BIM Augusti <3
Har BIM 9 augusti, fick inte riktigt till det när äl-testet visade positivt pga besök hemma hos vänner men väl några dagar innan o efter. Hoppas.
Har BIM 9 augusti, fick inte riktigt till det när äl-testet visade positivt pga besök hemma hos vänner men väl några dagar innan o efter. Hoppas.
Hoppsan. Skickade iväg inlägget för fort. :P
Ägglossningtesten har fortfarande inte kommit men jag känner fortfarande av lite molvärk över vänster sida. Tempen är låg. Flytningar är lite som äggvita igen. Märkligt.
Varför går det så långsamt till BIM? :P
Lägger in mig på listan :)
-BIM LISTAN-
1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari
2/8 - Esofe, kattblomman, rubie
3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz
3/8 - Udde
4/8 - sobika, Periksson90, Danielsson21, Ardnas89
5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley
6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen
7/8 - ksrg8887, Jennib, Neleda
8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn
9/8 - månflicka, Canary
11/8 - Tessaloniki
12/8 - niiskueiti
13/8 - mammatill2boys
14/8 - Cajsa278, JosHed
15/8 - lyckligast80
17/8 - Roran1
18/8 - Kira16
19/8 - Thorax, amne18
23/8 - Ejjami
24/8- AnonymAB
Hej allihop!
Helt ny mark för mig men jag hoppar på. Vi försökte för första gången nu under ÄL i juli. Beräknad mens (förstår jag rätt att BIM menas den dagen då mensen förväntas men att man säger icke mens för vi hoppas på det? ????) den 4/8. För övrigt gifter vi oss då, så hoppas inte att jag får det den dagen ????
Mvh
Tack!
Okej, så ja skulle då säga att BIM är 5/8?:)
Alla mina ? Var smileys.
En vecka sedan testet visade LH-stegring. Tyckte inte riktigt att jag fick det där sekretet alla talar om. Det var genomskinligt och som lite som äggvita men inte trådigt. Fick till lite mys andra dagen med detta sekret.
Sen dess har jag lurar i mig själv (antar jag) att jag haft alla möjliga symptom som yrsel, svullnad, mensvärk mm men det är ju ändå värmebölja och dessutom sjukt tidigt... är ganska manisk och surfar runt massa och vill testa.
En liten blödning med klumpar ÄL+5, vet inte riktigt hur jag ska tolka det...
Nån mer som känner typ som jag?
Undrar om jag ens haft ägglossning den här cykeln. Cykeldag 16, brukar ha runt dag 13-14. Ägglossningstesterna jag beställde förra veckan har inte kommit än, så kan väl inte vara helt säker men efter att ha kollat flytningar/temp den senaste veckan har inte helt indikerat att ägglossning skett/sker. Hade dock ökad sexlust, lite ömma bröst och lite molvärk över vänster sida i några dagar. Det har jag inte idag.
Tempen är fortfarande låg/ingen höjning.
Flytningar är inte som äggvita utan grötiga.
Livmodertappen är däremot högt upp och tycker väl att den är öppen men tappen är hård.
Får se när testerna kommer eller vid BIM med hjälp av graviditetstest, men jag tror inte att detta är vår cykel... :(
Suck.
Jag fattar PRECIS hur du menar. Har tre dagar kvar till BM och har väl sedan första veckan efter ÄL känt av allt möjligt. Sedan igår har jag dock varit illamående på mornarna samt fick svarta prickar för ögonen när jag reste mig ur sängen igår - väldigt ovanligt. Dock som alla skriver (googlar också på allt möjligt) så kan man ju inte veta om detta är tecken förrän efter man fått plus. Allt just nu kan ju vara tecken på vätskebrist, mensen är på väg eller att man rent av börjar bli sjuk.
Det där med blödningen kan dock vara positivt då det kan vara bevis på en lyckad befruktning. Var det bara lite eller liksom mens i flera dagar?
Jopp, jag vet... får se vad gravtest vid BIM säger. :) Annars får vi ligga i lite till, hehe...
Gud dessa hormoner alltså.
Tror inte att jag är gravid nu. Men nånting med hormonnivåerna måste ha ändrats, kanske efter att jag tog ut spiralen (vilket inte borde komma som en överraskning, men då jag aldrig känt av min cykel tidigare så är det traumatiskt).
Nu en dryg vecka efter förmodad ÄL så är jag gråtmild, nedstämd och lättirriterad, fräser mot min make... värmeböljan har tagit hårt på mig och jag känner mig orkeslös, trött, svullen och yr.
Inget känns roligt och jag vill mest härda ut tills jag börjar jobba igen efter semestern nu på måndag.
Efter att vi bestämt oss för att försöka skaffa barn har min hjärna blivit ett komplett graviditetsmonster. Tänker jättemycket på graviditet (egentligen mer än på själva bebisen), längtar efter ett plus och oroar mig för att det inte ska gå.
Har inte velat berätta för min man om hur jag mår för en del av mig tycker att jag bara beter mig fånigt och bör skärpa mig, men eftersom han märkt att jag blivit som ett gråtande åskmoln så blev jag tvungen att spill the beans och vi hade ett bra samtal tidigare idag. Han är stöttande och kärleksfull, och vill ha barn. Men är ju mer inne på att vi bara ska köra på och se vad som händer medans jag vill ha järnkoll på allt.
Usch vad jobbigt allt är... skulle helst bara vilja gömma mig just nu, eller gå upp helhjärtat i jobbet och tänka på annat. Känns ovant att inte vara den jämna och stabila kvinna jag brukar vara. Känner mig typ som kroppens fånge...
Nån som känner igen sig eller har några tröstande ord...? Tycker att det är så skönt att utbyta erfarenheter med andra kvinnor anonymt...
Kram till alla som kämpar.