• Jevi87

BIM Augusti <3

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, 081119, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka,

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91

14/8 - Cajsa278, JosHed, Elsaida

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff

22/8 - EmmalinneaS, Jevi87

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika

26/8 Sararebecca

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary

29/8 Pahm

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

4/8 - rubie BIM + 2

5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2

• Jevi87

Hej alla,

Hoppar in här då mensen dök upp i slutet av Juli, dock två dagar sent så man fick lite förhoppningar.

Enligt min app så ska jag ha ÄL på onsdag då mensen blev lite försenad. Beräknad BIM 22/8.

Blir dock osäker på om inte ÄL kom tidigare ändå (fick en sådan känsla idag bara) jag haft känningar i sidan och ÄL sekret (Brukar dock ha detta typ 3-4 dagar innan ÄL) men jag håller fortfarande tummarna att den inte varit. Visst vi hade lite mys förra veckan ändå, dock endast 2 ggr då det var mkt som gjorde att vi inte hann med mer. Har helt tänkt bort allt detta kring barn och inte varit så aktiv här på FL under semestern för att bara slappna av.

Får se om ÄL dyker upp i veckan trots aningar om att den redan varit.

Började även idag med Natural Cycles, ska bli kul att se hur det fungerar. Många verkar nöjda med denna metod.

Stort grattis till er som redan nu plussat! :)

• Jevi87
    Thorax skrev 2018-08-09 06:23:10 följande:

Kan placera mig i BF gruppen :D kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

6e försöket. Äl+8 bim -10

Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt. Nu är vi här äntligen.

Stort grattis!! Så kul! :)
  • Jevi87
    Thorax skrev 2018-08-10 07:17:17 följande:

Köpte gravidtest igår (vill inte slösa digitala än) för de som tvivlade på mitt igår och här är resultatet

Grattis igen!! Så underbart att äntligen fått ett plus!! (Är lite avis, haha) hoppas det är min tur snart! :)
  • Jevi87
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-10 22:55:28 följande:

Hej allihopa! Hoppar gärna in här om jag får?

Har PCOS och lite sisådär med ÄL, men imorse markerade min NC ut att jag haft ÄL i veckan och vi har lyckats pricka den. Är idag isf på ÄL+2

Har BIM nästa fredag (17/8) och väntan är ju olidlig?

Detta är andra försöket (första med ÄL), första barnet och jag 27år.

Håller tummarna för er andra!

Lycka till! Håller tummarna för dig! :)
  • Jevi87
    hejpadig88 skrev 2018-08-10 21:37:36 följande:

Hej! Vill gärna hoppa in i tråden :) har precis börjat försöka med clearblue ÄL-test...

någon som har erfarenhet av detta? Hur länge dröjde det innan ni gick från blinkande till fast? 

Imorse fick jag blinkande gubbe för första gången... är ensam hemma så vill inte få fast gubbe imorgon...så spännande detta :D 

Jag har använt dom som endast visar fast gubbe! Fungerar superbra. Jag började med gravidkollens ÄL tester men kände att CB?s passade mig bättre. Jag har ganska så regelbunden cykel så jag har koll i en app när jag borde börja testa. Jag brukar få fast gubbe två dagar i rad. Och vi försöker ha sex ngn gång om vi hinner/har lust när jag vet att det är på gång, ngn eller båda dagarna på fast gubbe, sen även 1-2 dagar efteråt. Ägget släpper oftas 24-48 timmar efter LH-höjningen (de dagarna du får fast gubbe)

Lycka till håller tummarna för dig! :)
  • Jevi87
    Tessaloniki skrev 2018-08-11 07:25:21 följande:

Då var man framme på BIM. Ingen mens i sikte och har inte haft någon mensvärk (kraftig, vilket jag normalt sett brukar ha ett par dagar innan). Men med tanke på det negativa resultat jag fick i onsdags kväll så är jag inte särskilt full av förhoppningar. Tog inget test nu på morgonen, kanske tar imorgon bitti.

Håller tummarna för att din mens uteblir och ett plus dyker upp!
  • Jevi87
    Tigeeerrr skrev 2018-08-10 22:54:47 följande:

Hej allihopa plussade precis på BIM dagen, med första barnet. Har bara läst lite här och där men tänkte dela med lite tidiga symptom som började för ca 1 vecka sen. Ömma bröst men bara på sidorna och när jag menar ömma... då menar jag att det gör riktigt ont :D kissnödig konstant jätte kissnödig, trodde jag hade urinvägsinfektion först. Sen trötthet och till slut EXTREMT svullen mage ;D

Lycka till alla ;**

Stort grattis! :)
  • Jevi87
    MammaKA skrev 2018-08-11 10:16:37 följande:

Åh, nu på morgonen hade jag tjockt synligt äggvitesekret och känner att det är på g. Var så trött igår så blev inget sexande men ikväll får det bli!! Någon mer som har ägglossning ungefär nu?

Jag är mitt uppe i det nu, hade glad gubbe igår och förrgår på mitt CB test. :)
  • Jevi87
    MammaKA skrev 2018-08-11 11:29:58 följande:

Åh då håller vi tummarna för oss! :D Har du barn sen tidigare?

Jag använder inte ägglossningstest så vet inte exakt när jag har ägglossning, men det är ju nära i alla fall. Hoppas inte det blir för sent att försöka ikväll men der borde det inte vara.

Ja, jag med! :)

Nej det har jag inte, har du? Min sambo har barn sen tidigare, en på 16, så det bli en lite sladdig i familjen isf.

Har du barn sen innan?

Okej, jag använder test. gör det för att det är skönt att se vilka dagar som är mest effektiva och så fokuserar man på dessa dagar, känner att jag slappnar av lite mer av det. :)

Nejdå, det är nog inte försent. Mina sådana sekret kommer innan min ägglossning, ca 2-3 dagar innan. Därefter blir dom tunnare och vattnigare, de dagarna är jag som mest fertil enligt mina test och även några dagar efteråt.
  • Jevi87
    MammaKA skrev 2018-08-11 17:43:36 följande:

Okej, det blir ju trevligt med en liten också då. Skönt att din sambo vill ha. :)

Vi har ett barn sen innan, han är 2 år så det känns rätt lagom nu.

Ja precis, jag har inte kommit så långt än. Är nu på tredje riktiga försöker så vi får se. Vilket försök är ni på?

Okej, tack för info. Nu känns det mycket bättre! :)

Ja det känns skönt. Han var lite tveksam i början men har insett att det nog skulle bli ganska mysigt men en liten i huset.

Åh vad härligt med en liten tvååring. Perfekt med att börja bebisverkstad för nr 2 nu.

Jag har tappat räkningen, men vi började för några månader sen. Så kanske är 4:ee riktiga försöket. :)

Jag hoppas det inte tar allt för lång tid. Alla kompisar har små så man längtar ju ihjäl sig efter en liten.

Håller tummarna för dig att det tar sig denna gång.

Ha en fin dag! :)
  • Jevi87
    Esofe skrev 2018-08-17 11:41:24 följande:

Tog ett digitalt ÄL test för skojs skull men det visar fortfarande ingen stegring, men mina äggviteflytningar samt molvärk säger något helt annat

Jag har oftast mina sådana flytningar samt molande värk ca 2-3 dagar innan jag får positivt på ägglossningstestet. Så fortsätt testa och ha sex regelbundet några dagar framåt. :) lycka till!
  • Jevi87

Är det någon som har/haft mycket molande värk i nedre magen? Kan inte minnas att jag haft det förut. Men de kanske är vanligt innan mens ändå. Det känns som lätt mensverk ibland, och ibland som typ träningsvärk. Ibland hugger det lite i högra sidan också. Jag försöker att koppla bort det för jag vill inte hoppas på för mkt ju. Jag har ömmande bröst och känningar i svank samt svullen som bara den men de kan jag ha innan mens annars också. Förut hade jag beräknat BIM på onsdag men nu när jag börjat använda NC så är det beräknat på fredag. Tänker att det är för tidigt att testa nu. Usch vad jobbigt detta är. Vill bara koppla bort det men de går ju inte....

Stort grattis till er som plussat!! Fantastisk! :)

Och stor kram till er som inte lyckades nästa gång, håller tummarna för att det är er tur nästa gång! <3

• Jevi87
    NiMi12 skrev 2018-08-21 07:27:21 följande:

Jag hade jättemycket molvärk och drag i nedre delen av magen innan jag plussade. Brösten ömmade lite till och från och magen var supersvullen.

Det var förra månaden, jag fick mf i v 5.

Jag har BIM på fredag och den här månaden är började brösten ömma igår och gör det idag med. Har molvärk i magen, men inte alls lika mycket som förra månaden. Har en känsla av att jag är skengravid den här gången. Känns skittrist. Men jag hoppas att du plussar :)

Nej, vad tråkigt att höra. Hopps du ha repat dig någorlunda och att du får ett nytt plus nu på fredag! Jag håller verkligen tummarna för dig! <3

Ja jäkla skit att man kan bli så skengravid. Har varit de några månader för mig med till och från!!

Jag tog test imore med gravidkollens test o det var negativt, kunde inte låta bli trots att jag försökt intala mig själv att vänta tills mensen inte dyker upp. Jag hoppas att det var för att jag testade för tidigt men tror inte det :( konstigt att man kan ha så olika sympton varje månad och att man ofta luras och får en förhoppning om att man kanske är gravid.
  • Jevi87

Här kom mensen imorse. Så jäkla tråkigt. Denna månad hade jag så annorlunda sympton som jag ej brukar ha annars. Trots att jag försökt lägga tankarna åt sidan så har jag känt olika sympton som fått mig att undra och hoppas lite. Men som många säger så är tidiga grav sympton så lika PMS.

Men men det är ju bara att ladda om och försöka i september igen.

Håller tummarna för er som fortfarande inte fått ngn mens!

Svar på tråden BIM Augusti <3