• Smulis87

BIM Augusti <3

Grumpycavat skrev 2018-08-06 11:32:28 följande:

Ledsen...

Idag träffade jag på en arbetsbekant... (Lägg verkligen märke till BEKANT). 

Han tog mig på min mage och sa, "ojdå, det är kanske bara någon som ätit lite för mycket..."

Blev så jävla ledsen.. Hade ju önskat att jag kunde säga att nej, det är inte fett, det är bebis... men nej, istället ska man gå och må dåligt för att man gått upp några kilo. 

Har alltid varit smal, men senaste månaderna har jag liksom fått fett på magen, och förstår inte varför. Äter och motionerar precis som innan. 

Oavsett, hur kan man ens säga en sådan sak? Blev så ställd att jag inte hann ryta ifrån innan han snabbt lämnat byggnaden. Detta är dessutom andra gången det händer (Annan person förra gången). 

Ja, inte nog med att man är ledsen för att inte plusset kommer, nu ska man dessutom vara ledsen för att folk tycker jag är tjock. 

Fy farao alltså.... 

Nej usch! Så får man inte göra. Verkligen oförskämt och elakt.

Sedan jag slutade med mina p-piller för ett halvår sedan så har jag gått upp i vikt, jag försökte komma på varför för jag har inte ätit mer onyttigt än innan men så slog det mig att jag faktiskt blivit mer hungrig vid pms. Alltså vrålhungrig så jag har ätit större portioner än tidigare och det måste vara boven för mig. Kanske kan det vara en liknande förklaring för dig? Men oavsett så borde det vara dödstraff på sådana kommentarer. Skäms på den personen!
  • Smulis87

Lägger till mig i listan, BIM-2 och får svaga streck på RFSU stickor och testa tidigt stav men litar inte på att det skulle vara positivt förens det ökar i styrka flera dagar i rad. Har fått streck tidigare månader som inte varit något. Sjukt att man sitter med fullt synliga om än svaga streck och inte kan glädjas, trodde det skulle vara blankt eller synligt, negativt eller positivt. Men men, får vänta och se :)

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86, missgeting

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka,

10/8 - Smulis87

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown, Kira16

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91, kstadtjej87

14/8 - Cajsa278, JosHed, Elsaida

15/8 - lyckligast80, sandrasalazaris, Yemkela

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff

22/8 - EmmalinneaS, Jevi87

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika, NiMi

26/8 Sararebecca

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary

29/8 Pahm

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

4/8 - rubie BIM + 2

5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2

7/8 - missgeting äl +14, Bim +-0, Moall ÄL+17 BIM+3, majaG bim -4, linb01 Bim-1

• Smulis87

Hjälp! BIM-1

Har testat med RFSU testa tidigt några gånger och det har gått från skugga till svagt streck. Tog detta nyss eftersom jag inte kunde kontrollera mig själv och det var starkare än imorse trots att det inte var koncentrerat urin, på riktigt är det utan tvekan i färg men ser lite grått ut på bilden. DOCK så visade Lloyds apoteks egna tidiga test NADA och CB Early ett svaaagt streck (med samma urin). Vad tror ni? Får snart ett sammanbrott av stressen kring att tro att det är något men inte få det bekräftat. Har köpt digitalt men vill inte slösa bort det ännu eftersom de andra testen inte visade lika mycket.

• Smulis87

BIM+4 eller 5 idag och har haft flera positiva test men ändå aldrig kunnat få det helt konstaterat eftersom olika märken visat olika resultat med samma urin. Aldrig tidigare haft sen mens i hela mitt liv. Har via VUL fått veta att jag haft dubbel ägglossning så nu hade vi dessutom dubbel chans till att lyckas.

Men istället ligger jag här i sängen och har sjukskrivit mig från jobbet pga extrem mensvärk och extremt mycket mens. Gissar att det kanske blivit ett tidigt missfall? Vi har försökt i 6 månader och för mig blir det första barnet. Det känns som att jag aldrig någonsin ska få uppleva den där känslan av ett tveklöst plus. Man blir så slut av att hoppas. Förlåt för negativt inlägg men blev bara så ledsen när det var SÅ nära nu men ändå inte var vår tur. Så grattis till alla som lyckats och heja er som fortfarande väntar, jag hoppar över till nästa tråd

• Smulis87

Är det någon som haft tidigt missfall som vet när HCG börjar gå ur kroppen?

Jag hade troligtvis ett tidigt missfall i v 6 för ca två veckor sedan. Jag fick en väldigt kraftig blödning 5 dagar efter att min mens skulle kommit och svagt positiva test. Jag är ju inte gravid för häromdagen fick jag tydliga ÄL-flytningar, har fått blinkade smiley på CB och min temp är låg. Men jag får fortfarande tydliga streck på gravtesterna. Det blir inte direkt starkare men inte heller svagare.

• Smulis87
    NiMi12 skrev 2018-08-27 13:36:00 följande:

Mitt HCG värde gick ner direkt. Jag fick missfall 5+0 och tre dagar senare tog jag gravtest som visade inte gravid. Så då har ju HCG värdet sjunkit direkt. Jag blödde i sju dagar. 18 dagar efter missfallet fick jag fast gubbe på äl test, hade blinkande gubbe 5 dagar innan det.

Väntar nu på mens eller plus på stickan.

Har äl testen tydliga sträck i mer än 10 dagar så hade jag ringt gyn och bett om att få komma in och kolla hcg värdet.

Jag fick positivt ägglossningstest nu ikväll på dag 14. Jag ska till min gynekolog imorgon för min endometrios så då ska jag fråga om jag får ta ett blodprov för att mäta HCG, så att det inte finns någon rest kvar eller annat som är knas.

Håller tummarna för att du får ett plus!
Svar på tråden BIM Augusti <3