• AnonymAB

BIM Augusti <3

Här lagt till mig på listan

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887, Jennib

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka

11/8 - Tessaloniki

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys 

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1 

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami

24/8- AnonymAB

• AnonymAB
    Thorax skrev 2018-07-30 15:04:28 följande:

Kul med lite plus. Hoppas på se många mer :)

Själv känns det som en evighet till bim. Kommer försöka hålla mig borta från FL lite mer. Känns som en olyckskorp bara för mig :D

Men så vill jag samtidig läsa hur det går för alla.

hur får ni dagarna att gå om man bortser från jobb? Har ni några hobbysar?

Ja denna eviga väntan och hopplösa besvikelsen som har varit nu i några månader..

Jag hoppas verkligen Augusti är våran månad. Månaden då alla pussen ramlar in<3

Nu när man har semester så går dagarna ganska långsamt. det blir mycket vila.

Men försöker också göra någon fysisk aktivitet varje dag.

annars min lediga tid, sitter jag o virkar mycket barngrejer på beställningar till vänner o bekanta.
  • AnonymAB
    Thorax skrev 2018-08-09 06:23:10 följande:

Kan placera mig i BF gruppen :D kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

6e försöket. Äl+8 bim -10

Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt. Nu är vi här äntligen.

Men Grattis:) så glad för din skull <3 Men kommer sakna dig så i denna grupp :)
  • AnonymAB
    babytjejen skrev 2018-08-10 23:27:58 följande:

Inte sugen alls på att börja jobba igen på måndag men ändå skönt att få annat att fokusera på. Behöver verkligen sluta tänka på babybakande o allt som har med det att göra. Har låtit mig bli uppslukat av det...ska försöka bli uppslukad av jobbet o träning o kommande viktnedgång som jag ska köra igång med på måndag. Försöka ta en paus...inte i själva bakandet men alla tankar på det,försöka leva ordentligt.

Låter jag vettig el helt tokig???

Det låter jätte vettigt att ta en paus i fokus på att bli gravid.

Men undrar hur du gör gör att inte tänka på det?

jag tänker på det dagligen. vill inget hellre än att få ett plus. Men tränar o jobbar som vanligt. Men tänker mycket på bebistillverkningen samtidigt. haha

Lycka till o hoppas det blir våran tur att plussa snart.
  • AnonymAB

Frågan är om jag har någon ägglossning över huvud taget..

Haft jätte konstiga flytningar denna veckan.. tjocka som äggvita o lite tendens till brunt..

har kört med ägglossningstest denna månaden.. å är inte imponerad av vad det visat.

jag ska till gyn o lämna cellprov i veckan.. då ska jag passa på o fråga om dom kan se om jag har någon möjlighet att ens bli gravid. börjar tyvärr tvivla..

• AnonymAB

Okej, nu har jag fått bevisat.. Jag haar ägglossning! Idag! 2 dagar senare än mina appar visar.

trodde ett tag att jag inte hade ägglossning över huvud taget. Men nu fick jag det bevisat:)

så då har jag fått ett positivt ägglossningstest nu i eftermiddag. när ska vi lägga som mest energi på sexet för att optimera chanserna att pricka rätt? kram på er

• AnonymAB
    Thorax skrev 2018-08-12 20:39:30 följande:

Så härligt ju :) sexa på nu i 3-4 dagar och så håller jag tummarna blå för det blir eran tur nu <3

Jag blev så glad att jag äntligen fick ett positivt test.

Nu är det bara o ligga i få o hoppas det går vägen..
  • AnonymAB

Mina Familjelivs-vänner,

hade ett positivt äl-test i söndags eftermiddag. vi hade sex fredag-måndag.

Men idag efter jag varit hos gyn o lämnat cellprov och annat så känner jag mig helt slut. vi känner båda att vi i te orkar idag/kväll.

Vi vill heller inte att det ska bli någon press.. "att nu ska vi ha sex bara för att vi ska".

vilket vi båda kände igår kväll.. :$

Men då är frågan.. vad har vi för chanser att ändå prickat in denna månaden?

kan gynbesöket och "stöket" påverka våra chanser att bli gravida?

Tack för att ni finns o man kan få lämna sina tankar o funderingar.. <3

• AnonymAB
    soffipropp1987 skrev 2018-08-14 21:39:42 följande:

Kan bara dela med mig av hur vi blev gravida. Hade ingen aning om när äl var men på ett ungefär med hjälp av appen Flo. Den sa tisdag 17/7, vi hade sex 12,13 och 14:e sen åkte vi på semester den 15-18:e. 18e på kvällen och kvällen efter det hade vi sex igen. Vi missade alltså äl dagen och dagarna innan.

Det jag vill ha sagt med detta är att de andra månaderna har vi kört på alla dagar runt äl. Känns sol att det kanske kan ha blivit för mkt då. Dessutom hade jag verkligen lagt alla förhoppningar åt sidan denna gången då vi inte kört på som innan. Less is more verkar det som i vårt fall :)

Okej.. med det menar du att vi kanske ska försöka gå till sex idag i alla fall?

eller tror du vi kan ha chanserna med oss ändå?
  • AnonymAB
    soffipropp1987 skrev 2018-08-14 22:07:17 följande:

Man ska ju inte tvinga fram sånt, kör imorgon istället :) Chanserna vet man ju inget om egentligen eftersom det typ är ett mirakel att ett befruktat ägg ska fästa i livmodern.

Nej det känns liksom inte bra det heller. vi håller tummarna. å kör när vi känner oss på.
  • AnonymAB

Halloj,

lite tankar o funderingar..

Jag är nu på BIM-8.

Var ju på kvinnokliniken i tisdags o lämnade cellprov och även andra prover för en viss cellförändring. Jag blödde lite klart blod fram till kvällen.. å brunt, antagligen jodden som de bäddat med.

Men nu på eftermiddagen när jag gick på toa så kom det någon droppe rött blod i toan.

vad kan detta betyda?

• AnonymAB

Åh BIM-3 idag.. testade igår eftermiddag efter jobbet .. Negativt! Varför skulle jag testa för ???? blir så besviken varje gång..

Grattis till er som plussat! så glad för er skull.

Vill också få vara med om den där känslan att få se TVÅ streck :)

• AnonymAB

Men vad otålig man är o vänta..

BIM-2 idag..

Börjar tro att jag är skengravid. Har kissat tre ggr sen jag kom hem från jobbet kl 13.

Trött o blir fort mätt..

vill veta.. Men samtidigt få "rätt" svar. så man inte blir besviken IGEN! mycket känslor.

• AnonymAB

hmm vad ska man tro..

BIM+1 negativt test.

Frussen o svettas om vart annat. illamående ibland. ljusljusbrun flytning på fm.

är det kört för mig denna månaden också?

• AnonymAB
    Daphodil skrev 2018-08-25 16:49:02 följande:

Suck... Tog digitalt test. Alltid lite jobbigare att se det i text.

obi skrev 2018-08-25 16:43:53 följande:

Jag hade också några nätter nyligen där jag vaknade och frös och svettades! Tog örondroppar mot hörselgångsinflammation då och trodde nått gått snett så ringde 1177. Tanten där frågade vad jag hade i feber, men jag hade ingen feber.. Sen sa hon att det inte hade med örat att göra och ställde tusen frågor om jag hade nån annan sjukdom samtidigt? Efter samtalet googlade jag och det kan va ännu ett symtom på tidig graviditet faktiskt! *hoppas*

Har BIM idag, testat neg. Har inte fått ljusbrun men ljusrosa flytning idag och det kan man få kring den tid mensen SKULLE ha kommit. Hehe ;) *förlåt* hoppas inte mina förhoppningar smittar va sig sä pass att du sedan känner dig lurad om det inte skulle va nått men det är i alla fall inte kört än!

Tack det känns lite lovande trots allt. har en liten byggande känsla i äggstockarna i mellanåt.

Hoppas verkligen det är våran tur nu.. trött på varje motgång som kommer över än. månad efter månad.
  • AnonymAB
    Daphodil skrev 2018-08-25 16:49:02 följande:

Suck... Tog digitalt test. Alltid lite jobbigare att se det i text.

Ja fy.. styrkekramar till dig<3
  • AnonymAB
    AnonymAB skrev 2018-08-25 17:07:09 följande:

Tack det känns lite lovande trots allt. har en liten byggande känsla i äggstockarna i mellanåt.

Hoppas verkligen det är våran tur nu.. trött på varje motgång som kommer över än. månad efter månad.

stickande i äggstockarna ska det stå..

Men nu börjar det bli allt mörkare flytningar.. Mensen FÅR INTE KOMMA:*(
  • AnonymAB
    Daphodil skrev 2018-08-25 18:59:27 följande:

Tack! Känner mig så gravid, men är det inte. Jaja, nya tag

Jag tycker också jag känner mig så gravid:*(

förstår inte att kroppen kan spela än ett sånt spratt.. skengravid.. Att det ens funkar.
  • AnonymAB
    Novis1991 skrev 2018-08-26 10:59:14 följande:

Efter förra mensen så kände jag lite att detta nog ändå får vänta ett tag till. Har börjat nytt heltidsjobb så tänkte att det kanske bästa är att skjuta på barnmakeriet. Nu har jag BIM imorgon och sedan en vecka har jag känt av följande: ömma bröstvårtor, ömmande långt ner i magen, hård i magen, gasig, extrem trötthet och kissar som en häst flera gånger om dagen. Såklart kom ju hoppet tillbaka och nu fantiserar jag om ett plus. Då jag bränt mig flera gånger förr där jag testat precis innan mensdropparna kommit så tänker jag nu vänta innan jag testar. Går jag över 4 dagar så är det verkligen utöver det vanliga. Hoppas

håller tummarna för dig<3
  • AnonymAB

Ingen mens som kommit igång idag heller.

Dock mörkare flytningar idag.. öm svank, öm i äggstockarna och pirriga bröst. BIM+3

Svar på tråden BIM Augusti <3