• Issari

BIM Augusti <3

lindabinda skrev 2018-07-19 00:09:06 följande:

Lägger in mig själv här. Har bim 31/7 eller 1/8 så jag hakar gärna på denna tråd samtidigt som jag kör julitråden. (Gäller att gardera sig :P)

Jag är i samma läge! BIM antingen den 31/7 eller 1/8. Temp-apparna säger olika på ÄL. Den ena att det var i måndags och den andra i tisdags. Men vi har myst på varje dag mellan fre-ons så det ska nog vara inprickat.

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman

3/8 - LLW 

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 

7/8 - sariiparii ksrg8887

9/8 - månflicka, Jennib

13/8 mammatill2boys 

12/8 - niiskueiti

17/8 Roran1

19/8 Thorax
  • Issari

Flyttar mig i listan då min mens kom idag!

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB

28/8 - Issari

• Issari
    sariiparii skrev 2018-08-01 19:56:48 följande:

CB "testa tidigt"-test, såg ut såhär efter någon timme... vet att man inte ska läsa av efter 10 minuter, men hoppas verkligen att detta är ett positivt test... Bim -2 eller -3 idag, inte helt säker. Ser ni något?

Tyvärr har jag fått likadant när jag inte varit gravid. Mer än en gång. Har läst att om strecket inte syns enkelt på armlängds avstånd så ska det inte räknas som positivt. Förstår att du hoppas, jag håller tummarna för dig.
  • Issari
    NiMi12 skrev 2018-08-03 17:42:56 följande:

Jag följer gärna den här listan.

Fick missfall i torsdags förra veckan och slutade blöda i förrgår.

Började med ägglossningstest idag då jag tidigare har haft tidig äl. Nu har jag ingen aning om vad som händer för jag har aldrig fått missfall innan. Så jag får testa varje dag och så får jag se om jag kan lista ut när BIM är.

Antar att cykeln jag hade innan är förstörd. Förra månaden hade jag äl fredag och min mens slutade på onsdagen. Men i morse var det bara en tom ring.

Någon som haft mf som vet hur deras cykel var efteråt?

Beklagar ditt missfall. Det är aldrig roligt. Jag fick ett tidigt missfall i v. 5. Var rädd att cykeln skulle påverkas, men i mitt fall gjorde den inte det. ÄL kom som den brukar (för mig kring dag 15-16) om en räknar från första blödningsdagen. Hoppas den kommer snart för dig!
  • Issari
    Thorax skrev 2018-08-10 07:17:17 följande:

Köpte gravidtest igår (vill inte slösa digitala än) för de som tvivlade på mitt igår och här är resultatet

Stort grattis! Häftigt med så starkt streck så tidigt!
  • Issari

Någon som har mer erfarenheter av ÄL-tester? Jag har testat några månader tidigare men hade svårt att få till något riktigt starkt teststreck. ÄL har jag haft varje månad vilket jag ser på mina tempkurvor.

Är idag på cykeldag 12 och tog detta test. Ganska starkt ändå, så kanske kommer LH toppen inom kort? Vad tror ni? Jag brukar har ÄL på dag 15 eller 16.

• Issari
    BragoP skrev 2018-08-14 11:20:04 följande:

Känner mig lite nere. Fick fullt utslag på ÄL-test i lördags och hade sex fredag, lördag och söndag. Tanken var att vi även skulle ha sex igår med det gick verkligen inte. Ingen av oss hade egentligen lust och dottern vaknade två gånger när vi ändå gjorde ett försök. Tror ni att det ändå kan räcka med de tre gångerna vi lyckades?

Jag är i exakt samma läge som dig! Jag testade med ÄL-stickor i helgen och hade ganska starkt teststreck (nästan lika starkt som kontrollstrecket, jag har aldrig lyckts få något att bli lika starkt eller starkare) i fredags och i lördags. I söndags syntes det också. Sen var det blankt igår (måndag). Min temp höjdes i morse, men en mindre höjning skedde redan i söndags och måndags. Jag gissar att min ägglossning var igår (eller kanske i söndags, vet inte hur jag ska tolka ÄL-testen när jag inte sett något riktigt positivt). Vi hade sex fredag, lördag och söndag men hade inte möjlighet till det igår. Jag hoppas att det räcker att ha haft sex dagarna innan ÄL. Håller tummarna för oss båda!
  • Issari
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-17 08:17:00 följande:

Godmorgon!

Tog precis detta test, ett CB early, på BIM-1. Jag ser ett streck men är rädd att jag ser i syne. Ser ni något?

Har kort lutealfas (11dgr) så är det ett plus är det inte så konstigt om det är svagt, blir ÄL+10 bara.

Tacksam för hjälp!

Sådana svaga streck har jag också fått på just de testen och jag har inte varit gravid. Du får nog vänta och se, Håller tummarna för dig!
  • Issari

Hej!

Jag är på ÄL+9 (eller kanske 10). Nyss när jag var på toa så fick jag en liten blodblandad rosa slemmig flytning. Jag vågar ju inte hoppas att det är en nidblödning (men jag har aldrig haft blödningar annat än mens som brukar komma ÄL+15). Vad tror ni? Någon som fått nidis?

• Issari
    Sobika skrev 2018-08-21 16:45:23 följande:

Jag fick lite rosa på pappret i förmiddags och knappt en droppe i trosan. Är på äl+7. Har fått nidblödning med båda andra barnen och dom har vart såhär så hoppas Verkligen på det. Tycker det låter som att du också hade de :D

Åh, jag hoppas verkligen att det var det för oss båda! I mitt fall fick jag inte heller något i trosan och direkt efter fanns inte ett spår när jag torkade mig igen. Det var verkligen som att det var en separat rosa ?slembit? som inte hade något med andra flytningar att göra. Och så tänker jag att det kan vara eftersom en eventuell nidblödning kommer från livmodern och flytningarna från slidan.

Håller tummarna!
  • Issari
    Sobika skrev 2018-08-22 15:09:52 följande:

Ja precis! Håller tummarna jag med!! Dock fick jag rött på pappret när jag torkade imorse och sen kom det några droppar. Sen slutade det så vet inte vad det kan vara. Hoppas det inte fortsätter bara.

Det är nog inte ovanligt att det kommer blod mer än en dag. Här är en länk om nidblödning som jag tycker gav bra info: implantationspotting.net/how-long-does-implantation-bleeding-last/
  • Issari
    Sobika skrev 2018-08-22 17:39:44 följande:

Åh tack! :) ska absolut läsa! När har du tänkt att testa?

Jag har BIM i helgen (söndag) så jag tror jag väntar tills dess. Vill inte slösa test i onödan (vilket jag gjort andra månader). Du då?
  • Issari

Min temperatur sjönk till 36,32 idag. Så nu kommer nog mensen snart. Trist, jag som hoppades på att det var en nidblödning jag hade i tisdags...

Svar på tråden BIM Augusti <3