• Grumpycavat

BIM Augusti <3

Jag hoppar in här. 
    BIM 24 augusti - se uppdaterad lista nedan. 

Blev ordentligt skengravid i Juli, men mensen kom på utsatt dag och klockslag.... väldigt regelbundet. Var fjärde fredag på EM. =P 

Ska verkligen försöka sluta jaga symptom, och endast ta ÄL-tester denna månaden. Men förväntar mig mens den 24e för att inte bli besviken. 
    Försök nr. 13......

BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89 

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887 

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn 

9/8 - månflicka, Canary 

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG 

12/8 - niiskueiti, onlyme86

14/8 - Cajsa278, JosHed 

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris 

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

18/8 - Kira16 

19/8 - Thorax, amne18 

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat

28/8 - Issari

30/8 - lindabinda

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2 

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

• Grumpycavat
    soffipropp1987 skrev 2018-08-02 10:09:17 följande:

Blir så förvirrad!

Hade spottings igår på BIM, lite lite molande värk i magen och har bara inväntat mens. MEN!!!! Det är borta idag och fortfarande ingen mens i sikte (skulle inte förvåna mig om den kom nu när jag skriver såhär). Får avvakta helt enkelt, hade kanske varit bra att testa i morse men jag hann inte pga 4-åring som var superhungrig. Blir test imorgon om inget annat händer.

Håller tummarna för ett plus. :) 
  • Grumpycavat
    soffipropp1987 skrev 2018-08-02 10:27:26 följande:

Alltså, jag kunde inte hålla mig, detta är andra gången jag kissar idag. Knappt en minut efter testet togs och strecket ser ut såhär. För visst ser ni oclså någonting?!?!

Jag tror jag vågar mig på att säga grattis. :)
    Jag tycker att det ser ut som ett plus. 
  • Grumpycavat
    Glädje5 skrev 2018-08-02 16:36:11 följande:

Bim 8/8 men känner jag har svårt att hålla mig när jag ser alla plus

Vill vill vill

Och jag har precis haft min sista mensdag, så nu börjar jag längta tills jag får gå hem från jobbet och fortsätta med det trevliga "jobbet" i sängen ;) haha. 

Och med det sagt så vill jag bara påminna er alla om att inte glömma av att njuta lite av den här evighetslånga processen också.... Vi är på försök 13 denna månaden. 
    Hoppas att vi alla i heeeela listan plussar. :D 
  • Grumpycavat

Ledsen...
    Idag träffade jag på en arbetsbekant... (Lägg verkligen märke till BEKANT). 
    Han tog mig på min mage och sa, "ojdå, det är kanske bara någon som ätit lite för mycket..."

Blev så jävla ledsen.. Hade ju önskat att jag kunde säga att nej, det är inte fett, det är bebis... men nej, istället ska man gå och må dåligt för att man gått upp några kilo. 

Har alltid varit smal, men senaste månaderna har jag liksom fått fett på magen, och förstår inte varför. Äter och motionerar precis som innan. 

Oavsett, hur kan man ens säga en sådan sak? Blev så ställd att jag inte hann ryta ifrån innan han snabbt lämnat byggnaden. Detta är dessutom andra gången det händer (Annan person förra gången). 
    Ja, inte nog med att man är ledsen för att inte plusset kommer, nu ska man dessutom vara ledsen för att folk tycker jag är tjock. 
    Fy farao alltså.... 

• Grumpycavat
    Emsopemso skrev 2018-08-06 11:40:05 följande:
    Asså folk!! Jag blir så jävla förbannad!

Jag hae vart med om precis samma 2 ggr. Att dom klappar på magen.. frågar hur det går "där inne"..

Man blir så sjukt ledsen.. man vill ju inget hellre :(

Massa kramar till dig <3
    Ja, vad ska man säga. Vissa människor alltså. 
    Ja, det är bara att försöka glömma, och fortsätta vardagen. Men jag förstår inte hur man ens får för sig att säga så. 
    Båda två är dessutom män..... Som tydligen fortfarande tror sig ha rätt att trycka ner kvinnor. Trodde vi kommit längre 2018. 

Nä, jag fortsätter vara en stolt tjej med 5 kilo för mycket. 
  • Grumpycavat
    Smulis87 skrev 2018-08-06 11:49:01 följande:
    Nej usch! Så får man inte göra. Verkligen oförskämt och elakt.

Sedan jag slutade med mina p-piller för ett halvår sedan så har jag gått upp i vikt, jag försökte komma på varför för jag har inte ätit mer onyttigt än innan men så slog det mig att jag faktiskt blivit mer hungrig vid pms. Alltså vrålhungrig så jag har ätit större portioner än tidigare och det måste vara boven för mig. Kanske kan det vara en liknande förklaring för dig? Men oavsett så borde det vara dödstraff på sådana kommentarer. Skäms på den personen!
    Det stämmer, jag slutade med P-piller i juli 2017, och gick upp något kilo. Och jag känner igen mig i vad du skriver, jag kan också vara VRÅLHUNGRIG, och det finns liksom inget stopp. 
    Men jag försöker hålla mig till 1 portion, och jag dricker mycket vatten. 
    Har helt slutat med godis, snacks och läsk (Var ingen storkonsument innan heller). 
    Men, det kan ha med sommaren att göra, att det har blivit lite mer av det goda (Alkohol och mat).

Jaja, jag bryr mig egentligen inte så mycket, utan trivs för det mesta i min kropp. Men när en sådan kommentar kommer så börjar man ju tveka. 
  • Grumpycavat
    sariiparii skrev 2018-08-06 15:24:49 följande:

Någon som har bra/dålig erfarenhet av Rosenrot? Började äta en om dagen när mensen satte igång för ett par dagar sedan. Slutar ta det vid ägglossningen. Hoppas på ett plus i slutet av månaden!

Jag tar också rosenrot. Började förra månaden, men då var jag inte så noga, och missade flera dagar. 
    Men då kände jag av ägglossningen betydligt mer. Det gjorde ont, och det kändes som mensvärk x 2, under 1 dag. 
    Har varit noga denna cykeln, och tar 1 tablett per dag. Så ska se om jag känner samma denna omgången. 

Hoppas såklart på ett plus jag också. :)
    Håller tummarna för dig. 
  • Grumpycavat
    MaalinJ skrev 2018-08-06 16:36:26 följande:
    Ska man bara ta rosenrot fram till äl? Jag beställde hem för några veckor sedan men har inte tagit dom. Tänkte börja nu när mensen drar igång. Men trodde att man skulle äta dom varje dag?
    Du ska bara ta rosenrot från första mensdagen till Ägglossning. 
    Tydligen så kan rosenrot abortera ett foster, så bäst att låta bli. 
    Verkar dock inte finnas några studier på detta (VArken om det ökar fertiliteten, eller om det aborterar foster, men bäst att vara på säkra sidan). :)
  • Grumpycavat
    missgeting skrev 2018-08-07 08:19:14 följande:
    Svårt att tro att det är sant! Hoppas bara att den vill stanna kvar nu!
    Ååååh vad roligt. GRATTIS
Svar på tråden BIM Augusti <3