• BragoP

BIM Augusti <3

Följer gärna med här, tredje riktiga försöket för ett syskon. Är lite osäker på BIM då min cykel har hoppat lite fram och tillbaka efter att jag fick tillbaka mensen, gissar på den 23 aug men får kanske flytta den.

Stort grattis till er som plussat också!

BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89 

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887 

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn 

9/8 - månflicka, Canary 

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG 

12/8 - niiskueiti, onlyme86

13/8 - mammatill2boys 

14/8 - Cajsa278, JosHed 

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris 

16/8 - Blåstjärna

17/8 - Roran1 

18/8 - Kira16 

19/8 - Thorax, amne18 

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB 

28/8 - Issari

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

• BragoP

Det är så kul att se så många plussa, stort grattis allihopa!!

Här inväntar vi ÄL. Långsamt går det...

• BragoP
    Linepj skrev 2018-08-03 11:27:42 följande:

Någon som kan se något streck på dessa? (Vet att kvaliten när man laddar upp här är si sådär men värt ett försök. Jag tycker jag ser ett streck, både i verkligheten och på bilderna i mobilen men... Eftersom jag fick positivt på ältest både 11 juli (och tre dagar framåt) och 21 juli (och fem dagar framåt) så har jag ingen aning om när jag borde testa. Eftersom jag inte fått tillbaka min mens ordentligt efter pillerstopp i januari har jag ingen aning om bim...

Även jag anar ett streck på nedersta bilden. Håller tummarna att det är något!
  • BragoP
    dummamej2 skrev 2018-08-05 12:49:50 följande:

Jag hoppas att det bara är spotting. Skulle vara så tråkigt med ett till missfall. Man börjar tro att något är fel då.. Tack snälla för dina ord :)

Jag blödde flera gånger innan vecka 10 och det var ingen fara. Dottern är nu 8 månader :)

Håller tummarna att allt går bra för dig!
  • BragoP
    rubie skrev 2018-08-06 06:19:50 följande:

Jag plussade svagt 4/8, idag var det tydligare så nu kanske jag vågar tro på det!

Lite hopp till alla er som inte plussat än, jag testade på BIM och det var helt blankt, det är egentligen först nu på BIM + 4 det är tydligt, men kunde ana det på BIM + 2. Så det är inte kört bara för att man inte plussat på BIM. <3

Grattis!!
  • BragoP
    Grumpycavat skrev 2018-08-07 09:47:52 följande:

Idag sa appen att min fertila period är påbörjad. =)

Så nu är det dags med ÄL-test och mys deluxe ;)

Hur gör ni andra, kör ni på varje dag, varannan, eller hur tänker ni?

För min del hade jag gärna myst till det varenda dag, gärna fler gånger än 1, men min sambo har inte riktigt lika mycket energi som jag. haha. 

Min fertila period börjar också idag så även här börjas det med ägglossningstest.

Vi orkar inte varannan dag hela månaden. Har en 8-månaders som just nu väcker mig 10+ ggr per natt så vi har sex när vi känner för det samt när ägglossningstestet visar stegring el positivt och dagen efter. För oss funkar det inte med mer styrt än så tyvärr.
  • BragoP
    mammatill2boys skrev 2018-08-10 15:56:55 följande:

Jag har hört att det alltid är 14 dagar mellan ÄL ovh mens men att dagarna mellan mens och ÄL sen kan variera. Dvs att om du för mens tidigt så var du badställen tidigare. Va en barnmorska som sa det till mig.

Dagarna mellan ÄL och mens, den så kallade lutealfasen, kan variera (12-16 dagar). Läste precis om det så jag tänkte bara hoppa in med den faktan. Hoppas det är okej :)
  • BragoP

Fick positivt ägglossningstest idag, 3 dagar efter förväntat så då lär jag få flytta fram BIM lite. Cykeln verkar ha blivit oregelbunden efter förlossningen.

• BragoP
    Thorax skrev 2018-08-11 10:39:56 följande:

Min vart också väldigt oregelbunden efter förlossningen. Hade en klockren innan

Kanske är en rätt vanlig bieffekt då. Lite jobbigt bara nu när man försöker skaffa fler barn.

Grattis förresten! Såg att du plussade :)
  • BragoP

Sen ÄL så jag flyttar BIM. Flo flyttade BIM till 26 så jag går på det. :)

BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987 

2/8 - kattblomman 

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90 

4/8 - Ardnas89, Moall 

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, tinz 

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul 

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86, missgeting 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre 

9/8 - månflicka, 

10/8 - Smulis87 

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown, Kira16 

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91, kstadtjej87 

14/8 - Cajsa278, JosHed, Elsaida 

15/8 - lyckligast80, sandrasalazaris, Yemkela 

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys 

17/8 - Roran1, Tiolina 

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff 

22/8 - EmmalinneaS, Jevi87 

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika, NiMi 

26/8 - Sararebecca, BragoP

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary 

29/8 Pahm 

30/8 - lindablinda, MammaKA 

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe 

PLUS + LISTAN 

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9) 

30/7 - natalieljung BIM-2 

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4 

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1 

4/8 - rubie BIM + 2 

5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2 

7/8 - missgeting äl +14, Bim +-0, Moall ÄL+17 BIM+3, majaG bim -4, linb01 Bim-1

9/8 - Thorax Äl+8, Bim-10

• BragoP
    AngelicaB skrev 2018-08-12 21:37:30 följande:

Åh tack till alla som svarar! Har ?kört? haha i fredags natt samt idag. Bör köra på imorgon och ev tisdag också då? :D

Jag fick positivt ÄL-test igår och jag läste att man borde ha sex samma dag som man får positivt test, dagen efter samt dagen efter det. I mitt fall lördag, söndag och måndag. Huruvida det här stämmer eller inte vet jag inte men vi kör på det ;)
  • BragoP

Känner mig lite nere. Fick fullt utslag på ÄL-test i lördags och hade sex fredag, lördag och söndag. Tanken var att vi även skulle ha sex igår med det gick verkligen inte. Ingen av oss hade egentligen lust och dottern vaknade två gånger när vi ändå gjorde ett försök. Tror ni att det ändå kan räcka med de tre gångerna vi lyckades?

• BragoP
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-14 11:24:00 följande:

Ja men det tror jag verkligen. Lika stor chans som om ni gjort det igår med. Spermien klarar ju sig i några dagar (2 som minst om jag inte minns fel) så plussas det inte denna månaden beror det inte på det i alla fall. Lycka till den 26:e-27:e <3

Åh Tack så mycket!!! Känns mycket bättre nu :)
  • BragoP

Kul att se så många plussa! Stort grattis till er alla :)

Här är jag bara några dagar efter ÄL så det händer inte så mycket. Kan ju inte ens börja leta symtom då ägget inte kan ha fäst än. Håller både tummar och tår för både mig och alla andra som är kvar i denna tråd!

• BragoP
    Esofe skrev 2018-08-17 09:00:28 följande:

Ursäkta känslig bild, men visst är det här flytningarna man har under ägglossning? Aldrig upplevt dem så förr...

Sådär är mina under ägglossning!
  • BragoP
    Esofe skrev 2018-08-17 09:03:24 följande:

Åhhh! Första riktigt synliga ägglossningen för mig!

Har haft molande värk i magen hela natten, men jag trodde det hade något med sexet innan läggdags att göra haha...

Slutade med ÄL test i förgår eftersom jag blev så extremt ledsen och stressad över dem så beslutade mig att endast kolla flytningar...

Vad roligt! För mig den här månaden så hade jag positivt ägglossningstest på förmiddagen, molande värk på kvällen och just de där flytningarna dagen efter
  • BragoP
    Aqwa93 skrev 2018-08-17 13:14:18 följande:

Grattis till alla som plussat. Får kanske ta bort mig från pluslistan. Var på vul idag och de såg inte de dem ville, så nu är man på utredning för utomkvedshavandeskap tyvärr.

Hoppas bara det är att min ägglossning som var sen, fått ny tid på fredag. Snälla håll tummarna för mig.

Jag beklagar, hoppas verkligen att du bara är kortare gången än du trodde!!
  • BragoP
    Aqwa93 skrev 2018-08-17 13:14:18 följande:

Grattis till alla som plussat. Får kanske ta bort mig från pluslistan. Var på vul idag och de såg inte de dem ville, så nu är man på utredning för utomkvedshavandeskap tyvärr.

Hoppas bara det är att min ägglossning som var sen, fått ny tid på fredag. Snälla håll tummarna för mig.

Jag beklagar, hoppas verkligen att du bara är kortare gången än du trodde!!
  • BragoP

ÄL+7 och inga känningar förutom att jag både igår och idag drömt otroligt mycket. Jobbiga drömmar också. Kanske kan vara ett tecken då jag inte drömt såhär på jättelänge.

Är lite osäker på BIM då en app flyttat det igen men det behöver jag väl inte bry mig om utan jag kan väl bara räkna dagar efter ÄL? Hur tänker ni?

• BragoP

Är så sugen på att testa då det drar och sticker i brösten men jag har bestämt mig för att vänta till ÄL + 14. Lång väntan till söndag. Det är väl också för tidigt för att kunna känna symtom på ÄL +8 så det måste vara ren inbillning?

Svar på tråden BIM Augusti <3