• Linepj

BIM Augusti <3

mammatill2boys skrev 2018-07-28 22:15:09 följande:

Jag har hört att det kan ta upp emot ett år.. innan dess får man nog ingen hjälp. Några månader ska tydligen va ganska normalt. Men verkar som jag äntligen slutat att blöda dom äckliga ?flytningarna?.

Tror faktiskt inte man får nån hjälp nu för kroppen kan ta tid på sig tyvärr. Frustrerande.. jag hade planerat bli gravid senast i september så slutade därför innan midsommar.

Första gången jag svarar i en tråd. Har följt flera bim-trådar men aldrig skrivit eftersom jag inte vet när jag har bim... men era inlägg gjorde att jag ville svara.

Jag slutade med mina cerazette 1 januari i år, fick en mens på 6 dagar i februari, sen har det varit helt tyst fram till maj, då jag igen fick en mens på 6 dagar. Efter det - ingenting. Har blivit så nojig över detta så jag har kört med ältest och fick positivt utslag tre dagar i rad med start 11 juli.. men sen fick jag positivt utslag igen, denna gång i fem dagar i rad med start den 21 juli.. Suck, är så less på min röriga kropp. Har testat med cb digitalt ägglossningstest så man får tydliga svar. Ska till gyn i augusti för undersökning, om inte mens eller plus kommit innan dess. Men om mensen nu kommer - vad är det som säger till den inte kommer hålla sig borta i tre månader igen? Sabla p-piller, de borde vara bättre på att informera om eventuella bieffekter...
  • Linepj
    mammatill2boys skrev 2018-07-29 22:46:57 följande:

Tack! Skönt jag inte är ensam.. Men hur funkar dom digitala? Jag måste ju testa varje dag som läget är nu pga jag inte alls vet när jag har ÄL eller mens. Är inte ett sånt test för en gång och ganska dyrt?

Jag har gjort så att jag testat med babyplans ältest och när jag ser minst ökning av styrkan så har jag börjat testa med cb digitalt.
  • Linepj
    mammatill2boys skrev 2018-07-29 16:42:47 följande:

Gud va jobbigt för dig!!! Jag har haft problem i två månader nu efter slutat med cerazette och mår skit över detta! Hade planerat bli gravid innan september men det kan jag ju glömma känns det som. Aldrig haft problem innan jag började med Cerazette:( Jag har dock inte fått positivt på ÄL-testerna än ens:(

Håller med om att dom verkligen borde informerat om vilken kaos kroppen kan bli!

Tack för ditt svar! På något skumt sätt känns det skönt att inte vara ensam med dessa problem (missförstå mig rätt, jag önskar såklart att du inte heller hade dessa bekymmer och får plus riktigt snart). Jag provade rosenrot men det gjorde inget för mig tyvärr. Däremot när jag testade bidrottninggele så fick jag ?maj-mensen? så kanske att det gjorde något då? Har fortsatt med bidrottninggelen sen dess och inget hänt efter det.. men nu efter mitt första positiva ältest så vågade jag inte fortsätta äta det eftersom många säger att det kan påverka efter öl.. har dock inte hittat några definitiva svar. Och eftersom jag inte har något klart bim så vet jag inte när jag ska våga börja äta dem igen..
  • Linepj
    mammatill2boys skrev 2018-07-31 17:22:59 följande:

Åh va skönt! Men med andra ord så är det 1-2 dygn tills jag har ÄL? Så när har man störst chans? Idag och i morgon eller?

Vad härligt, vad glad jag blir för din skull! Hoppas det går bra nu!
  • Linepj

Någon som kan se något streck på dessa? (Vet att kvaliten när man laddar upp här är si sådär men värt ett försök. Jag tycker jag ser ett streck, både i verkligheten och på bilderna i mobilen men... Eftersom jag fick positivt på ältest både 11 juli (och tre dagar framåt) och 21 juli (och fem dagar framåt) så har jag ingen aning om när jag borde testa. Eftersom jag inte fått tillbaka min mens ordentligt efter pillerstopp i januari har jag ingen aning om bim...
  • Linepj
    dummamej2 skrev 2018-08-03 12:18:59 följande:

Tycker mig ana ett streck :)!

Tack snälla för ditt svar! :)
  • Linepj
    BragoP skrev 2018-08-03 12:22:16 följande:

Även jag anar ett streck på nedersta bilden. Håller tummarna att det är något!

Tack snälla! :)
  • Linepj

Dagens test, vad ser ni? Denna gång testlagrets, igår var det babyplan early. Syns, som alltid, bättre i verkligheten..
  • Linepj

Det svaga blev idag tydligt!

Är det någon som kan hjälpa mig med hur jag ska tänka kring veckor/dagar? Sista mensen var 21 maj och positivt utslag på ägglossningstest från 21 juli och 5 dagar framåt..
  • Linepj
    mammatill2boys skrev 2018-08-04 17:01:53 följande:

Eller nu blev jag osäker... Normalt har man ju positivt på ÄL-stickan en dag. Så verkar konstigt att du har haft 5. Så kan nog inte hjälpa dig att räkna tyvärr. Grattis till plusset i alla fall:)

Tack! Och tack för att du ville hjälpa. :)
  • Linepj
    Paulina27 skrev 2018-08-04 20:29:10 följande:

Testet räknar antal veckor du faktiskt varit gravid. Så allt mellan 3+0 till 4+0 borde vara rimligt (om jag inte tänkt helt fel). Gissningsvis är det mer troligt att du är närmare 4+0, då det är mer ovanligt att plussa 7 dagar efter ÄL. Hoppas det gav lite hjälp! :)

Det gjorde det verkligen, tack snälla för ditt svar! :)
Svar på tråden BIM Augusti <3