• WanderChild

BIM Augusti <3

Milyana skrev 2018-07-21 18:09:36 följande:

Vet typ inte om det kommer rulla på som vanligt för mig, mina hormoner och kropp verkar va all over the place efter att jag slutade med pillurerna några veckor sedan. Hoppas iaf på augusti ???????? chansar på typ 12e och håller tummarna

Är i samma situation. Slutade med pillerna för nån månad sen o trodde jag fick äl så jag då hade BIM igår eller idag men testade neg i morse o inga tecken på mens så nu vet jag inte vad kroppen sysslar med. Nån respons i form av antingen äl eller mens hade varit tacksamt så man iaf vet vart man befinner sig. Hur länge har du ätit piller innan stopp? Vad har du haft för symtom sen stoppet?
  • WanderChild

Har idag införskaffat Rosenrot och Apiforce (bidrottninggele). 6 veckor sen pillerstopp och varken äl (vad jag vet) eller mens sen dess! Trodde kroppen skulle kicka igång rätt snabbt då jag åt en pillersort som sägs ha lägre påverkan än de klassiska kombipillerna, hade även rejäla känningar i tjejmagen veckan efter pillerstoppet men sen dess har det inte hänt mycket. Har gjort både äl-tester och grav-tester flera ggr men utan minsta utslag på ngn av dem, de är rörande överens över att en kritvit sticka med endast ett streck är vad som erbjuds. Har även tempat senaste 3 veckorna men det är Rocky mountain utan ngt mönster som varken jag eller ff kan tyda än...

Nu hoppas jag tillskottsboosten ska göra sitt så jag förhoppningsvis ska få skriva upp mig på BIM listan!

Ngn annan som har erfarenheter av att försöka få igång cykeln igen efter pillerstopp?

• WanderChild
    mammatill2boys skrev 2018-07-28 16:09:05 följande:

Jag är i precis samma situation! Oxå 6 veckor sen jag slutade. Haft bruna flytningar i 2 veckor men inget mer. Mina ÄL-stickor visar svaga streck varje gång förutom igår lite starkare men idag svagare igen.

Jag trodde oxå kroppen skulle komma igång snabbt efter jag slutade med mina cerazette...:(

Segt alltså... Har du testat att ta något för att få igång kroppen? Har googlat en massa o läst en massa här på fl men de flesta trådar handlar om åtgärder när man redan har en cykel, bara att den är för lång/kort/oregelbunden/osv. Har inte direkt hittat ngn åtgärd som man på egen hand kan ta till för att få igång det hela från första början. I så fall handlar trådarna om receptbelagda preparat som man fått utskrivet o det är ju tyvärr lång väntan dit...
  • WanderChild
    mammatill2boys skrev 2018-07-28 22:15:09 följande:

Jag har hört att det kan ta upp emot ett år.. innan dess får man nog ingen hjälp. Några månader ska tydligen va ganska normalt. Men verkar som jag äntligen slutat att blöda dom äckliga ?flytningarna?.

Tror faktiskt inte man får nån hjälp nu för kroppen kan ta tid på sig tyvärr. Frustrerande.. jag hade planerat bli gravid senast i september så slutade därför innan midsommar.

Nej har också hört ett år vilket känns rätt drygt när man å andra sidan alltid blivit varnad om att missar man bara ett litet piller så kan det ta sig direkt! Visst, det kan det ju, men andra sidan av myntet hörde man inget om utan det får man först reda på när man själv googlar runt för att mensen aldrig kommer... Hade jag vetat det tidigare så hade jag slutat mkt tidigare för att ge kroppen tid att hitta tillbaka... Har iaf börjat med rosenrot o bidrottninggele nu så får vi se om det ger nån effekt!
  • WanderChild
    mammatill2boys skrev 2018-07-28 22:15:09 följande:

Jag har hört att det kan ta upp emot ett år.. innan dess får man nog ingen hjälp. Några månader ska tydligen va ganska normalt. Men verkar som jag äntligen slutat att blöda dom äckliga ?flytningarna?.

Tror faktiskt inte man får nån hjälp nu för kroppen kan ta tid på sig tyvärr. Frustrerande.. jag hade planerat bli gravid senast i september så slutade därför innan midsommar.

Liten uppdatering... Har ju fått blankt på alla test hittills men tog precis ett äl-test o nu fick jag faktiskt ett ljusrosa streck!! Absolut inte positivt men ändå stort steg i rätt riktning att min kropp iaf börjar producera lite lh-hormon! :) Woho! Om det beror på RR o BDG (om det ens kan ha så snabb effekt?!) eller kommit spontant i samband med att jag börjat med dem vet jag inte men lustigt sammanträffande isf!
  • WanderChild
    Canary skrev 2018-08-07 10:44:59 följande:

Testade imorse att känna efter livmodertappen, för att försöka lära mig hur den förändras över cykeln, men hittade ingenting? It just keeps going, liksom. Kan man vara för djup för sina fingrar eller gör jag fel? Nån som känner igen sig?

Sista mensdagen f ö.

Testa att spänna dig och sitt i lite olika vinklar. Jag kan spänna mig så att den liksom kommer ner o kan även typ spänna på andra hållet så den försvinner upp. Brukar känna när jag sitter på toa, tycker det är enklast då.
  • WanderChild
    Novis1991 skrev 2018-08-29 18:51:37 följande:

Ok, nu vill jag rådfråga här. Har haft såna otroliga känningar på att vara gravid. Har även skrivit om det här i tråden tidigare. Idag, tre dagar efter beräknad mens, så satt jag på jobbet och känner mensvärken komma. Jag har haft stora problem med mensvärk och även kollat upp detta men det är inget fel, det gör bara förbannat ont. Mensvärken kom men höll inte i sig sådär som den brukar utan liksom kom och gick. Så gick jag på toa och mycket riktigt kom det blod, ganska mycket - så det liksom blev mörkrött i vattnet. Satte in en tampong och kände besvikelsen. Min kollega noterade att jag verkade trött och såg blek ut och då var även mensvärken riktigt jobbig så jag beslutade att gå hem. Väl hemma, efter bussresa och promenad, så mådde jag bättre men la mig i sängen och somnade. Nu, ca 5 timmar senare, vaknar jag och tar ut tampongen. Den var inte välfylld men röd och när jag torkade mig var det bara lite rött. Brukar ha rikliga blödningar så här i början av mensen men nu är det som att det vore sista dagen. Kan det ha varit en nidblödning? Varför var då mensvärken kopplad till det? Är det missfall? Någon som varit med om detta? Mår bra nu men liksom känner som ett bubblande nere i magen, som gaser som bygger upp typ - den känslan.

Nidis brukar komma 5-10 dagar efter äl så det var nog lite sent för det. Det är dock inte helt ovanligt med en blödning när BIM skulle varit när man är gravid, det kallas då genombrottsblödning. Är du helt säker på att äl skett? (=Har du tempat? Äl-test berättar bara att hormonerna för det finns, inte att det faktiskt sker.) Det inträffar inte varje cykel och blödningen kan då bli mindre, eller utebli under äl-fria cykler.

Hur har det gått? Har det fortsatt blöda? Har du testat?
Svar på tråden BIM Augusti <3