• Ardnas89

BIM Augusti <3

Hoppar in här med! Slutade med p-plåster förra månaden och är nu inne på första försöket :) helt ny på det är med äl-tester. Förstår jag det rätt så hade jag ÄL igår? :)

BIM 4/8 :)

• Ardnas89

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887 

8/8 Glädje 5 

9/8 - månflicka, Jennib 

12/8 - niiskueiti

13/8 mammatill2boys 

14/8 Cajsa278 

15/8 lyckligast80

17/8 Roran1 

18/8 Kira16

19/8 Thorax

23/8 Ejjami

• Ardnas89
    babytjejen skrev 2018-07-22 17:20:01 följande:

Efter positivt ältest så kommer äl vanligtvis 24-36 timmar efteråt...jag brukar ha ägglossning dagen efter fullt utslag..

Okej! Som sagt helt ny på det här. Tack för svaret :)
  • Ardnas89
    rubie skrev 2018-07-22 19:29:15 följande:

Finns det någon som varit gravid här innan och som har känt av befruktningen/ när ägget fäster? Jag vet att jag mycket väl kan inbilla mig men hade ägglossning för 2-4 dagar sedan och jag känner en molande värk i vänster äggstock/den delen av magen. Typ 30 minuter efter "sexet" eller vad man ska döpa det till högg det till i vänstra äggstocken också. Humöret går upp och ner, brukar ha samma "symptom" innan ägglossning fast ännu mer värk och ofta illamående och svullen med. Men nu vet jag säkert att jag redan haft min ägglossning. Jag är extremt känslig för hormoner och förra gången jag var gravid (gjorde abort) kände jag av det redan veckan efter ägglossning. Trötthet, illamående, svullen. Då var det absolut inte planerat och jag hade inte en tanke på att jag skulle vara gravid, symptomen förstod jag först när jag plussade efter många dagar med en aning.

Jag tror jag kände med min första dotter. Ca 5 dagar efter ÄL högg det till i äggstocken. Det gick över fort. Men plussade sen en vecka senare :)
  • Ardnas89

Den här väntan till BIM.. den är så otroligt lång! Vill ju bara testa nu, haha.

Det här blir mitt tredje barn och sambons första. Han är otroligt nervös och vet inte alls hur han ska bete sig kring allt, stackarn! Har frågat han lite grann hur han vill göra när det är dags att testa. Om han vill vara med eller om jag ska överraska honom om det blir ett plus. Han är väldigt velig där.

Hur gör ni med era partners när det är dags att testa?

• Ardnas89
    Udde skrev 2018-07-23 21:49:17 följande:

Jag testar i "smyg". Väntan på svar på stickan känns nästan ännu längre om vi är två som sitter och stirrar på den.

Jag hade mycket värk i magen igår ÄL + 4. Likadant förra månaden då det inte blev något. Så det sänkte mitt hopp litegrann. Men jag försöker låta bli att leta tecken och ha en go semester istället. Väntan på Bim känns dock låååång.

Ja så är det ju! Känner jag mig själv rätt så kommer jag testa innan BIM. Så blir nog att överraska honom på nåt kul sätt :)
    Thorax skrev 2018-07-23 22:40:05 följande:

Spännande med första för honom :)

Vi har inte riktigt diskuterat just testandet. Jag har kollat i förväg men tänkte själva huvudtestet gör vi tillsammans.

Ja det ska bli riktigt spännande! :)
  • Ardnas89
    eman303 skrev 2018-07-23 22:46:01 följande:

ÄL i full gång! Hur går det för er alla? :*

Hade ÄL i helgen. Så nu väntar vi spänt på BIM :)
  • Ardnas89
    JosHed skrev 2018-07-24 08:00:40 följande:

Jag har frågat honom men inte fått något entydigt svar. Han är typ nervös för att pratat om det alls då han har fått gör sig att bara för att man tänker på det så blir man inte gravid xD så jag har en bild av att jag ska göra testet själv och sen slå in testet och kanske någon napp eller liknande i ett paket och ge honom när det väl blir ett plus :D

Ja det lutar åt att jag också ska överraska. Köpa nån bok om att bli pappa eller liknande och slå in ????
  • Ardnas89
    Tessaloniki skrev 2018-07-24 16:49:54 följande:

Det finns en rolig bok som heter "Grattis, du ska bli pappa!" Skriven på ett humoristiskt vis, läste igenom den själv för tipsen gäller såklart även blivande mammor ;) En rolig och lärorik bok om både graviditet och barnskötsel. Rekommenderas varmt av mig och min man åtminstone! :) 

Ja jag har sett den faktiskt! Blir nog att köpa en sån :)
  • Ardnas89
    JosHed skrev 2018-07-24 22:04:42 följande:
    Ja det låter ju kanon! Funderade på någon liten body med någon text om pappa på, för att det ska vara mer verkligt för oss båda :D får se när dagen är här!
    Åh det var ju en bra idé! Finns ju en massa kul att ge :) Måste verkligen klura lite!
  • Ardnas89

ÄL+5 idag.. Rätt mycket molvärk. Haft dom andra dagarna också, men inte alls som idag.. Åh vad jag bara vill testa nu!

• Ardnas89

ÄL+5 idag.. Rätt mycket molvärk. Haft dom andra dagarna också, men inte alls som idag.. Åh vad jag bara vill testa nu!

• Ardnas89
    Periksson90 skrev 2018-07-26 20:15:14 följande:

Har också haft molvärk sedan ägglossning och är idag på ÄL+6/+7, hade igår jätte värk så jag knappt kunde somna! Hoppas det innebär att ett plus kommer för oss båda snart! :)

Ja jag hoppas verkligen det! Minns inte hur det var innan jag fick plus med mina döttrar. Vet bara att jag hade som mensvärk när jag väl plussat.. vi får väl se :D
  • Ardnas89

Grattis till plus!

Min mens är beräknad till lördag. Hur tidigt kan man testa egentligen? Jag börjar bli otålig, haha!

• Ardnas89
    Jahajaa skrev 2018-07-30 20:22:35 följande:

Tack! :) 

Hur många dagar efter ÄL är du? Jag har BIM på fredag egentligen, och var på äl+11 idag när jag plussade. Testade äl+9 också men då var det helt blankt. det var vanliga test och inget testa tidigt :)

Idag är det ÄL+9. Fruktansvärt otålig! Kollade på ett test på apoteket idag,men köpte aldrig
  • Ardnas89

BIM-2 och stickan visade helt blankt.. :( Lär ju inte bli något denna månad, men det är ju bara första försöket så än är ju inte hoppet ute :)

• Ardnas89

BIM idag.. Flytningar med blodstrimma i, imorse.. så antar väl att mensen är på ingång.

• Ardnas89

Grattis till alla plus! <3

BIM+1, haft som mensvärk sen igår men ingen mens i sikte överhuvudtaget. Helt blankt på testerna, så nu tycker jag mensen kan komma så vi kan försöka igen snart!

• Ardnas89

Återigen Grattis till alla plus! :)

Igår kom min mens, så jag hoppar ur tråden nu :(

Svar på tråden BIM Augusti <3