Inlägg från: louisejohansson |Visa alla inlägg
  • louisejohansson

BIM Augusti <3

Hänger på här.. blev gravid men fick missfall i vecka 6 i maj iår.. har ett barn sen tidigare.. BIM 4/8

• louisejohansson

Kunde inte låta bli att testa... BIM inte förrän lördag, haha.. vad tror ni? Ser ni oxå? Kan det vara början på en svagt plus?

• louisejohansson

Visst var det positivt igår mitt svaga test :D imorse på BIM -4 vaknade jag av att jag var tvungen o springa på toa, hängde där ett bra tag men kräket kom aldrig men illamåendet släpper inte. Tog nytt test :D

• louisejohansson

Någon här som plussat som haft MF tidigare? Jag är i v.7 nu med andra barnet och fick MF i maj iår i v.6, är nu så nojig att gå på toa och få rosa på pappret igen då det började så förra gången :(

• louisejohansson
    Blåstjärna skrev 2018-08-19 14:20:44 följande:

Japp.. hade ett MA i okt förra året och har nu precis plussat. Är så nervös att jag få ett igen.. vet inte om jag skulle fixa att eventuellt försöka i närmare ett år till innan plus. Samtidigt kan man inte gå och vara orolig hela tiden så jag försöker att tänka positivt även om oron finns där!

Fy, beklagar :( när upptäcktes det? Usch denna ständiga oro :/ hoppas veeerkligen det går vägen för oss!! <3
  • louisejohansson
    Lola90 skrev 2018-08-20 14:42:56 följande:

Hej,

Grattis till er alla som har plusat! :):)

Hur många månader försökte ni, samt gjorde ni ?något? annorlunda den här gången? Vill så gärna lyckas. Har bim i september! Kom gärna med tips :):)

Testade första gången i april, blev gravid men fick MF i maj. I juni strulade mensen och blev gravid månaden efter :D v.7 med andra barnet nu. Gjorde inget annorlunda!
  • louisejohansson
    Blåstjärna skrev 2018-08-20 18:39:59 följande:

De upptäcktes i v 12 och fostret var då i v 7. Jag betalade för ett privat ultraljud då vi år 2017 inte fick det i v 12 där jag bor utan först i v 18. De var riktigt tur för bm menade att jag, trots att fostret varit ?död? i närmare 5 veckor, hade väldigt höga hormoner då min kropp inte förstod att det var ett missfall. Hon sa att de kunde ha blivit så att vi fått reda på det först i v 18 på ultraljudet. Så denna gång kommer jag att betala för ett ultraljud i v 8 för att se om ett hjärta slår. Sen går jag på de ?vanliga? ultraljuden.

Ha vi håller tummarna! <3

Jag har bokat in ett i v.9 (8+3). Dags den 5/7 :D
  • louisejohansson
    louisejohansson skrev 2018-08-20 19:59:08 följande:

Jag har bokat in ett i v.9 (8+3). Dags den 5/7 :D

5/9 menade jag såklart xD
  • louisejohansson

Grattis till alla plus och heja er som får det inom kort :D

Imorgon ska jag på VUL (v.7+3), hoppas såååå att det ser bra ut. Någon här som varit på det denna tid?

• louisejohansson

Då har man varit på VUL. Allt såg bra ut, blev tillbakaflyttad en dag så v.8 (7+2). Dock kunde inte gynekologen utesluta en tvillinggraviditet. :O han menade på att han enbart sett en så tjock kant på gulesäcken i flerbördsgraviditeter :O Han sa att det är vanligt att missa en tvilling såhär tidigt och han fnissade väldigt och tyckte det skulle bli spännande inför nästa UL.

Svar på tråden BIM Augusti <3