• KSRG8887

BIM Augusti <3

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89

2/8 - Esofe

3/8 - LLW

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida

6/8 - skrollan94 Sanfo1

7/8 - sariiparii ksrg8887

9/8 - månflicka

13/8 mammatill2boys

12/8 - niiskuneiti

19/8 Thorax

• KSRG8887

Tror nästan jag kan ha ?missat? min ÄL(haft sex ett par gånger under helgen, så inte riktigt missat). Enligt appen ska den vara på tisdag, men den räknar på de senaste 12 månaderna, men förra månaden var den några dagar tidigare. Testade med ÄL-sticka förut (inte testat innan denna månad), mycket svagt streck, får kolla imorgon igen om det går att se någon ökning... Blir strecket mycket svagare någon dag efter ÄL?

Tyckte att jag hade en del symptom i torsdags-fredags, men tänkte inte så mycket på det då jag var så inställd på tisdag... Blir det ingen ökning närmaste dagarna så var det väl den jag kände av.

• KSRG8887
    Ardnas89 skrev 2018-07-23 21:07:37 följande:

Den här väntan till BIM.. den är så otroligt lång! Vill ju bara testa nu, haha.

Det här blir mitt tredje barn och sambons första. Han är otroligt nervös och vet inte alls hur han ska bete sig kring allt, stackarn! Har frågat han lite grann hur han vill göra när det är dags att testa. Om han vill vara med eller om jag ska överraska honom om det blir ett plus. Han är väldigt velig där.

Hur gör ni med era partners när det är dags att testa?

Jag testar själv, jag vill gärna överraska honom med ett plus.

Har (enligt appen) ÄL idag eller imorgon. Men tyckte jag hade ganska starka ÄL-symtom redan i fredags, så vet inte om den var tidigare den här månaden. Testade med ÄL- stickor både igår och idag, båda helt utan utslag. Men insåg att de är två är gamla, och då är risken att få falskt negativt. Beställt nya inför nästa månad om det inte tar sig denna.
  • KSRG8887

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887

7/8 - Jennib, Neleda

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki, belletristik

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB

• KSRG8887

Flyttade mig till 6/8 istället för 7/8 efter att ha lagt in mer historisk data i Flo-appen. Använt WomanLog tidigare, men tycker inte den anpassar alls efter historik trots att den är inställd att göra det... Vad som är rätt vet jag dock inte dä jag varierar mellan 28-32 dagar (med enstaka längre cykler).

Känns som oändligt långt kvar tills man kan testa, ÄL+5 idag. Vill helst hålla mig från att testa innan BIM eftersom det är värt första seriösa försök (borträknat för ett par år sedan då vi hann med två försök innan jag fick nytt jobb och vi valde att skjuta på försöken). Räknar inte med att lyckas direkt, även om jag hoppas.

• KSRG8887
    Thorax skrev 2018-07-30 15:04:28 följande:

Kul med lite plus. Hoppas på se många mer :)

Själv känns det som en evighet till bim. Kommer försöka hålla mig borta från FL lite mer. Känns som en olyckskorp bara för mig :D

Men så vill jag samtidig läsa hur det går för alla.

hur får ni dagarna att gå om man bortser från jobb? Har ni några hobbysar?

Fortfarande semester, försöker få tiden att gå med promenader, ljudböcker, sol och bad. Bäst fungerar dock att umgås med andra tycker jag. Längtar till jobbet börjar, dels älskar jag mitt jobb och tiden kommer definitivt fluga fram då.

ÄL+8 idag, förutom enorm trötthet (kan lika gärna bero på värmen) känner jag inget speciellt längre.
  • KSRG8887

Va kul att några redan plussat :) Grattis till er :)

BIM-6 (ÄL+9), tiden går extremt långsamt. Imorgon är det åtminstone äntligen augusti och fullbokat i kalendern närmsta dagarna. Då kanske tiden går lite snabbare åtminstone. Känner mig rätt säker på att det inte blev något den här gången, så vill bara att det ska vara dags för nästa ÄL snart.

• KSRG8887
    mammatill2boys skrev 2018-07-31 22:16:58 följande:

Jag fick som jag skrev innan positivt på ÄL-test idag, när kan jag då räkna med att ha bim? Har ju inte haft en ?riktigt? mens än sen pillerstopp i juni.

BIM är vanligast 12-16 dagar efter ägglossning, så runt den 15-16:e kanske?
  • KSRG8887

BIM idag men mensen lyser med sin frånvaro. Trots extrem ?mensvärk? under förmiddagen och huvudvärken som alltid kommer mensens första dagar.

Trött och illamående hela dagen, men känns som det lika gärna kan orsakas av att det är första dagen tillbaka på jobbet efter semestern. Negativt test imorse (tyckte mig nästan, med mycket god vilja, kunna se en skugga men dock fortfarande absolut inte ett plus), får se om jag kan hålla mig från att testa igen imorgon om mensen inte dyker upp...

• KSRG8887
    mammatill2boys skrev 2018-08-06 20:33:39 följande:

Aha okej så om ingen stegring sker behöver jag inte ens gravtesta mig med andra ord. Har inte bim för sen 16.e typ. Men va mest en fundering. Tack för svar.

Har hört flera som fått negativa ÄL-test men positiva graviditetstest. Så man ?måste? inte få stegring på ÄL-testet för att vara gravid. Jag hade dock önskat att man alltid fick stegring på ÄL-testerna, slösar hellre med dem än graviditetstest :)
  • KSRG8887
    kiwibear skrev 2018-08-07 07:45:33 följande:

Men åååååh. BIM+1, ingen mens, inget plus. 

Kan det inte bara lysa en lampa eller nåt så man vet? 

Samma här, BIM+1 och negativt test (tog dock inget idag, men igår) - man vill ju veta direkt om det blev något denna månad.

Dyker mensen inte upp innan imorgon tar jag nog ett nytt test. Vet dock att min cykel ibland varierar en del, ÄL kan ha varit senare än jag (och Flo-appen) tror.
  • KSRG8887

Blir galen på denna väntan på att mensen ska komma igång, är ju dock bara BIM+1 men känns som jag inte gör annat än springer på toa för att kolla om den kommit igång.

Någon som har koll på känsligheten på RFSU testa ofta (de röda stickorna) och CB digital? Hittade någon sida som angav att RFSU mätte från 50 mlU/ml och CB digital från 25 mlU/ml.

• KSRG8887

Så trött på att bara gå runt och vänta på mensen, BIM+6 men inget händer. Känns så typiskt att den varit regelbunden under ovanligt lång tid och genast börjar strula när vi äntligen bestämt för att försöka på riktigt.

Är absolut inte första gången den strular, så förmodligen inget konstigt. Men så otroligt irriterande att jag antingen inte hade någon ÄL eller att vi helt missade den för att den var så mycket senare än vad mina symptom antydde... Börjat tempa nu för att få bättre koll, och även testa med ÄL-test.

Svar på tråden BIM Augusti <3