NiMi12 skrev 2018-08-03 17:42:56 följande:
Jag följer gärna den här listan.
Fick missfall i torsdags förra veckan och slutade blöda i förrgår.
Började med ägglossningstest idag då jag tidigare har haft tidig äl. Nu har jag ingen aning om vad som händer för jag har aldrig fått missfall innan. Så jag får testa varje dag och så får jag se om jag kan lista ut när BIM är.
Antar att cykeln jag hade innan är förstörd. Förra månaden hade jag äl fredag och min mens slutade på onsdagen. Men i morse var det bara en tom ring.
Någon som haft mf som vet hur deras cykel var efteråt?
Fick MF förra månaden, väldigt tidigt dock. Typ i samband med mensen. Min cykel blev ganska snarlik. Blödde längre än vid vanlig mens men räknade som att sista dagen jag blödde var "sista dagen på vanliga mensen" då stämde ÄL med när jag brukar ha den vid en vanlig cykel. Alltså om din cykel normalt är 30 dagar lång, och din mens brukar vara ca 5 dagar. Då borde din ÄL vara på CD 16. Om du ist tänker att du hade missfallsblödning i 10 dagar så räknar du som att din "mens" var dem 5 sista dagarna av blödning dagarna. Då borde du ha ÄL 16 dagar från den femte "missfallsdagen". hoppas du fattar, lite krångligt att förklara. Men det stämde för mig iaf :) men testa med ÄL test för att inte missa den!!