• Glädje5

BIM Augusti <3

sanfo1 skrev 2018-07-20 16:11:04 följande:

Hej allihopa!

Har precis haft ägglossning och provade rosenrot för första gången och wow! Haha.

Har aldrig haft såna extrema "äggvite" flytningar innan, helt sjukt.

Hoppas att det tar sig också! :)

Hur länge äter du det?

Ja intressant o höra resultat
  • Glädje5

Stickan överst är från idag. Vad säger ni?

Strecket tycks vara starkare än kontrollstrecket ???

Ägglossning....
  • Glädje5

#142 Citera Anmäl

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887

8/8 Glädje 5

9/8 - månflicka, Jennib

12/8 - niiskueiti

13/8 mammatill2boys

14/8 Cajsa278

15/8 lyckligast80

17/8 Roran1

18/8 Kira16

19/8 Thorax

23/8 Ejjami

• Glädje5

Tänkte höra med er här. När man skall göra heminseminering så använder man sig av en menskopp för att få upp spermierna.

Detta är ju skitbra att använda annars också när man älskat så rinner dom inte ut.

Är det någon annan som tänkt på det?

• Glädje5
    JosHed skrev 2018-07-23 08:58:37 följande:

Då mensen kom som planerat nu innan helgen så hoppar även jag in i den här tråden. Jag och min man försöker med vårt första barn, förra månaden var vårt första försök, så nu i augusti så försöker vi igen. Planerad äl är 1 augusti och förväntad BIM 14 augusti. Då vi är väldigt nya inom allt som har med bebisverkstad att göra: har ni några tips? Jag började äta folsyra förra månaden :)

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Jennib

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax

23/8 - Ejjami

Jag lever som om jag är gravid. Mest för att jag var gravid och fick missfall så kan lika gärna vara hälsosam nu också

Dricker inte, röker inte, koffeinfri och försöker sova och äta rätt. Tar D vitamin folsyra och gravidvitaminer varje dag.

Älskar varje dag veckan innan ägglosdning och ligger kvar 30 min typ.

Avslappnad i tanken på baby men självklart ser jag oss som gravida för det är det som skall vara

Ägglossningstest körde vi inte med då vi blev gravida men denna månaden efter för att veta hur kroppen reagerade på missfallet, ägglossningen kan ju infalla annorlunda då...,,
  • Glädje5

Positivt ägglossningstest.

Är det 24-48 timmar från första gången det är positivt eller från sista gången det är positivt?

Fick positivt söndag morgon och kände hela dagen i magen att det var något.

Fick positivt på måndagen också och neg idag.

Har inte känt i magen någonting efter i söndags.

Blir förbryllad då ägglossning sker 24-48 timmar efter positivt och ändå kändes det från och till i magen hela dagen samma dag vilket jag tolkar som ägglossning faktiskt. Kan någon förklara detta eller har tankar om vad som stämmer

• Glädje5

Känner ni något ägglossning + 5-6?

Alla symtom som avviker från det normala skulle jag vilja höra som ni känner såhär tidigt.

Vill så gärna ha +

• Glädje5
    Sobika skrev 2018-07-28 14:06:01 följande:

Jag är på äl+5 Idag. Igår fick jag lite bruna flytningar och på pappret när jag torkade mig. Har fått lite så idag med. Har aldrig haft så tidigare så nära efter äl. Kanske är nån typ av mellanblödning eller vad det heter. Har fått nidblödning med båda barnen och då va det max en droppe rosa så tror absolut inte det är nått sånt. För tidigt för det med tror jag.

Känner du något eller har nått som avviker?

Känner mig avslagen, ont i sidan, smått molvärk i livmodern, ömma bröstvårtor, illamående ibland, inte hungrig,

Fick missfall förra månaden och då hade jag symtom som

Illamående, ömma bröstvårtor, konstig yrsel, diarré, väldigt mycket smärta i livmodern från och till innan missfallet, extremt borta och extremt känslig.

Känner inte samma symtom nu men klart vara olika därför jag undrar.
  • Glädje5
    Sobika skrev 2018-07-28 15:42:03 följande:

Det kan säkert vara olika från gång till gång :) håller tummarna för ett plus! :D när har du bim?

8/8
  • Glädje5
    babytjejen skrev 2018-07-29 17:24:28 följande:

En vecka kvar till bim men tror inget hänt...har dock varit ett känslomässigt vrak sedan äl. Blir tårögd av vad som helst.. t.o.m när man såg klipp på brandmännen från Polen när dom åkte uppåt i landet.

Finns något starkt inom mig som säger att detta är slutet, att alla dom konstiga symtom jag haft senaste två cyklarna är pga tidigt klimakterie, tror verkligen inte vi har någon mer chans...men kör på ändå o hoppas på ett mirakel....

Varför tror du så?

Vad har hänt?
  • Glädje5
    babytjejen skrev 2018-07-29 17:24:28 följande:

En vecka kvar till bim men tror inget hänt...har dock varit ett känslomässigt vrak sedan äl. Blir tårögd av vad som helst.. t.o.m när man såg klipp på brandmännen från Polen när dom åkte uppåt i landet.

Finns något starkt inom mig som säger att detta är slutet, att alla dom konstiga symtom jag haft senaste två cyklarna är pga tidigt klimakterie, tror verkligen inte vi har någon mer chans...men kör på ändå o hoppas på ett mirakel....

Hur gammal är du?
  • Glädje5

Vilka tester har ni?

Jag har babyplans ägglossningstester och de fungerar utmärkt det är ingen tvekan. Billiga och bra

• Glädje5

BIM 8/8 och har sedan i onsdags varit sjuk som sedan i förrgår accelererade i njurbäckeninflammation gallstensanfall och svår UVI. Tagit spasmofen sedan i förrgår och äter nu ciprofloxacin.

Tror ni det är kört för ägget att ha fäst sig då det är just någon gång under denna perioden det är?

Vill höra vad ni tror o era åsikter.....

Är såååååå sjuk hoppas ändå

• Glädje5
    soffipropp1987 skrev 2018-07-31 15:38:20 följande:

Grattis till plusen som har börjat trilla in! Verkar ju lovande för denna månad :)

Själv har jag BIM imorgon och har tänkt att jag inte ska testa innan iallafall, kanske inte ens imorgon heller. Har inga större symptom så jag avvaktar.

Vi fick missfall förra månaden så jag känner som du att jag kan lika gärna avvakta och testa om man nu klarar det ....
  • Glädje5
    Danielsson21 skrev 2018-08-01 10:58:42 följande:

Jag bifogar bild på hur mitt RFSU test såg ur morgon bim-4. Jag hade sedan ett digitalt som jag tog för att säkerställa. Rekommenderar det!

Hoppas du ser och att bilden blev åt rätt håll. Det blev väldigt svagt på bild.

Kram!

Ser ut som GRATTIS

• Glädje5
    Matina skrev 2018-08-01 15:18:41 följande:

Vad tror ni?

Bim -6

Ömma och spända bröst

Molvärk

Trötthet

Svag rosa blödning som kom 1gång och försvann

Ser negativt ut
  • Glädje5
    Hjärtat80 skrev 2018-08-01 19:56:40 följande:

Fick igår en liiiiten brun flytning på äl +11 el 12. Imorse kom rent blod (bara lite) på pappret och sen har jag haft lite bruna flytningar på pappret vid toabesök. Brösten har även tilltagit i ömhet och värker nästan nu invändigt (svårt att förklara). Jag har oxå lite mensvärk då och då och lätt illamående som kommer och går. Bim är på sön. Kan det vara en nidblödning eller är det mensen som är på g tror ni? (Blir tokig på alla PMS-symtom men sån här ?blödning? har jag aldrig fått 1 vecka innan mensstart förut)

Jag har normalt 30 dagar i mm cykel och helt plötsligt hade jag 25 och fick mens mitt på stranden i maj inte kul och inte väntat alls......

En månad hoppade mensen över hela månaden och kom fyra veckor sent. Då på den tiden hade jag ingen partner så gravid var jag definitivt inte. De sa bara att så är det ibland att mensen kan hoppa över en månad. Jag bara tänke va......

Så det kan vara tidig mens
  • Glädje5

Bim 8/8 men känner jag har svårt att hålla mig när jag ser alla plus

Vill vill vill

• Glädje5

BIM -5 i morgon BIM onsdag tänkte testa i morgon med testa tidigt.

Är det ?för? tidigt?

Testet kommer från babyplan.

Svar på tråden BIM Augusti <3