• Udde

BIM Augusti <3

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

3/8 . Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887 

8/8 Glädje 5 

9/8 - månflicka, Jennib 

12/8 - niiskueiti

13/8 mammatill2boys 

14/8 Cajsa278 

15/8 lyckligast80

17/8 Roran1 

18/8 Kira16

19/8 Thorax

23/8 Ejjami

• Udde

Hej!

Hoppar in här. BIM 3/8.
    Har två barn som är 3 och 5 år sedan tidigare och nu försöker vi oss på ett tredje. Förra månaden blev det inget så denna månaden har jag testa ÄL-stickor utan att ha fått något vettigt resultat. Men jag tror att äl var igår eller förrgår och att vi "prickat" den. Ska bli spännande att följa alla i tråden!

• Udde

Jag testar i "smyg". Väntan på svar på stickan känns nästan ännu längre om vi är två som sitter och stirrar på den.

Jag hade mycket värk i magen igår ÄL + 4. Likadant förra månaden då det inte blev något. Så det sänkte mitt hopp litegrann. Men jag försöker låta bli att leta tecken och ha en go semester istället. Väntan på Bim känns dock låååång.

• Udde

Har också känt av illamående, molvärk m.m. Fick dessutom kraftiga "hugg" i livmodern under ett par minuter i onsdags. Det ryktas ju att det ska gå att känna ägget fästa sig. Så jag håller tummarna för att det var det som hände! Har aldrig känt något liknande i mina två tidigare graviditeter.

För övrigt så kan jag inte minnas några supertydliga tecken innan bim vid tidigare graviditeter.

• Udde

Magknip och gaser även här. Bim 3/8.

Idag på eftermiddagen drabbades jag också av stora tröttheten som jag känner igen från tidigare graviditeter. Lade mig på soffan när barnen lekte och somnade bums. Brukar inte hända. Men känns lite väl tidigt att vara gravidtrött? Hoppas, hoppas.....

• Udde
    belletristik skrev 2018-07-29 09:17:22 följande:

detta var mitt första symtom förra gången... nån vecka innan jag ens testade var jag sååå trött. hade ingen aning om att jag var gravid, men att somna framför datorn och i soffan gör jag ALDRIG annars, så nånting var det. min bästa kompis var så övertygad så hon lämnade ett grav-test hemma hos mig utan att säga nåt så morgonen därpå var jag tvungen att vara så snäll att testa mig och hon hade rätt :D

Kul att höra! Då kanske det kan vara något.
  • Udde
    Jahajaa skrev 2018-07-30 09:40:48 följande:

Testar att lägga in en bild här, men jag brukar aldrig lyckas.. tror iaf att jag testade positivt i morse :D vad tror ni? (Om ni ser bilden)

Visst ser jag ett streck! Grattis!
  • Udde

Bim på fredag och värsta sortens magsjuka sedan igår. Känns inte kul alls! Hoppas det inte ska påverka möjligheterna till ett plus. Nu blir det vila, resorb och soffläge!

Väldigt spännande att flera av oss är nära bim nu. Kommer säkert bli en massa plus innan veckan är slut!

• Udde
    Trana123 skrev 2018-07-30 18:33:49 följande:

Jag har BIM på fredag! Brukar alltid få mensvärk ca 5-6 dagar innan mens, men inte känt något alls än.. ett hugg i nedre magen imorse å någon timma senare bara strama det till i höften mot ljumsken på mig för några sekunder sen avtog det.. enda symtom ja har är spända bröst...

ni som har BIM 3/8, när ska ni testa er? :)

Har också bim på fredag men tror jag testar imorgon för jag är så nyfiken! Blir det inget då så blir nästa på fredag.
  • Udde
    natalieljung skrev 2018-07-31 07:27:12 följande:

Hej kompisar! Här är en till som har fått ett positivt test.

Gjorde ett igår efm som visade ett svagare streck (dock positivt) men vågade inte riktigt tro på det till 100% haha men nu tror jag minsann jag vågar! :)

Mina symtom: ca en vecka efter äl fick jag magknip (skrivit det innan) i den övredelen av magen. Har blivit uppsvälld som en ballong och otroligt gasig. Samt lite lättare mensvärk lite då och då sen en vecka tillbaka (inte så mycket längre). & pytte lite ömma bröst sen en vecka tillbaka men trodde det skulle kännas mer i dom :P

Grattis, så kul!
  • Udde

Testade negativt imorse. Fast inte bim förrän på fredag. Så jag hoppas på lite mer hormoner tills dess!

• Udde
    louisejohansson skrev 2018-07-31 08:14:30 följande:

Kunde inte låta bli att testa... BIM inte förrän lördag, haha.. vad tror ni? Ser ni oxå? Kan det vara början på en svagt plus?

Ser faktiskt inget på bilden. Kanske ser annorlunda ut i verkligheten. Annars är det ju flera dagar kvar till bim!
  • Udde
    Danielsson21 skrev 2018-07-31 10:17:39 följande:

Hej allihopa!

Här kommer ännu ett plus. Bim-4 ÄL+11. Jag slutade med P-ring i maj och trodde aldrig det skulle gå såhär fort. Provade clearblue ägglossningstest denna gång för att se så ägglossning kommit igång och det hade den verkligen gjort!

Inga större symtom förutom morgonillamående och ömma bröst.

Lycka till alla!! Hålla alla tummar för er!

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti, onlyme86

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

16/8 - Blåstjärna

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB

28/8 - Issari

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

Grattis! Jag kanske borde testa digitalt istället.....
  • Udde
    frokenasta skrev 2018-07-31 12:18:48 följande:

Grattis till alla +! :)

Jag fick mens idag och även om jag sagt och tänkt att jag inte ska ta det hårt (även känt på mig att det inte tog sig) så är jag SÅ ledsen idag. Gråter och det känns meningslöst. Det är bara första försöket men jag önskar att det bara hade gått...

Nästa gång blir det säkert din tur! Ta hand om dig!
  • Udde
    louisejohansson skrev 2018-08-01 07:35:45 följande:

Visst var det positivt igår mitt svaga test :D imorse på BIM -4 vaknade jag av att jag var tvungen o springa på toa, hängde där ett bra tag men kräket kom aldrig men illamåendet släpper inte. Tog nytt test :D

Grattis!
  • Udde

Här kom mensen idag. Får sikta på nästa månad tyvärr. Håller tummarna för er andra!

Svar på tråden BIM Augusti <3