• belletristik

BIM Augusti <3

hoppar in. tror jag har nidblödning nu fem dagar efter sexet. har en sju månaders baby, så hade inte tänkt oss så tätt. eller, vi har inte ens pratat om det. jag har bara sagt att jag INTE vill bli gravid igen! 
    men, nu hoppas jag förstås! haha. nåväl... ska bli spännande att se hur det går för alla :) 

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz 

3/8 - Udde 

4/8 - sobika, Periksson90, Danielsson21, Ardnas89 

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen 

7/8 - ksrg8887, Jennib, Neleda 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn 

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki, belletristik 

12/8 - niiskueiti 

13/8 - mammatill2boys 

14/8 - Cajsa278, JosHed 

15/8 - lyckligast80 

17/8 - Roran1 

18/8 - Kira16 

19/8 - Thorax, amne18 

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB

• belletristik

till alla testfanatiker-- jag testade negativt på bim+3 förra grav. och sen positivt på bim+8. men vi har ju alla olika hormonnivåer, en del får kanske utslag redan efter äl nångång.  jag kommer defintivt vänta till bim och några dagar innan det blir test.. .
    men, ja, långt dit..

• belletristik
    Canary skrev 2018-07-28 13:54:15 följande:

Gud dessa hormoner alltså.

Tror inte att jag är gravid nu. Men nånting med hormonnivåerna måste ha ändrats, kanske efter att jag tog ut spiralen (vilket inte borde komma som en överraskning, men då jag aldrig känt av min cykel tidigare så är det traumatiskt).

Nu en dryg vecka efter förmodad ÄL så är jag gråtmild, nedstämd och lättirriterad, fräser mot min make... värmeböljan har tagit hårt på mig och jag känner mig orkeslös, trött, svullen och yr.

Inget känns roligt och jag vill mest härda ut tills jag börjar jobba igen efter semestern nu på måndag.

Efter att vi bestämt oss för att försöka skaffa barn har min hjärna blivit ett komplett graviditetsmonster. Tänker jättemycket på graviditet (egentligen mer än på själva bebisen), längtar efter ett plus och oroar mig för att det inte ska gå.

Har inte velat berätta för min man om hur jag mår för en del av mig tycker att jag bara beter mig fånigt och bör skärpa mig, men eftersom han märkt att jag blivit som ett gråtande åskmoln så blev jag tvungen att spill the beans och vi hade ett bra samtal tidigare idag. Han är stöttande och kärleksfull, och vill ha barn. Men är ju mer inne på att vi bara ska köra på och se vad som händer medans jag vill ha järnkoll på allt.

Usch vad jobbigt allt är... skulle helst bara vilja gömma mig just nu, eller gå upp helhjärtat i jobbet och tänka på annat. Känns ovant att inte vara den jämna och stabila kvinna jag brukar vara. Känner mig typ som kroppens fånge...

Nån som känner igen sig eller har några tröstande ord...? Tycker att det är så skönt att utbyta erfarenheter med andra kvinnor anonymt...

Kram till alla som kämpar.

du är inte ensam!
    men ja, försök att tänka lite mer som din man, om du kan. det är i princip omöjligt, jag vet... men kanske har du nåt annat intresse eller nån vän du kan träffa som kan skingra dina tankar för en stund iaf så att du får tänka på annat och hålla dig mental sund. 

prata med barnmorska på mvc? kan hjälpa. de träffar tusentals såna som du :) har du en bakgrund av mental ohälsa? det har jag, och grav. + bebis är väldigt utmanande. så det kan vara bra att knyta till sig en god samtalskontakt. och hitta sina egna strategier för att tänka mindre och bara go with the flow
  • belletristik
    Udde skrev 2018-07-28 21:21:17 följande:

Magknip och gaser även här. Bim 3/8.

Idag på eftermiddagen drabbades jag också av stora tröttheten som jag känner igen från tidigare graviditeter. Lade mig på soffan när barnen lekte och somnade bums. Brukar inte hända. Men känns lite väl tidigt att vara gravidtrött? Hoppas, hoppas.....

detta var mitt första symtom förra gången... nån vecka innan jag ens testade var jag sååå trött. hade ingen aning om att jag var gravid, men att somna framför datorn och i soffan gör jag ALDRIG annars, så nånting var det. min bästa kompis var så övertygad så hon lämnade ett grav-test hemma hos mig utan att säga nåt så morgonen därpå var jag tvungen att vara så snäll att testa mig och hon hade rätt :D
  • belletristik
    Canary skrev 2018-07-30 19:21:16 följande:

Tror ni förresten att det skadar att dricka 3+ koppar kaffe om dagen innan man plussat, att det skulle leda till att det inte fäster? Jag drack ca 7 koppar eller mer om dagen förut i samband med jobb men har nu skurit ner.

tre koppar är ok, det är vad barnmorskor tillåter att man dricker under graviditet. tre koppar motsvarar livsmedelsverkets rekommendationer för max dagligt intag av koffein. men drick inte massa cola också då bara :) och bra för dig att skära ned ännu mer om du kan! två koppar ;) 
  • belletristik

såå gasig o uppblåst, och värk som spänner typ bakom naveln..,samt jättemärkliga flytningar! the suspense is real. dock en vecka kvar till att det är vettigt att testa..

jättefint med alla plus!

stort grattis!

• belletristik

dummamej2, syntes på första redan. men bra att du tog ett till :) grattis!
    och grattis till soffipropp1987 också!

här fortsätter symtomen, extremt svajigt gråthumör. men kan ju vara pms! vi får se! 

canary, mellanblödningar kan ju bero på allt möjligt. oftast är det ju inget särskilt, speciellt inte om du just slutat med preventivmedel. eller gjort nån annan förändring i livet. men skadar aldrig att vara på säkra sidan och göra en gynkoll om du har tid och lust (och en bra gyn)! 

• belletristik

ser på både rubie och den som postade efter!

rubie, det kan fortf vara svagt på bim+.

jag fick neg på bim+3 förra grav. och sen positivt några dagar senare. antagligen för att äl var senare än man trodde! eller för att man har lite lägre hormonhalter helt enkelt. hoppas för dig, ser lovande ut!

• belletristik
    ellie86 skrev 2018-08-05 06:04:10 följande:

Vågar inte riktigt tro på det..... ÄL+11 / BIM-2

Ska testa digitalt med, men får kanske vänta på morgonurinen imorgon.... om jag kan hålla mig...
    stort grattis! du får nog utslag på digitalt även med eftermiddagskiss ! väldigt tydligt streck :)
  • belletristik
    Hansson88 skrev 2018-08-05 08:12:05 följande:
    Jag förstår dig helt. Min bra föräldrapenning försvann förra månaden (1 år och 9 månader). Blev såklart gravid denna månaden och kommer nu få en mycket sämre sgi och föräldrapenning.

Jag har dock räknat ut att det ändå kommer att bli bra ekonomiskt.

Det är mycket som inte kommer att kosta lika mycket denna gång som det gjorde sist. Mycket prylar och saker har vi redan klart.

Hur mycket sänkning blev det?
    hur länge behåller man sin sgi ?  jag är föräldraledig nu fram till årsskiftet och om skulle bli gravid nu - behåller jag då samma sgi för nästa föräldraledighet? tycker det är svårt att tolka vad som gäller när man är föräldraledig.. men visst borde det vara så?
  • belletristik
    Thorax skrev 2018-08-05 09:22:57 följande:
    Du har samma sgi i 1 år och 9 månader från det att din senaste är född. Så hänger på när hen föddes :)
    trots att man förverkar alla sina föräldrapenningdagar tidigare än så? alltså att även om det teoretiskt sett blir några månader utan inkomst så hoppar man tillbaka till samma sgi ändå? tack för svar :) jag tycker det är en djungel, allt som har med fk att göra...
  • belletristik

har också en 8-månaders här hemma som sover oroligt o vaknar natten igenom. så sexet är lite på sparlåga här med. men som ni säger, kroppen är programmerad och vi lyckas alltid pricka in just äl verkar det som ! ej medvetet. så det är spännande... förra gången tog det sig på första. få se om andra också går så fort!

har fortfarande molvärk o känner mig uppblåst, annars inga symtom!

dummamej2, du behöver nog inte oroa dig! är det ett positivt test är du gravid! njut lite och gå inte o vänta på ett missfall. det är oavsett utom din kontroll!

moall, tycker ditt test ser positivt ut :)

• belletristik
    linb01 skrev 2018-08-07 08:59:08 följande:

Bim imorgon och detta idag -

Tycker det borde vara ett tydligare streck? Eller hade jag ägglossning senare?

tycker det är tydligt! positivt :) behöver inte vara starkare än så ännu. grattis!
  • belletristik
    Pillolillo skrev 2018-08-09 15:23:26 följande:

Hejsan!

Jag undrar lite om det är vanligt att att graviditetstest visar negativt även om man är gravid?

Skulle ha min BIM 5/8 men ingen mens ännu. Tog ett test i morse, men det negativt. Har inga symtom eller så men heller inga känningar som visar att mensen är på g. 

jag testadr negativt på bim+3 när jag var gravid. plussade på nästa test (+8).

så håller tummarna för dig! kan ju ha varit ägglossningen som kom sent
  • belletristik

testade bim -1 och det var neg.

bim+1 idag och ingen mens i sikte...

grattis ni med ljusa streck!

vilken lång pluslista <3

Svar på tråden BIM Augusti <3