Solgul skrev 2018-08-03 21:58:39 följande:
BIM samma dag! När har du tänkt testa? (ny på det här hur man skall förhålla sig till tester och BIM utan att bli galen ;) )
Kul med BIM samma dag.
Jag har precis gjort ett test och ska nu vänta på resultatet. Det ska läsas av efter 5 minuter men inte senare än 30 minuter efter det togs. Har alldeles nyss doppat det så jag får lägga in en uppdatering om en sisådär 20 minuter.
Jag tänker att det egentligen inte finns några regler kring när/var/hur. Det är helt och hållet upp till en själv att bestämma.
Jag har en vän som hellre får mens än ett negativt gravtest. Jag är tvärtom. Jag ser hellre ett negativt test än mens.
Innan BIM kan det vara svårare att få ett ev positivt svar och det är därför man bör vänta till BIM med att testa.
Jag har en hel del gravtest hemma och ser inga bekymmer i att testa varje dag från 4-5 dagar innan Bim. Det är ju spännande!
Men vi är alla olika. En del vill bespara sig ev sorg sol ett negativt test kan ge. Jag kände så när vi började försöka.
Min förra cykel var totaltrubbad av all stress att den blev 47 dagar lång. Normalt kommer min mens på dag 32. Jag var så stressad. Mycket med jobbet speciellt. Vi bestämde oss för att inte försöka under semestern utan att faktiskt ta en paus och låta mig och min kropp få återhämta sig.
Jag hade varit nere i Skåne och hälsat på mina föräldrar under en vecka och lusten föll på när jag kom hem. Vi hade samlag två dagar på raken och efter sista gången kliade det i fingrarna och jag tog ett ägglossningstest som var vrålpositivt.
Jag var inte beredd på det eftersom jag verkligen ville pausa denna månaden.
Nu väntar jag på svaret på testet. Är på CD30 idag. Äl+12. BIM-2.