• Månflicka

BIM Augusti <3

Hej, hållit mig borta från FL nu ett tag efter mensen kom. Nu är det 8 dagar till ÄL och seriösa försök nr 3 för bebis.

Har denna ÄL på mig och nästa sen får vi lägga ner försöken här hemma, för sen droppar mitt sgi till noll:?(

Prövar med rosenrot denna månad också.

Testade bisolvon men fick upplevelsen att mina flytningar blev nästan vattniga och vet inte om det är possitivt eller negativt så skippar det den här gången.

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89

2/8 - Esofe

3/8 - LLW

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida

6/8 - skrollan94 Sanfo1

7/8 - sariiparii

9/8 - månflicka

13/8 mammatill2boys

12/8 - niiskuneiti

19/8 Thorax

• Månflicka

Pms i dagarna 2 och godis sug.... bara att invänta mensen... suck... men förra mensen som var första gången med rosenrot var 2 dagar tidigar och kände mig jobbigt hormonell kring ägglossning, rent ut sagt ilsken haha

Känner mig kluven inför nästa ägglossning om det ör possitivt eller negativt med rosenrot för mig... det blir sista försöken att bli gravid innan vi lägger ner bebisförsöken så min vill ju att kroppen är på topp.

Humörmässigt önskar jag slippa vara pms kärring kring ägglossning haha

• Månflicka
    JenniB skrev 2018-08-04 21:32:09 följande:

Idag kom mensen...  3 dagar för tidigt. Även om jag kände att det inte blev något denna gången blev jag väldigt ledsen och besviken. Är såklart jätteglad för er alla andra som plussar, men hur gärna hade jag inte velat fira med er istället för att ligga i sängen med mensvärk. :(

Lycka till ni andra 

Känner med dig... pms?en har kommit som ett brev på posten och jag är 100% på att det inte tog denna gång heller. För varje försök blir besvikelsen och längtan större.

Min mens kommer 7-9/8 och vill bara snabbspola tiden.

Har ett försök kvar nästa månad sen droppar mitt sgi och vi kan omöjligt fortsätta försöka då på nått år:/

Har grävt ner mig riktigt dom senaste dagarna...

Men är intressant att jämföra symptom mellan försöken inför denna gång hade jag noll förväntan och har noll symptom, dom andra försöken har jag bara tänkt på att bli gravid och känt efter för minsta lilla och haft massa symptom från ägglossning till mens.

Så nu ger jag upp alls tecken förutom utebliven mens.
  • Månflicka
    Hansson88 skrev 2018-08-05 08:12:05 följande:

Jag förstår dig helt. Min bra föräldrapenning försvann förra månaden (1 år och 9 månader). Blev såklart gravid denna månaden och kommer nu få en mycket sämre sgi och föräldrapenning.

Jag har dock räknat ut att det ändå kommer att bli bra ekonomiskt.

Det är mycket som inte kommer att kosta lika mycket denna gång som det gjorde sist. Mycket prylar och saker har vi redan klart.

Hur mycket sänkning blev det?

Jag har nystartat företag, enskild firma, dom 2 första åren får man ett sgi beräknat på samma som om man vore anställd. Jag startade i maj -17 så bebis måste komma maj -19 senast... sen beräknas sgi på mitt faktiska resultat och just nu gör jag investeringar i kurser för att kunna erbjuda fler tjänster och tjäna bättre så allt jag tjänar investeras igen så resultatet blir lågt, jag måste ju även kunna betala hyran på lokalen under föräldraledigheten så det är några tusen extra där:/

Så efter hyran är betald kommer det inte vara mycket kvar:(

Till det hör att jag varit sjukskriven innan i 1,5 år (2016-2017) och blev utslängd ur försäkringskassan 2 ggr och gick 6 månader helt utan inkomst.... så det satte sina spår i ekonomin, pallar inte psykiskt att stå helt utan marginaler ekonomiskt igen:(
  • Månflicka
    babytjejen skrev 2018-08-05 09:11:53 följande:

Fortfarande hög temp men blankare än blankt på testet...mens imorgon el tisdag då antar jag, tempsänkningen kommer väl imorgon....surt,började verkligen hoppas när tempen fortfarande var hög idag men antar att äl var någon dag senare än jag trott :(

För mig droppar tempen samma dag som mensen kommer så tempsänkningen kanske kommer imorgon som du säger.

Själv sitter jag och väntar på spottings idag eller imorgon som jag alltid får innan mens. Pms?en säger att det är kört även denna månad så jag har inte brytt mig om att testa:/
  • Månflicka
    belletristik skrev 2018-08-05 08:18:13 följande:

stort grattis! du får nog utslag på digitalt även med eftermiddagskiss ! väldigt tydligt streck :)

Solklart plus, grattis!!!
  • Månflicka
    belletristik skrev 2018-08-05 08:18:13 följande:

stort grattis! du får nog utslag på digitalt även med eftermiddagskiss ! väldigt tydligt streck :)

Solklart plus, grattis!!!
  • Månflicka
    belletristik skrev 2018-08-05 12:27:56 följande:

trots att man förverkar alla sina föräldrapenningdagar tidigare än så? alltså att även om det teoretiskt sett blir några månader utan inkomst så hoppar man tillbaka till samma sgi ändå? tack för svar :) jag tycker det är en djungel, allt som har med fk att göra...

Du får aldrig ha luckor i sysselsättningen efter 1 års dagen då droppar SGI?et och med sysselsättning menas att du plockar ut 5 föräldradagar eller tex 4 dagar men jobbar 1 dag osv.

Så om du efter 1 årsdagen inte plockat ut 5 dagar i veckan eller jobbat motsvarande kommer ditt sgi tyvärr räknas om och räknas ner även om du blir gravid inom 1 år och 9 månader
  • Månflicka
    Moall skrev 2018-08-05 16:53:50 följande:

Tycker ni det ser ut som ett svagt svagt plus? Testat i fredags på BIM -1. Inte vågat testa igen.

Kan vara svagt plus absolut, spännande tycker du ska testa igen
  • Månflicka
    babytjejen skrev 2018-08-07 09:18:59 följande:

Idag sjönk tempen o känner i hela kroppen att mensen är på ingång när som helst....

Samma här, tempen droppade idag, även om jag förväntade mig mensen blir det ett slag i magen att se tempen droppa Ikväll har vi barnvakt, då blir det fimmys och en whiskey... har surat hela veckan men har bestämt att jag får tycka synd om mig själv 1 dag till, Haha, sen får jag rycka upp mig.

Det här var näst sista försöket. Jobbigt!

Men kul att se alla plus o denna tråd, får en att hålla hoppet uppe, vissa känner man ju igen från de tidigare trådarna. Väntar med att hoppa över i septembertråden spännande att följa er andra <3
Svar på tråden BIM Augusti <3