• JosHed

BIM Augusti <3

Då mensen kom som planerat nu innan helgen så hoppar även jag in i den här tråden. Jag och min man försöker med vårt första barn, förra månaden var vårt första försök, så nu i augusti så försöker vi igen. Planerad äl är 1 augusti och förväntad BIM 14 augusti. Då vi är väldigt nya inom allt som har med bebisverkstad att göra: har ni några tips? Jag började äta folsyra förra månaden :)

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Jennib

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax

23/8 - Ejjami

• JosHed
    Glädje5 skrev 2018-07-23 09:12:10 följande:

Jag lever som om jag är gravid. Mest för att jag var gravid och fick missfall så kan lika gärna vara hälsosam nu också

Dricker inte, röker inte, koffeinfri och försöker sova och äta rätt. Tar D vitamin folsyra och gravidvitaminer varje dag.

Älskar varje dag veckan innan ägglosdning och ligger kvar 30 min typ.

Avslappnad i tanken på baby men självklart ser jag oss som gravida för det är det som skall vara

Ägglossningstest körde vi inte med då vi blev gravida men denna månaden efter för att veta hur kroppen reagerade på missfallet, ägglossningen kan ju infalla annorlunda då...,,

Vilka bra tips! Jag dricker ju inte alkohol (kanske någon gång per år), har aldrig rökt och har försökt leva hälsosamt i hela mitt liv :) så där är vi nog i fas! Vi läste att man inte ska ta långa varma bad när man försöker, samt att mannen inte ska cykla mer än 3 timmar per vecka xD så vi följer de delarna med. Känner mig lugn inför att det kan ta ett tag, men exalterad. Insåg nog först när vi aktivt började försöka hur gärna jag vill ha ett barn. Och då vill man ju att det ska ske så snart som möjligt ;)

Lycka till nu efter missfallet, jag håller tummen!
  • JosHed
    Ardnas89 skrev 2018-07-23 21:07:37 följande:

Den här väntan till BIM.. den är så otroligt lång! Vill ju bara testa nu, haha.

Det här blir mitt tredje barn och sambons första. Han är otroligt nervös och vet inte alls hur han ska bete sig kring allt, stackarn! Har frågat han lite grann hur han vill göra när det är dags att testa. Om han vill vara med eller om jag ska överraska honom om det blir ett plus. Han är väldigt velig där.

Hur gör ni med era partners när det är dags att testa?

Jag har frågat honom men inte fått något entydigt svar. Han är typ nervös för att pratat om det alls då han har fått gör sig att bara för att man tänker på det så blir man inte gravid xD så jag har en bild av att jag ska göra testet själv och sen slå in testet och kanske någon napp eller liknande i ett paket och ge honom när det väl blir ett plus :D
  • JosHed
    Ardnas89 skrev 2018-07-24 16:27:32 följande:

Ja det lutar åt att jag också ska överraska. Köpa nån bok om att bli pappa eller liknande och slå in ????

Ja det låter ju kanon! Funderade på någon liten body med någon text om pappa på, för att det ska vara mer verkligt för oss båda :D får se när dagen är här!
  • JosHed
    Girl93 skrev 2018-08-12 22:00:26 följande:

Åh jag är superny på familjeliv men dett är verkar vara en tråd jag kan hoppa in i! Har BIM 15/8 och det är vårt första försök så har inga större förhoppningar, fast såklart håller jag alla tummar och tår... 25 år och har inga barn sedan tidigare, men längat i något som känns som en livstid..

Vi är i samma sits! Jag är 27 och min namn 25, började försöka (lite för sent efter ägglossning) förra månaden vilket såklart inte blev något! Jag har BIM på tisdag, håller tummarna för er! :D
  • JosHed

Hörrni bästa formen, jag behöver tolkningshjälp. Är BIM+2 och tog detta nu på morgonen. Det är ju ett svagt streck, men borde det inte varit starkare om jag var gravid? RFSU:s test.
  • JosHed
    Girl93 skrev 2018-08-15 11:34:15 följande:

Vad roligt att vi är i samma sits som du skriver !! Ena sekunden känner jag mig helt cool och liksom ?det händer när det händer? och andra sekunden sitter jag och studerar min ägglossningscykel för att räkna ut hur vi ska få till ett plus. Håller tummarna för er med !!! :)

Sitter här och skakar, har precis testat positivt på både RFSU sticka och CL digitalt. Kan inte fatta det. Måste titta på det lite då och då för att tro det. Nu ska jag slå ib testet tills mannen kommer hem ??

• JosHed

Plussade idag BIM +2 (eller +1 kanske man räknar, hade BIM igår) :D

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86, missgeting

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka,

10/8 - Smulis87

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown, Kira16

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91, kstadtjej87

14/8 - Cajsa278, Elsaida

15/8 - lyckligast80, sandrasalazaris, Yemkela ,Silije

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff

20/8 - Missk37

21/8 - NiniBy

22/8 - EmmalinneaS, Jevi87

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, Skuggviol

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika, NiMi

26/8 - Sararebecca, BragoP

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary

29/8 Pahm

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe

+++++++ PLUS + LISTAN ++++++++

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

4/8 - rubie BIM + 2

5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2

6/8 - Kaijssa

7/8 - missgeting äl +14, Bim +-0, Moall ÄL+17 BIM+3, majaG bim -4, linb01 Bim-1

9/8 - Thorax Äl+8, Bim-10

12/8 - Aqwa93 bim +10

15/8 - JosHed, förväntad BIM 14/8

• JosHed
    Grumpycavat skrev 2018-08-15 13:04:18 följande:
    Men vad roligt. 
    GRATTIS!
    Och det är ju helt sjukt vad många som plussar. Så himla kul. Grattis till er alla. 
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-15 12:07:07 följande:
    Åh grattis!!!
    Tack! :D Nu ska jag se vad som händer härnäst, är helt ny inom detta område. 
  • JosHed
    saran86 skrev 2018-08-15 16:35:29 följande:

Har bim den 23e, -8 idag alltså, men inte så mycket hopp denna månad. Sambon var bortrest när jag hade äl. Fick dock till det 1-2dagar före. Hopas, hoppas ????????

Jag läste i en bok att två dagar innan ägglossning var den dagen som var absolut bäst att ligga på för att ha mest chans, så förhoppningsvis har det funkf för er :)
  • JosHed
    Girl93 skrev 2018-08-15 15:06:00 följande:

Men grattis !!!!!!! Åh! :D Att slå in det har väl en jätterolig idé ?! Åh vilken lycka !

Ja, jag har haft det som bild i mitt huvud att jag ska göra så och filma :) härligt minne att ha kvar! Han vet ju om att jag ska ha mens nu så han lär ju misstänka det :) slog in en liten bebismössa, ett par små strumpor och en lite goskanin plus testet :D
  • JosHed
    orolig92 skrev 2018-08-15 19:59:07 följande:

Åh så mysigt litet paket han ska få nu då :D när jag väl plussar så tror jag att jag ska beställa hem en body med text och tryck som jag valt själv, slå in och ge till sambon haha! Ska även göra likadant när min mamma ska få veta ;)

Han blev jätteglad, började gråta och ville ta på magen (vilket han inte fick för det är ju ingen skillnad där), sa att han absolut inte ville åka hemifrån mer nu (det enda han ska göra framåt är att gå på svensexa på lördag) xD ja, ett eget tryck är ju supergulliga! Vi funderar på när och hur vi ska berätta för våra familjer!
  • JosHed
    elenoresara skrev 2018-08-16 15:13:28 följande:

Så många som plussat! Helt otroligt. Grattis till er <3

Jag har bim imorgon. Jag har inga symptom alls, så de känns inte jättehoppfullt faktiskt. För väl brukar man känna lite symptom om man blivit gravid..?

Jag plussade igår på BIM +1 och hade inga symtom. Är ju hormonerna som ger symtom och de är ju väldigt låga innan BIM. Är väl mer vecka 5 och framåt som man får symtom tror jag? I alla fall vad jag läst mig till :D
  • JosHed
    Fannyjoh skrev 2018-08-16 18:37:07 följande:

Så man kan inte ha symtom då? För jag har bim på fredag nästa vecka och jag har fått svullna ömma bröst, börjat komma tydliga blodådror på dem med, kissar hela tiden, mensliknande värk, svullen och gasig? Kan de äntligen va min tur tro? Någon som haft liknande?

Vi är ju alla olika, jag har inga klara svar. Vet bara att det är ofta hcg som skapar de flesta symtomen och det börjar inte produceras för ens ägget har fäst (vilket sker några dagar efter att man haft samlag och det blivit något). Tror säkert att vissa kvinnor kan känna av det tidigt, men tror de flesta inte gör det :) (utifrån vad jag läst då, jag har ingen aning annars). Förra månaden hade jag alla symtom man kan ha men var inte ens lite gravid, denna månaden kände jag ingenting och var gravid. Och det är säkert tvärtom för många med :)
  • JosHed
    julle92 skrev 2018-08-16 21:08:50 följande:

Hoppar in här jag med, följt tråden ett par dagar och känt igen mig i flera av symptomen som många beskriver, BIM +2 idag och kunde inte hålla mig längre nu på kvällen utan tog ett test och det visade plus 

Gud vad kul! :D samma som mig, jag plussade igår!
  • JosHed
    Jagerika skrev 2018-08-20 07:17:34 följande:

Inatt drömde jag att jag plussade, aldrig gjort förut så var tvungen att testa! Är på ÄL+12 och BIM-4, men negativt test. Är det kört då? :/

Har haft molande värk sedan ÄL och idag har jag lite ont i ryggen också. Ni som plussat, vilka symtom har ni haft?

Hade inga symtom alls (förutom utebliven mens) :) gr alltid och kissar mycket och mår lite illa så det kan vara symtom men inget jag la märke till :)
  • JosHed
    Lola90 skrev 2018-08-20 14:42:56 följande:

Hej,

Grattis till er alla som har plusat! :):)

Hur många månader försökte ni, samt gjorde ni ?något? annorlunda den här gången? Vill så gärna lyckas. Har bim i september! Kom gärna med tips :):)

Vi började förra månaden (men lite för sent) och denna månad tog det sig :D vi låg varje dag från mensen var slut till några dagar efter ägglossning :D vi läste i en bok om att bli gravid att spermierna som ligger i pungen länge kan bli ?trötta? och det är bra att hålla igång det för då är det nya färska spermier hela tiden :D
  • JosHed
    AnonymAB skrev 2018-08-28 12:04:45 följande:

Inatt BIM+4 kom mensen. Fy vad jag grät. Trodde verkligen att vi också skulle få lyckan i augustitråden. Det är så många som fått plus. Grattis till er. men jag kommer nog lämna Familjeliv nu.. Blir så ledsen av att det aldrig får bli våran tur.

Tänker på dig! Är ju en sorg varje gång mensen kommer när man hoppas på att den ska hålla sig borta. :(
Svar på tråden BIM Augusti <3