• Kira16

BIM Augusti <3

Då hoppar jag in här också!

Vi har försökt sedan december, hade problem med ägglossning som inte kom igång, men nu känns det som det är mer stabilt.

Missade förra ägglossningen då jag var iväg, BIM 18/8!

Första i lägget i familjeliv, ska blikul att följas åt!

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman

3/8 - LLW

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida

6/8 - skrollan94 Sanfo1

7/8 - sariiparii ksrg8887

9/8 - månflicka, Jennib

13/8 mammatill2boys

12/8 - niiskueiti

17/8 Roran1

18/8 Kira16

19/8 Thorax

23/8 Ejjami

• Kira16
    Novis1991 skrev 2018-07-21 17:53:58 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här då jag skrev i annan liknande tråd men som visade sig vara från 2012.... tänkte att den antagligen då inte var så aktuell :p

Jag har dock BM nu i slutet på juli (om 8 dagar) och har för första gången på riktigt försökt bli med barn med min sambo. ÄL var i lördags (enligt min app) och vi körde på nästan hela förra veckan inkl. Lördag, för att verkligen inleda detta första försök på riktigt ;)

Nu har jag haft några dagars känningar. Känt mig riktigt trött (kan bero på värmen också), illamående, hård i magen samt att jag igår fick intensivt håll på höger sida under revbenen samt stramningar i nedre delarna av magen.

Att tillägga är att jag många gånger trott att jag varit gravid och därav antagligen skapat dessa känningar tidigare och sen då fått min mens. Det är ju outhärdligt att vänta och därav tro att varenda liten knip, hunger och hugg i brösten är graviditet.

Antar att ni är fler i samma sits <3

Håller tummarna att det är symtom på att det tagit sig!

Vi har försökt länge nu, och letar symtom varje månad nästan lite för mycket! Och blir lika besviken varje gång mensen kommer! Alla säger att jag ska släppa allt och inte tänka så mycket så tar det sig lättare, men det är så svårt när man längtar så!
  • Kira16
    Novis1991 skrev 2018-07-22 00:05:10 följande:

Ja, förstår! Vi har inte försökt tidigare men vi har lite hoppats på att det ?råkat? bli av flera gånger. Så har det värkt lite extra i brösten och dragit lite i magen så har vi tagit test. Min kille vill också jättegärna men är lite mer chill än jag som direkt känner in och hoppas - tror dock att även han blir ledsen varje gång jag får mens, bara att han inte vill göra mig mer ledsen.

Förhoppningsvis stämmer mina föraningar nu för jag vet inte om jag pallar att vänta så här. Har dock inga synliga tecken än vilket får mig att tro att det bara är inbillning. T.ex. hur tidigt kan man få mörkare bröstvårtor och större bröst? Mina är fortfarande vanligt rosa, mjuka och lika stora/små som vanligt..

Tror min kille är lite likadan. Jobbigt för oss tjejer med som faktiskt känner av symtomen och då kanske letar och överanalyserar mer.

Har aldrig varit gravid så är osäker på när symtomen visar sig. Ägget fäster sig ju normalt efter 7-10 dagar vad jag har förstått, ibland tidigare, och innan dess så har man inga symtom eftersom man inte har något graviditetshormoner i kroppen ännu.

Så svårt attt veta vad som är grav symtom och vanligt pms då det ger sig väldigt lika!

Försöker alltid att inte tänka på symtomen för mycket men det är så lätt att hoppas. Min cykel är inte helt regelbunden, och har en kort lutealfas mellan 8-11 dagar vilket också kan försvåra det hela :/
  • Kira16
    Thorax skrev 2018-07-22 06:54:55 följande:

Jag blir så knäpp på sånna som ger de rådet ?slappna av så går de? dom vet verkligen inte vad de pratar om så det ska du absolut inte lyssna på.

Längta på och försök ni :)

Eller hur?!

Blir bara mer irriterad! Men vi ger inte upp hoppet, augusti är

Vår månad :)
  • Kira16

Börjar bli lite nojig, ska inte ha ägglossning förrän nästa helg, men börjar känna lite molande smärta som vid mens redan nu. Brukar inte få vid det vid denna tiden vad jag minns. Hoppas inte ägglossningen kommer denna helgen för maken är bortrest! Vill inte missa denna månaden också!

• Kira16

Igår fick jag blinkande glad gubbe på cb digital ÄL test. Sen på kvällen/natten fick jag hemska ÄL smärtor på vänster sida.

Kände igen de då senast jag fick positivt ÄL så fick jag dessa smärtor på kvällen/natten.

Enda skillnaden är att jag än idag har blinkande gubbe istället för ?fast? gubbe. Tycker ändå att smärtorna borde indikerat ägglossning, för idag är de som bortblåsta.

Blir förvirrad. Ska försöka att inte tänka för mycket och bara köra på och hoppas på ett plus.

Brukar tempa för att bekräft ägglossning men jobbar natt denna veckan så kommer inte kunna tempa de närmaste dagarna för att hitta exakt dag för ägglossning.

Kan man ha sådana smärtor trots att ägglossning inte har skett?

• Kira16
    MaalinJ skrev 2018-08-01 01:07:53 följande:

Blinkande glad gubbe betyder att du är fertil. Fast glad gubbe betyder att du nått max fertil. Men det är inte säkert att du får fast. Tror dom rekommenderar att man ska sluta testa sig efter 6 dagar som blinkande gubbe. Det gjorde jag iaf. Jag har aldrig fått fast. Men det innebär inte att du inte haft äl utan du har när den blinkar.

Ok tack! Då slappnar jag varav så hoppas vi att det tar sig.

Är kul att det redan börjar trilla in plus! Hoppas trenden håller sig för resten också :)
  • Kira16
    MaalinJ skrev 2018-08-01 10:54:36 följande:

Ja du kan slappna av :D jag blev jätte orolig när jag aldrig fick fast gubbe, men det va tydligen vanligt att den bara blinkar och det betyder att testet är posetivt! Man kanske måste testa några gånger om dagen för att få fast gubbe?

Det får vi verkligen hoppas! Jag är på bim-2 men känner dessvärre ingenting. Har inte ens testat mig. Inväntar mensen nu bara. Är på vårt 8:e försök nu men har kört oskyddat i 18 månader så det här börjar bli lite tjatigt å ledsamt. Men att se så många andra plussa ger en självklart lite hopp!

Förra gången så fick jag blinkande på morgonen och fast på eftermiddagen! Men inte nu, så jag testar några dagar till en gång om dagen men ska inte stressa upp mig kring testen, det blir bara värre!

Hoppas mensen håller sig borta! Många får ju inga symtom alls innan plusset så det håller vi timmarna för!

Vi har försökt sedan december så förstår känslan att det är jobbigt att det aldrig tar sig! Men jag känner mig hoppfull denna månaden :)
  • Kira16

Flyttar fram mig i listan då ägglossning skedde tidigare, ny BIM 11/8.

Fick en tempdipp i söndags på ÄL +5. Tyckte det var lite väl tidigt för att få mens. Har jobbat natt nu så vet ej om tempen har gått upp igen. Men mensen har inte kommit igång ännu och har ingen direkt mensvärk. Har lite molvärk då och då sedan ÄL men det brukar jag ha så får se om det blir något.

Har läst att man kan dippa i temp en dag i cykeln och att det kan indikera att ägget fäster sig. Men behöver inte betyde något heller. Så får bara stå ut och vänta med att testa mig.

Ska försöka hålla mig till söndag om mensen håller sig borta.

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86, missgeting

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka,

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown, Kira16

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91, kstadtjej87

14/8 - Cajsa278, JosHed, Elsaida

15/8 - lyckligast80, sandrasalazaris, Yemkela

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff

22/8 - EmmalinneaS, Jevi87

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika, NiMi

26/8 Sararebecca

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary

29/8 Pahm

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

4/8 - rubie BIM + 2

5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2

7/8 - missgeting äl +14, Bim +-0

• Kira16
    Thorax skrev 2018-08-09 06:23:10 följande:

Kan placera mig i BF gruppen :D kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

6e försöket. Äl+8 bim -10

Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt. Nu är vi här äntligen.

GRATTIS!! Så roligt att se!!
  • Kira16
    iERR skrev 2018-08-09 17:42:41 följande:

Kunde inte hålla mig så åkte och köpte ett digitalt test, och det visade positivt. Äntligen!!!!

Grattis!!! Så kul att se att så många plussar!

Kunde inte heller hålla mig men mitt visar fortfarande blankt, får helt enkelt försöka efter BIM :)
  • Kira16

Jag börjar tappa hoppet, ÄL +13 idag (BIM +1) och negativt på RFSU test :(

Haft molvärk/mensvärk sen ÄL men fortfarande ingen mens. Den dyker förmodligen upp nu i dagarna.

Blir så uppgiven varje gång, denna månaden så kändes det annorlunda, trodde verkligen på ett plus. Bara att ta nya tag och hoppas på nästa månad

• Kira16
    Tessaloniki skrev 2018-08-12 07:25:04 följande:

Är i samma situation som dig. ÄL +14 idag, skulle haft BIM igår men min app flyttar BIM varje gång jag lägger in ett nytt symptom (t.ex. mina flytningar som har vart ganska vita de senaste dagarna), så mitt "nya" BIM är för tillfället imorgon. Negativt på RFSU både idag nu på morgonen och i onsdags kväll.

Har också haft molvärk sedan ÄL, och även lite värk i ländrygg, till och från illamående och sura uppstötningar. Blir helt tokig av detta :(  

Har exakt samma symtom! Allt utom sura uppstötningar har jag haft innan tidigare mens, men när jag fick sån halsbränna tänkte jag att något var annorlunda. Har vita flytningar också, använder Natural Cycles. Har haft ganska oregelbundna cykler, men aldrig en lutealfas längre än 12 dagar.

Får se vad som händer, appen vill att jag ska ta test tidigast imorgon om mensen inte kommit.

Håller tummarna för oss!
  • Kira16

Då kom mensen! Flyttar mig till september tråden istället!

Grattis till allanplus! Lycka till till er andra att ni får plus ni också :)

Svar på tråden BIM Augusti <3