Novis1991 skrev 2018-08-29 18:51:37 följande:
Ok, nu vill jag rådfråga här. Har haft såna otroliga känningar på att vara gravid. Har även skrivit om det här i tråden tidigare. Idag, tre dagar efter beräknad mens, så satt jag på jobbet och känner mensvärken komma. Jag har haft stora problem med mensvärk och även kollat upp detta men det är inget fel, det gör bara förbannat ont. Mensvärken kom men höll inte i sig sådär som den brukar utan liksom kom och gick. Så gick jag på toa och mycket riktigt kom det blod, ganska mycket - så det liksom blev mörkrött i vattnet. Satte in en tampong och kände besvikelsen. Min kollega noterade att jag verkade trött och såg blek ut och då var även mensvärken riktigt jobbig så jag beslutade att gå hem. Väl hemma, efter bussresa och promenad, så mådde jag bättre men la mig i sängen och somnade. Nu, ca 5 timmar senare, vaknar jag och tar ut tampongen. Den var inte välfylld men röd och när jag torkade mig var det bara lite rött. Brukar ha rikliga blödningar så här i början av mensen men nu är det som att det vore sista dagen. Kan det ha varit en nidblödning? Varför var då mensvärken kopplad till det? Är det missfall? Någon som varit med om detta? Mår bra nu men liksom känner som ett bubblande nere i magen, som gaser som bygger upp typ - den känslan.
Nidis brukar komma 5-10 dagar efter äl så det var nog lite sent för det. Det är dock inte helt ovanligt med en blödning när BIM skulle varit när man är gravid, det kallas då genombrottsblödning. Är du helt säker på att äl skett? (=Har du tempat? Äl-test berättar bara att hormonerna för det finns, inte att det faktiskt sker.) Det inträffar inte varje cykel och blödningen kan då bli mindre, eller utebli under äl-fria cykler.
Hur har det gått? Har det fortsatt blöda? Har du testat?