• novemberregn

BIM Augusti <3

Hoppar in här. Vi har precis påbörjat bebisverkstan för ett syskon (första barnet är född 2015). <3 Ägglossning bör ske vilken dag som helst nu.

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Jennib 

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys 

14/8 - Cajsa278 

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1 

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax

23/8 - Ejjami

• novemberregn

Åh, jag blir lite fundersam. Hade mens 11/7. Legat i sedan dess, hehe. Ägglossning borde ske cirkus imorgon 25/7. Jag har molvärk på ena sidan, ömma/svullna bröst och ökad sexlust sedan ett par dagar tillbaka, precis som jag får när jag ska ha ägglossning.

Har tidigare tempat och kollat flytningar. Men den här gången är min temp låg hela tiden och mina flytningar var för två dagar sedan äggvita/sega/trådiga men idag är de vita och grötiga. Ändå har jag inte haft den där temperaturhöjningen eller så... är det någon annan som varit med om det?

Har beställt hem ägglossningstest men de har inte kommit än...

• novemberregn
    novemberregn skrev 2018-07-24 18:54:08 följande:

Åh, jag blir lite fundersam. Hade mens 11/7. Legat i sedan dess, hehe. Ägglossning borde ske cirkus imorgon 25/7. Jag har molvärk på ena sidan, ömma/svullna bröst och ökad sexlust sedan ett par dagar tillbaka, precis som jag får när jag ska ha ägglossning.

Har tidigare tempat och kollat flytningar. Men den här gången är min temp låg hela tiden och mina flytningar var för två dagar sedan äggvita/sega/trådiga men idag är de vita och grötiga. Ändå har jag inte haft den där temperaturhöjningen eller så... är det någon annan som varit med om det?

• novemberregn
    novemberregn skrev 2018-07-24 18:54:08 följande:

Hoppsan. Skickade iväg inlägget för fort. :P

Ägglossningtesten har fortfarande inte kommit men jag känner fortfarande av lite molvärk över vänster sida. Tempen är låg. Flytningar är lite som äggvita igen. Märkligt.

Varför går det så långsamt till BIM? :P
  • novemberregn

Undrar om jag ens haft ägglossning den här cykeln. Cykeldag 16, brukar ha runt dag 13-14. Ägglossningstesterna jag beställde förra veckan har inte kommit än, så kan väl inte vara helt säker men efter att ha kollat flytningar/temp den senaste veckan har inte helt indikerat att ägglossning skett/sker. Hade dock ökad sexlust, lite ömma bröst och lite molvärk över vänster sida i några dagar. Det har jag inte idag.

Tempen är fortfarande låg/ingen höjning.

Flytningar är inte som äggvita utan grötiga.

Livmodertappen är däremot högt upp och tycker väl att den är öppen men tappen är hård.

Får se när testerna kommer eller vid BIM med hjälp av graviditetstest, men jag tror inte att detta är vår cykel... :(

Suck.

• novemberregn
    Esofe skrev 2018-07-26 18:00:27 följande:

Kram <3

Tack! ??

Håller ändå tummarna för att det tog sig, men vi får se om några dagar. 12 dagar kvar till BIM.
  • novemberregn
    novemberregn skrev 2018-07-26 20:11:28 följande:

Tack! ??

Håller ändå tummarna för att det tog sig, men vi får se om några dagar. 12 dagar kvar till BIM.

?? = <3 (funkade inte att göra smilies)
  • novemberregn

Idag kom äntligen ägglossningstesterna. Cykeldag 17. Normal menslängd för mig är 28-29 dagar.

Testade nyss för att se om det ens skulle bli något resultat eftersom jag var osäker på om jag haft ägglossning den här cykeln. Så här såg det ut:

• novemberregn
    Thorax skrev 2018-07-27 14:56:56 följande:

Dom visar negativt.

Normal äl kommer mellan 10-16 dagar så stor risk du redan haft det.

Men skulle de inte ta sig denna månad så spara till nästa:)

Jopp, jag vet... får se vad gravtest vid BIM säger. :) Annars får vi ligga i lite till, hehe...
  • novemberregn
    Canary skrev 2018-07-27 15:33:40 följande:

Minns inte om du skrivit detta, men hur länge har ni försökt?

Det här är första gången för syskon. Första barnet gick på andra försöket.
  • novemberregn

Jag hade ägglossningssmärta + vattniga och äggeviteliknande flytningar på cykeldag 12 och 13 även om jag inte verkar ha haft någon höjning i tempen. Livmodertappen var också hög och öppen. Igår på dag 17 var den låg. Kanske haft ägglossning ändå? :)

Sedan dag 12 har jag ömma bröst och idag på dag 18 är även bröstvårtorna ömma. :O Har aldrig ömma bröst efter ägglossning eller innan/under mens.

• novemberregn
    Glädje5 skrev 2018-07-28 13:55:15 följande:

Känner ni något ägglossning + 5-6?

Alla symtom som avviker från det normala skulle jag vilja höra som ni känner såhär tidigt.

Vill så gärna ha +

- Ömma bröst/bröstvårtor.

- Molvärk som innan mens (men den ska komma 7/8). Hade samma några dagar efter ÄL när dottern blev till.
  • novemberregn

Åh, idag vakande jag med mensvärk. Som om mensen ska komma. Var helt övertygad om att det skulle bli rött på pappret när jag torkade mig, men mensen ska komma först den 7/8, så lite för tidigt för det.

Lite osäker på exakt när jag haft ägglossning men är någonstans mellan ÄL+6 och ÄL+8.

När jag väntade första barnet hade jag mensvärk en hel vecka innan BIM. Plussade på ÄL+9.

• novemberregn

Varit ifrån den här tråden lite pga semester.

Jag verkar ha fått ordning på Fertility Friend och verkar vara på ÄL +8 (eller BIM-5). Har de senaste dagarna haft som mensvärk och varit helt säker på att mensen ska komma. Idag är jag supertrött och har också huvudvärk.

Tog ett test imorse och tycker att det kaaaaaaaanske finns något där. Kanske om en ändrar kontrasten eller så. Jag vet inte..

• novemberregn
    Thorax skrev 2018-08-03 16:40:26 följande:

Ser väldigt blankt ut :(

Men äl+8 är de väldigt få som plussar så tidigt. För att vara säker vänta til 14, eller 11-12 om du inte orkar så länge :)

Jo, jag vet. Plussade med första barnet ÄL+9, så får väl vänta några dagar till... men det är svårt när man har massa symptom. ;)

När jag ändrade konstrasten syns något svagt, och det syntes lite i verkligheten så det behöver kanske bara götta till sig lite. :)
  • novemberregn

ÄL +12 / BIM.

Både igår och idag har jag sovit väldigt dåligt och gått upp tidigare än vad jag gjort under sommaren. Tempat då men dessa två faktorer har säkert bidragit till att min temp sett annorlunda ut. Tempen har liksom gått ned.

Har också haft molvärk som om mensen ska komma. Igårkväll fick jag yttepytte rosa på pappret när jag torkade mig en gång. Sen var det liksom borta igen.

Alla gravtest har visat negativt hittills så det här är säkert inte vår månad. :(

• novemberregn

Och där kom något lite mer rosarött när jag torkade mig. Suck.

Hoppas att september är vår månad.

Svar på tråden BIM Augusti <3