• Esofe

BIM Augusti <3

Slänger in mig själv.

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89

2/8 - Esofe

3/8 - LLW

4/8 - sobika, Periksson90

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida

6/8 - skrollan94 Sanfo1

7/8 - sariiparii

13/8 mammatill2boys

12/8 - niiskuneiti

19/8 Thorax

• Esofe

Hej, går över från juli tråden hit till er i augusti!

Jag slutade med piller den 1 maj, fick min första mens den 15 juni. 2v senare skulle jag ha ÄL men fick ännu en blödning. Om jag går efter andra mensen så ska jag ha ÄL på onsdag.

Det här testet tog jag nyss. Det andra strecket syntes direkt svagt när jag tog upp stickan ur urinet, bilden är tagen efter ca 8min.

Här jämförs testet (efter ca 3min) med förgårdagens test (pga stark ångest testade jag inte igår.)

Då när jag skulle ha haft ÄL när jag istället fick mens såg stickorna ut såhär:

Vad tror ni, är ÄL äntligen påväg? Tror ni den kommer på onsdag? Hoppaaaaas!

• Esofe
    Periksson90 skrev 2018-07-16 15:29:53 följande:

Välkommen hit! :) tror absolut att ÄL är påväg! För mig brukar det vara positivt på testet dagen efter det ser ut som ditt! Men är så olika för alla hur snabbt det blir positivt, passa på att mysa på en massa nu både idag och kommande dagar! :)

Åhhh, hoppas! Har förvarnat min fästman vad som väntar ;) hoppas inte min stress påverkar ägget allt för dåligt. Jag har flytt samt nytt heltidsjobb på gång.. Och bebisverkstaden såklart ;)
  • Esofe
    Periksson90 skrev 2018-07-16 15:53:02 följande:
    Haha, är alltid redo för honom som gäller nu några dagar ;) min ÄL borde komma till helgen, har inte fått positivt än på test men börjar närma sig! Ojoj, du har mycket pågång du! Tror de borde gå bra ändå trots stressen, själv stressar man för att planera allt inför bröllop nästa månad x)
    Lycka till med både ÄL och bröllop! :D Vad kul! 
  • Esofe
    Thorax skrev 2018-07-16 16:32:13 följande:

De allra flesta har ju även äl vid mens så inte konstigt om de gav utslag då :)

Men de ser ut som de är på g nu igen så bara vara beredd :)

Det gav inget utslag, utan jag fick blödning istället! Men nu Hoppas jag på att det är pågång och att vi är lika fertila som våra föräldrar och far/morföräldrar.
  • Esofe

Åh vad jag hoppas att min ÄL stegring är på riktigt!!!
  • Esofe

Tror jag hade min ÄL inatt, då strecket blir svagare idag och mina bröst ömmar lite.

Dålig bild, eftersom testen torkat ser det inte lika starkt ut längre men de var lika starka igår och iförgår.

• Esofe
    Esofe skrev 2018-07-18 11:48:51 följande:

Tror jag hade min ÄL inatt, då strecket blir svagare idag och mina bröst ömmar lite.

Dålig bild, eftersom testen torkat ser det inte lika starkt ut längre men de var lika starka igår och iförgår.

Jahapp jag som roterade bilden, ändå hamnade den upp och ner haha!
  • Esofe
    JenniB skrev 2018-07-18 13:02:32 följande:

Ni som testar med ÄL-stickor. När på dagen testar ni? Spelar det någon roll?

Personligen använder jag clearblues digitala för att det verkar var enklast och så slipper jag fundera en massa på hur starka strecken ska vara.  

Började testa imorse.

Jag börjar runt 15,sen när det ökar så gör jag ett vid 11:30 och ett på kvällen runt 17:00
  • Esofe
    Thorax skrev 2018-07-18 20:06:22 följande:

Äl kommer 24-48h efter att det visat positivt på testen :)

Yes, tror nämligen jag har den idag. Haft känningar i magen och ömma bröstvårtor idag. Ska fortsätta ta ÄL test tills de är tillbaka på helt svaga streck så jag kan göra jämförelse.
Svar på tråden BIM Augusti <3