• dummamej2

BIM Augusti <3

Hej! Har följt er tråd och känner att jag vill delta här om det går bra :) andra försöket till ett syskon. Fick tidigt missfall i början på juli. Min ägglossning blev en vecka senare än vanligt i samband med det och jag vet att vi lyckades pricka in den 24/7. Borde ha beräknad mens 7/8. Den skulle egentligen komma imorgon om man följer min vanliga cykel. Har dock men känningar i både mage och svank så jag hoppas den inte kommer redan nu :(

• dummamej2

Igårkväll hade jag mensvärk som stråla ner i låten och och kändes i svanken och magen. Precis som alltid veckan innan mens. Är på bim - 5 och känner absolut ingenting. Vilken är bra för mig då jag inte hade några symptom förra graviditeten heller. Imorse kissade jag på en sticka och fick detta resultatet inom tiden. Kan dock inte avgöra om det är ett skuggstreck eller ett riktigt streck. Vad tror ni? :)

• dummamej2
    soffipropp1987 skrev 2018-08-02 10:27:26 följande:

Alltså, jag kunde inte hålla mig, detta är andra gången jag kissar idag. Knappt en minut efter testet togs och strecket ser ut såhär. För visst ser ni oclså någonting?!?!

Helt klart positivt :)!!! GRATTIS
  • dummamej2

Tog ett till test, bim - 5 eller - 4. ÄL+9 eller +10.

Vågar tro att det är sant nu! Ååå nu vill jag bara ha hem sambon från jobbet så jag får berätta <3

• dummamej2
    Linepj skrev 2018-08-03 11:27:42 följande:

Någon som kan se något streck på dessa? (Vet att kvaliten när man laddar upp här är si sådär men värt ett försök. Jag tycker jag ser ett streck, både i verkligheten och på bilderna i mobilen men... Eftersom jag fick positivt på ältest både 11 juli (och tre dagar framåt) och 21 juli (och fem dagar framåt) så har jag ingen aning om när jag borde testa. Eftersom jag inte fått tillbaka min mens ordentligt efter pillerstopp i januari har jag ingen aning om bim...

Tycker mig ana ett streck :)!
  • dummamej2
    NiMi12 skrev 2018-08-03 17:42:56 följande:

Jag följer gärna den här listan.

Fick missfall i torsdags förra veckan och slutade blöda i förrgår.

Började med ägglossningstest idag då jag tidigare har haft tidig äl. Nu har jag ingen aning om vad som händer för jag har aldrig fått missfall innan. Så jag får testa varje dag och så får jag se om jag kan lista ut när BIM är.

Antar att cykeln jag hade innan är förstörd. Förra månaden hade jag äl fredag och min mens slutade på onsdagen. Men i morse var det bara en tom ring.

Någon som haft mf som vet hur deras cykel var efteråt?

Fick MF förra månaden, väldigt tidigt dock. Typ i samband med mensen. Min cykel blev ganska snarlik. Blödde längre än vid vanlig mens men räknade som att sista dagen jag blödde var "sista dagen på vanliga mensen" då stämde ÄL med när jag brukar ha den vid en vanlig cykel. Alltså om din cykel normalt är 30 dagar lång, och din mens brukar vara ca 5 dagar. Då borde din ÄL vara på CD 16. Om du ist tänker att du hade missfallsblödning i 10 dagar så räknar du som att din "mens" var dem 5 sista dagarna av blödning dagarna. Då borde du ha ÄL 16 dagar från den femte "missfallsdagen". hoppas du fattar, lite krångligt att förklara. Men det stämde för mig iaf :) men testa med ÄL test för att inte missa den!!
  • dummamej2

Här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Plussade svagt på bim - 5. På bim - 4 och bim - 3 har jag haft små blödningar (är på bim-2 idag) .. Testet visar dock positivt fortfarande, men vet inte om det har stegrat så mycket som det borde göra. Har varit helt inställd på att det är ett missfall på g. Men när jag kissa på stickan imorse och stegringen inte sjunkit trots två dagar av spottings så kan man ju inte låta bli att hoppas.. Kan inte bara denna vecka gå fort och att testet stegrar ordentligt. Och om det nu är ett missfall på gång så vill jag bara att det ska sätta igång ordentligt så jag slipper leva i ovissheten. Hade inga spottings förra graviditeten. Någon som varit med om liknande?

• dummamej2
    Jahajaa skrev 2018-08-05 10:09:49 följande:

Hej! Grattis till plusset! :) förstår om du är stressad, men det är supervanligt med spottings och t.o.m som en lättare mensblödning när man är gravid utan att det är någon fara, så förmodligen är det absolut ingen fara! :) jag håller tummarna att pyret får stanna kvar <3

Jag hoppas att det bara är spotting. Skulle vara så tråkigt med ett till missfall. Man börjar tro att något är fel då.. Tack snälla för dina ord :)
  • dummamej2
    BragoP skrev 2018-08-05 12:56:45 följande:

Jag blödde flera gånger innan vecka 10 och det var ingen fara. Dottern är nu 8 månader :)

Håller tummarna att allt går bra för dig!

Tack för era solskenshistorier! Håller tummarna att jag har samma tur :)
  • dummamej2
    Marie357 skrev 2018-08-05 15:26:46 följande:

jag vill inte skrämma dig, men testade positivt även efter jag hade jag fått bekräftat på MA sist.. Men jag håller tummarna för er..

Har inställningen att det är ett missfall som inte kommit igång ännu, att allt annat är ett mirakel. Eftersom blödningen startade för två dygn sedan och testet är lite starkare idag än innan så har man såklart förhoppningar om att det går bra ändå. Blöder inte, utan det är lite rosa flytningar som inte ens syns på trosskydd utan man får "gräva ut det" haha. Är dessutom fortfarande innan bim så tänker att om det är ett missfall så borde egentligen hcg sjunka snabbt då det inte hunnit bli speciellt mycket. Men vi får som sagt se vad som händer och sker. Lever som vanligt och tänker att det blev ett missfall och om jag skulle plussa väldigt starkt om några dagar när vi passerat bim så vågar jag nog börja hoppas och tro att det gått bra ändå.
  • dummamej2
    soffipropp1987 skrev 2018-08-05 18:59:45 följande:

Jag fick brunaktiga flytningar dagen innan bim och hade det i fyra dagar ungefär. Och det var som du säger att det inte syntes på trosskydd. Håller tummarna för dig!! :)

Tack snälla! Hoppas på samma tur som för dig :)!
  • dummamej2

Plussade 2 augusti på bim - 5 väldigt svagt. Efter det har jag haft små blödningar men idag (bim) när jag testade så var testet betydligt starkare. Hoppas det blev en bebis och inte början på ett missfall. Tycker inte att det borde stegrar så mycket om det är missfall men man vågar inte hoppas för mycket än :)

Här är skillnaden på testet. Vad tror ni? Dock syns typ inte strecket på stickan jag tog på bim-5 nu när testet är torkat.

• dummamej2

Jahapp då kom det blod för mig igen... Kände på tappen som var mjuk och öppen. Missfall på G igen då. Jag som igår plussade 2-3 veckor och vågade bli glad igen sen första blödningen för en vecka sedan... Sååå besviken och arg. Först ska jag plussa och vi blir sååå glad, sen börjar jag blöda och vi trodde det blev missfall, sen en vecka senare plussar jag starkt och vi får ställa om oss och bli glad igen, och nu dagen efter kommer det blod igen. Fruktansvärt känns det. Elakt av kroppen och orättvist.

• dummamej2
    Jahajaa skrev 2018-08-09 22:35:24 följande:

Hej <3 Förstår att allt känns skit nu, men det behöver ju inte vara ett missfall,. Rätt vanligt att blöda under tidigt graviditet utan att det är något fel och då måste ju tappen vara lite öppen tänker jag? :/ Har det kommit mycket blod? Håller verkligen tummarna för dig och för att den lilla får stanna kvar! Kram

Det har inte kommit speciellt mycket blod. Utan snarare blodblandat slem typ.. Svinkonstigt. Det har dock upphört nu. Fick ju såhär för en vecka sen med. Vet inte var det kommer ifrån om det nu inte är ett missfall. Testar jag starkt positivt på måndagmorgon också så ska jag kontakta gyn eller bm så dem kan kolla upp var det kommer ifrån. Tack!!
  • dummamej2
    missgeting skrev 2018-08-09 22:41:14 följande:

Åh nej. Jag lider verkligen med dig. Jag har har haft flera tidiga missfall och är såklart rädd för det även denna gång. Du får uppdatera hur det går- det kan ju gå vägen ändå. Har du pratat med/ bokat tid med någon barnmorska?

Det har upphört nu. Fick bara en liten mängd under Går kvällen och hade inte ont. Hade samma för en vecka sedan. Om jag testar positivt fortfarande på måndag så ska jag kontakta bm eller gyn och se vad dem säger. Hade inge blödningar förra graviditeten så man blir ju helt galet uppgiven nu då det kommer..
Svar på tråden BIM Augusti <3