• Amne18

BIM Augusti <3

Fick min mens i lördags den 21. Det var andra försöket. Nu kör vi, tredje gången gillt. Började äta rosenrot i samband med mensen och ska äta fram tills ägglossningen, har hört mirakel historier om rosenrot så testar denna månad. Hoppas att vi plussar i augusti!Hjärta

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Jennib 

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys 

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1 

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami

• Amne18
    Thorax skrev 2018-07-23 09:35:23 följande:
    Kul med en med samma bim som mig :)
    Glädje5 skrev 2018-07-23 09:12:10 följande:

Jag lever som om jag är gravid. Mest för att jag var gravid och fick missfall så kan lika gärna vara hälsosam nu också

Dricker inte, röker inte, koffeinfri och försöker sova och äta rätt. Tar D vitamin folsyra och gravidvitaminer varje dag.

Älskar varje dag veckan innan ägglosdning och ligger kvar 30 min typ.

Avslappnad i tanken på baby men självklart ser jag oss som gravida för det är det som skall vara

Ägglossningstest körde vi inte med då vi blev gravida men denna månaden efter för att veta hur kroppen reagerade på missfallet, ägglossningen kan ju infalla annorlunda då...,,

Kör också med att leva som gravid. Koffein och alkohol dricker jag inte dock ens i vanliga fall men undviker transfetter och äter mina vitaminer. Försöker undvika mycket utemat och socker.

Om inte annat man blir gravid så är det ju alltid bra att tänka på hälsan liksom :)
    Jättekul, hoppas vi båda får två fina streck!
    Hoppas dock på att jag ska få lite kortare cykel då jag börjat med rosenrot. Den har nämligen blivit lite oregelbunden sedan vi började försöka...
  • Amne18
    Thorax skrev 2018-07-23 12:40:21 följande:
    Det hoppas jag också :)

Ja min är också oregelbunden, det har den dock alltid varit så lite drygt :/

Har du märkt nån skillnad än med rosenroten? Vissa säger de känner av äl mer
    Usch, det är väldigt jobbigt med oregelbunden mens.. Stackars dig som haft så länge.

Jag började som sagt med rosenrot första gången i fredags 20/7 så inte märkt någon skillnad än då jag har två eller tre dagar kvar på mensen. Det sägs dock att äl ska kännas mer och kan komma tidigare än vanligt. Hoppas på det då jag brukar ha äl först dag 16 eller 17.

Jag ska absolut berätta för dig vad jag tycker om rosenrot om det är bra, då kan du också börja äta det!Skrattande
  • Amne18
    Thorax skrev 2018-07-23 20:05:44 följande:
    Vet ju som inget annat på gott och ont, men hade vart skönt med regelbunden sånna här gånger vid bebisplanering :D

Ah ja då förstår jag det är svårt att känns skillnad :) vad drygt med så långt fram med äl. Min har senaste gångerna vart klockren att komma på dag 15. Men hade inte sagt nej om de kunde komma tidigare.

Ja gör gärna det :)
    Precis, dag 13 ungefär vore ju toppen! Har ju dessutom hört mirakelhistorier om rosenrot. Folk som försökt i flera år har blivit gravida på första försöket när de börjat med rosenrot... Man kan ju alltid hoppasSkrattande
  • Amne18
    Thorax skrev 2018-07-24 09:54:36 följande:
    Jag måste vänta en hel vecka till, såå drygt. Men skulle det ta sig så skulle jag plussa första dagen på semestern :D
    Amne18 skrev 2018-07-24 08:40:13 följande:

Precis, dag 13 ungefär vore ju toppen! Har ju dessutom hört mirakelhistorier om rosenrot. Folk som försökt i flera år har blivit gravida på första försöket när de börjat med rosenrot... Man kan ju alltid hoppas

Ja men precis, det hade vart helt lagomt.

Hoppet är de sista som lämnar en :) börjar bli rätt småless på månad efter månad få minus så hade behövts.
    Jag hade dessutom ingen ägglossning förra månaden, det är nästan värre än att få mens för då har man inte ens en chans.. Nu är det sommar och semester vilket betyder mindre stress! Nu blir det nog bebis ska du se :) 

Ville också berätta för dig att igår och idag har jag haft stickningar i tjejmagen och det är på mensdag 4 vilket inte alls är likt mig. Jag brukar endast ha stickningar ett par/tre dagar innan mens och några dagar runt äl. Kanske är rosenroten!
  • Amne18

Hej,

Jag hade BIM i söndags den 19/8 men mensen har fortfarande inte kommit. Jag testar negativt på babyplans vanliga gravstickor. Har väldigt mycket flytningar men inga andra känningar av varken graviditet eller mens... Är den bara sen eller kan jag vara gravid utan att ge utslag?

Vill så gärna att mensen inte ska komma!

Hälsningar,

Otålig tjej

Svar på tråden BIM Augusti <3