• Neleda

BIM Augusti <3

Lägger in mig :)

Jag tänkte börja med ÄL-tester för att se så att min ÄL har kommit igång sedan jag slutade med p-ring. Ska man följa min cykel så borde jag ha ÄL på lördag, så när ska jag börja testa?

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89

2/8 - Esofe

3/8 - LLW

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida

6/8 - skrollan94 Sanfo1

7/8 - sariiparii

13/8 mammatill2boys

12/8 - niiskuneiti

19/8 Thorax

• Neleda
    Thorax skrev 2018-07-17 12:56:12 följande:

Jag hade börjar redan nu för att vata säker på att inte missa den :)

Är nog lika bra! Direkt efter jobbet it is! :D
  • Neleda

Jag är nu på 3:e cykeln efter att ha slutat med p-ring och är orolig över att min ÄL inte har kommit igång så jag har därför börjat med graviditetskollens ÄL-stickor.

Min cykel är 28 dagar men jag är lite osäker på vilken veckodag som faktiskt är min första cykeldag, haha!

När jag hade p-ringen så tog jag ut den på var 4:e lördag morgon och sedan kom mensen på tisdagen därefter.

Sedan jag slutade med ringen så har jag fått småblödningar (var 4:e) lördag, söndag och måndag och sedan har det börjat forsa på tisdagen för att sedan vara slut på lördagen igen.

Jag har således trott att (var 4:e) lördag är min första cykeldag och blev därför väldigt besviken när ÄL-testerna i helgen ej har varit positiva (14:e cykeldagen var i lördags). Dom har DOCK blivit lite starkare på strecken så kanske är tisdag, idag, min dag för ÄL (14 dagar sen mensen ?forsade?)? Vi får se när jag kommer hem och kan testa sen helt enkelt.

Jag har ju satt upp mig på BIM-listan för 4/8 men kanske är det snarare 7/8?

När kan jag räkna som min första cykeldag?! Räknas dom där småblödningarna?! Blir tokig på detta xD

• Neleda

Jag flyttar mig själv.

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887, Jennib, Neleda

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka

11/8 - Tessaloniki

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami

24/8- AnonymAB

• Neleda
    Ejjami skrev 2018-07-25 10:14:03 följande:

Din första cykeldag är mensen första dag (den dag du börjar blöda är cykeldag 1.

Alltså när du behöver mensskydd. Dock kan man få spottings innan (som du skriver). Typ lite brunt eller rosa på pappret när du torkar dig eller lite i trosan.

Hoppas du listar ut det :) kroppen kan ju va lite märklig ibland.

Själv brukar jag ha ägglossning runt cykeldag 20-23. Hihi! Jag har långa cykler. Blir galen på det!

Om du laddar upp bilder på dina äl-test så kan vi hjälpa dig med om dom är positiva eller inte (om du är osäker). :D

Lycka till!

Haha tack för att du orkade läsa och svara!

Jag fick positivt på ÄL igår tisdag! :D Det var inte riiiktigt lika starkt streck som kontrollstrecket så jag var antingen lite tidig eller lite sen med testet men jag anser att det var positivt :) Så antingen har jag en kort lutealfas (eller vad det heter) eller så är tisdagar min första mensdag? Blev så glad i varje fall för att se att det kommit igång. Nu har jag bara lite ågren över att vi inte sexade till det i måndags men jaja. Vi får se hur det går :)

Så det var därför jag flyttade fram min BIM till tisdag 7/8. Får se om jag får några spottings redan på lördagen... Lycka till du med!
  • Neleda

Åh så spännande att följa er alla nu när det närmar sig augusti! Håller tummarna för många plus!

Många här skriver om symtom som även jag har känt tidigare månader väldigt starkt innan BIM. Det har ju dock bara varit extra starka symtom på stundande mens (alla symtom blev kraftigare efter att jag slutade med p-ring).

Nu är det en dryg vecka kvar till min BIM och jag känner ingenting av det än så länge. Helt symptomfri typ! Så jag hoppas att det kan vara ett bra tecken för mig, haha! Men som sagt, det återstår en vecka så mycket kan hända.

Dock så var det en grej som fick mig att reflektera igår. Jag och min sambo fick orgasm samtidigt när vi hade sex och efteråt så fick jag väldigt ont i livmodern, nästan som mensvärk i kombo med ett sug nedåt typ? Någon som har varit med om detta?

• Neleda
    Jahajaa skrev 2018-07-30 09:40:48 följande:

Testar att lägga in en bild här, men jag brukar aldrig lyckas.. tror iaf att jag testade positivt i morse :D vad tror ni? (Om ni ser bilden)

Jag ser ett svagt streck! :D
  • Neleda
    Timal89 skrev 2018-07-30 10:09:01 följande:

[quote] .

Dock så var det en grej som fick mig att reflektera igår. Jag och min sambo fick orgasm samtidigt när vi hade sex och efteråt så fick jag väldigt ont i livmodern, nästan som mensvärk i kombo med ett sug nedåt typ? Någon som har varit med om detta?

Jag brukar oxå kunna känna så efter orgasm ibland!? Som kramp!!![/quote]

Aa men precis! Men det har ingenting att göra med en eventuell graviditet va?
  • Neleda
    Neleda skrev 2018-07-30 09:45:49 följande:

Åh så spännande att följa er alla nu när det närmar sig augusti! Håller tummarna för många plus!

Många här skriver om symtom som även jag har känt tidigare månader väldigt starkt innan BIM. Det har ju dock bara varit extra starka symtom på stundande mens (alla symtom blev kraftigare efter att jag slutade med p-ring).

Nu är det en dryg vecka kvar till min BIM och jag känner ingenting av det än så länge. Helt symptomfri typ! Så jag hoppas att det kan vara ett bra tecken för mig, haha! Men som sagt, det återstår en vecka så mycket kan hända.

Usch, jag känner mig så ledsen idag... symptomen för mens har börjat komma även om dom tack och lov är lite mildare än dom varit senaste gångerna. Är helt hundra på att det inte tagit sig...

Till råga på allt så drömde jag om att jag var gravid inatt. Hade en liten mage och kände sparkar... :?(
  • Neleda

Vaknade med en rosa flytning imorse och blev så ledsen först. Har mått så illa i helgen och varit åksjuk så jag har såklart börjat tro att jag kaaanske är på smällen denna gång. Plus att jag de senaste 2 cyklerna börjat få mina blödningar på lördagar så det har ju också ingett lite hopp eftersom den varit sen 2 dagar nu.

Nu har det gått ca 7 h sen den rosa flytningen och det har inte kommit något mer! Varför kan det inte bara dra igång ordentligt på en gång så man slipper få upp hoppet igen?! Blir nästan förbannad nu istället, haha!

• Neleda
    missgeting skrev 2018-08-06 14:13:14 följande:

Känner igen det där! När man ger upp hoppet så vill man bara att mensen ska dra igång så man börja försöka igen.

Såg att du också har bim imorgon. Har du testat än?

Haha ja men eller hur!

Ja jag var tvungen att testa mig igår, men det var ju negativt. Nu tycker jag även att magen gör lite ondare igen så kanske mensen sätter fart nu...

Har du testat än?
Svar på tråden BIM Augusti <3