dom andra dagarna. Men som sedan efter ca 30 min försvunnit helt. Varför gör det så?

• MaalinJ

Mensen drag igång nu i em. Lämnar gruppen. Lycka till alla ni som snart har BIM :)

• MaalinJ
    babytjejen skrev 2018-08-07 18:01:33 följande:

Här har mensen kommit så bara väntan till nästa äl nu då :(

Kom över till oss i september tråden <3
  • MaalinJ

Ni som inte plussat och fortsätter att kämpa är välkomna till oss i september tråden :) för oss är ÄL slut för denna gången så vi har precis haft vårt 8:e försök med fungerande äl så nu går vi och väntar till september med BIM 6/9.

Och till er andra, hoppas ni slipper gå över till september tråden <3

Svar på tråden BIM Augusti <3