• NiMi12

BIM Augusti <3

Jag följer gärna den här listan.

Fick missfall i torsdags förra veckan och slutade blöda i förrgår.

Började med ägglossningstest idag då jag tidigare har haft tidig äl. Nu har jag ingen aning om vad som händer för jag har aldrig fått missfall innan. Så jag får testa varje dag och så får jag se om jag kan lista ut när BIM är.

Antar att cykeln jag hade innan är förstörd. Förra månaden hade jag äl fredag och min mens slutade på onsdagen. Men i morse var det bara en tom ring.

Någon som haft mf som vet hur deras cykel var efteråt?

• NiMi12
    Issari skrev 2018-08-03 18:06:55 följande:

Beklagar ditt missfall. Det är aldrig roligt. Jag fick ett tidigt missfall i v. 5. Var rädd att cykeln skulle påverkas, men i mitt fall gjorde den inte det. ÄL kom som den brukar (för mig kring dag 15-16) om en räknar från första blödningsdagen. Hoppas den kommer snart för dig!

Jag fick också missfall i vecka 5.

Förra månaden hade jag äl cd8, jag är idag på cd8 om jag räknar från första blödningsdagen i mf och fick en tom ring på äl test både igår och idag. Min äl verkar alltså utebli den här månaden eller så kommer den senare.
  • NiMi12
    dummamej2 skrev 2018-08-03 22:23:42 följande:

Fick MF förra månaden, väldigt tidigt dock. Typ i samband med mensen. Min cykel blev ganska snarlik. Blödde längre än vid vanlig mens men räknade som att sista dagen jag blödde var "sista dagen på vanliga mensen" då stämde ÄL med när jag brukar ha den vid en vanlig cykel. Alltså om din cykel normalt är 30 dagar lång, och din mens brukar vara ca 5 dagar. Då borde din ÄL vara på CD 16. Om du ist tänker att du hade missfallsblödning i 10 dagar så räknar du som att din "mens" var dem 5 sista dagarna av blödning dagarna. Då borde du ha ÄL 16 dagar från den femte "missfallsdagen". hoppas du fattar, lite krångligt att förklara. Men det stämde för mig iaf :) men testa med ÄL test för att inte missa den!!

Jag tror jag förstår :)

Har en normal cykel på 28 dagar, mens 5 dagar .

Min äl var på cd8 förra månaden.

Så räknar jag MF som mens så höll den i sig precis som en vanlig mens och jag är på cd8 idag. Men äl test visar ingen ägglossning (rund tom ring).

Äl cd8 är ju tidigt, jag håller tummarna för att äl kommer.

Jag fortsätter testa varje dag
  • NiMi12

Lyckan är total, idag visade ägglossningstestet en blinkande gubbe. Det betyder att vi är på gång igen efter missfallet för två veckor sedan :) Försök fyra håller vi tummarna för :)

Beräknar BIM till den 24:e och sätter upp mig på listan.

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86, missgeting

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka,

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91, kstadtjej87

14/8 - Cajsa278, JosHed, Elsaida

15/8 - lyckligast80, sandrasalazaris, Yemkela

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff

22/8 - EmmalinneaS, Jevi87

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika, NiMi

26/8 Sararebecca

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary

29/8 Pahm

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

4/8 - rubie BIM + 2

5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2

• NiMi12
    Grumpycavat skrev 2018-08-07 09:47:52 följande:

Idag sa appen att min fertila period är påbörjad. =)

Så nu är det dags med ÄL-test och mys deluxe ;)

Hur gör ni andra, kör ni på varje dag, varannan, eller hur tänker ni?

För min del hade jag gärna myst till det varenda dag, gärna fler gånger än 1, men min sambo har inte riktigt lika mycket energi som jag. haha. 

Jag hade velat köra på varje dag men de säger att varannan är bäst. Sist jag hade äl (fast gubbe på clearblue) hade vi mys eftermiddag, kväll och två dagar senare.

Kör varannan dag nu när jag har blinkande gubbe och när gubben blir fast på äl stickan kör vi den dagen och dagen efter. Här chansas inte så det blir lite schemalagt. Men jag är grymt sugen under äl så det är inget problem. Mannen är bara glad ju mer jag vill så han säger aldrig nej :D
  • NiMi12
    Thorax skrev 2018-08-09 06:23:10 följande:

Kan placera mig i BF gruppen :D kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

6e försöket. Äl+8 bim -10

Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt. Nu är vi här äntligen.

Stort grattis Thorax :)

Så glad för din skull!

(Vi följde varandra i förra tråden där jag fick plus men sen missfall) /försök3 <3
  • NiMi12

Jag har blinkande gubbe för fjärde dagen idag. Är på cd 16 och börjar tappat hoppet om en fast gubbe. Förra månaden hade jag äl cd8.

Så himla tråkigt att inte få ägglossning månaden efter missfallet :(

• NiMi12
    hejpadig88 skrev 2018-08-10 21:37:36 följande:

Hej! Vill gärna hoppa in i tråden :) har precis börjat försöka med clearblue ÄL-test...

någon som har erfarenhet av detta? Hur länge dröjde det innan ni gick från blinkande till fast? 

Imorse fick jag blinkande gubbe för första gången... är ensam hemma så vill inte få fast gubbe imorgon...så spännande detta :D 

Jag använder mig av clearblue advance digital ägglossningstest. Första månaden fick jag fast glad gubbe cd8, det var mitt första test så jag hade tidig ägglossning och hann inte se någon blinkande gubbe.

Blev gravid men fick mf v 5.

Den här månaden (månaden efter mf) har jag fått blinkande gubbe i fem dagar och jag är på cd17. Så jag tror inte jag kommer få någonägglossning den här månaden och därmed ingen fast gubbe heller.
  • NiMi12
    Grumpycavat skrev 2018-08-11 23:30:12 följande:

Blir tokig.

Borde ha ÄL nu, alltid ständigt positiva test var 4e fredag.

Men har testat 5 dagar i rad, och i förrgår var testet starkt, men inte lika starkt som kontrollstrecket - dvs negativt.

Och därefter dalar det, knappt något streck alls nu.

Har dessutom inga ÄL-känningar, inga flytningar, ingen temphöjning....

fattar ingenting.

Då är vi två :(
  • NiMi12

Så glad idag!

Äntligen fick jag fast gubbe på ägglossningstestet. Cd18 om jag räknar missfallets första blödningsdag som första mensdag.

6 dagen med äl test där jag bara har haft blinkande gubbe.

Nu får vi se om det hinner fästa innan BIM som jag har räknat till den 24:e augusti :)

Svar på tråden BIM Augusti <3