• orolig92

BIM Augusti <3

Hej alla! Är det ok om jag hoppar in här?

I lite mer i en vecka hade jag bruna flytningar som ibland byttes ut till genomskinliga flytningar med små strimlor av färskt blod. Detta slutade för snart en vecka sedan och har fortfarande inte fått mens!

Nu har jag fått pigmentfläckar på mina vårtgårdar (jättemärkligt!) dom har även blivit större och mina bröstvårtor har blivit svagt lila, har börjat må illa, är jättetrött och ibland sticker det till i mina äggstockar! Har inte gjort test ännu då jag har oregelbunden mens så vill avvakta. Men vill desperat prata med andra som har liknande som jag!

Är jag inne på fel tråd så ber jag om ursäkt! Glad
  • orolig92
    orolig92 skrev 2018-08-06 14:32:38 följande:

I lite mer i en vecka hade jag bruna flytningar som ibland byttes ut till genomskinliga flytningar med små strimlor av färskt blod. Detta slutade för snart en vecka sedan och har fortfarande inte fått mens!

Nu har jag fått pigmentfläckar på mina vårtgårdar (jättemärkligt!) dom har även blivit större och mina bröstvårtor har blivit svagt lila, har börjat må illa, är jättetrött och ibland sticker det till i mina äggstockar! Har inte gjort test ännu då jag har oregelbunden mens så vill avvakta. Men vill desperat prata med andra som har liknande som jag!

Jag är förövrigt inte längre "orolig" haha mitt namn på familjeliv är säkert 3-4 år gammalt!
  • orolig92
    orolig92 skrev 2018-08-06 14:32:38 följande:

Jag är förövrigt inte längre "orolig" haha mitt namn på familjeliv är säkert 3-4 år gammalt!
  • orolig92
    missgeting skrev 2018-08-06 14:51:24 följande:
    Låter som du borde testa redan nu!
    Tycker du? Ja jag kanske borde våga mig på det där haha.. Är lite nervös för jag och min sambo bestämde oss för att börja försöka, men sedan "ångrade" han sig efter någon vecka för att han ville att vi skulle bli mer stabila osv först! Vilket jag kan hålla med om. Men är jag gravid så vet jag att vi båda kommer bli överlyckliga :D
  • orolig92
    Moall skrev 2018-08-07 08:30:25 följande:
    Något starkare idag på BIM+3 än vid BIM-1. Tycker ni det ser ut som ett plus??
    Ser definitivt ut som ett plus, grattis!! Så kul :D
  • orolig92

Så man kan få utslag på ägglossningstestet om man är gravid? För jag tog ett ägglossningstest nu och ser ett svagt streck. Kan detta innebära att jag är gravid? Har mått illa från och till hela dagen och nu under kvällen har jag känt av hugg och stickningar i min högra äggstock. Haft en äcklig och torr känsla i munnen idag också.

• orolig92

Hur starkt måste strecken vara på ett ägglossningstest för att man ska kunna tänka sig att det kan vara positivt? Jag blir inte klok på anvisningarna på testen..

• orolig92
    orolig92 skrev 2018-08-09 21:31:48 följande:

Hur starkt måste strecken vara på ett ägglossningstest för att man ska kunna tänka sig att det kan vara positivt? Jag blir inte klok på anvisningarna på testen..

Bilden ville inte komma med. Jag ser ett streck, dock väldigt svagt. Innebär detta negativt?

• orolig92
    Blomma871 skrev 2018-08-09 21:31:02 följande:
    Äl test kan visa pos vid graviditet, men inte för alla. Om det är pos så ska teststrecket vara lika stark eller starkare än kontrollstrecket. Så bara för att ältest visar neg så betyder det inte att man inte är gravid :)
    Åh okej, tack för svar! Fick fram bilden längre ner, men då är mitt ägglossningstest negativt då
  • orolig92
    Blomma871 skrev 2018-08-09 21:37:14 följande:
    Bilden är med :) Ja, det är neg men ersätter inte ett gravtest som kan fort visa pos :)
    Okej tack så mycket för snabbt svar <3
  • orolig92
    AnonymAB skrev 2018-08-11 13:50:32 följande:

Frågan är om jag har någon ägglossning över huvud taget..

Haft jätte konstiga flytningar denna veckan.. tjocka som äggvita o lite tendens till brunt..

har kört med ägglossningstest denna månaden.. å är inte imponerad av vad det visat.

jag ska till gyn o lämna cellprov i veckan.. då ska jag passa på o fråga om dom kan se om jag har någon möjlighet att ens bli gravid. börjar tyvärr tvivla..

Lite samma här! Haft tjocka flytningar, men ägglossningstesten visar ingenting.. Har börjat få någorlunda regelbunden mens nu är det 6 veckor sedan och den blödningen varade bara i en dag.. Men även gravtest visar negativt!
  • orolig92

Tog ett ägglossningstest i förrgår, då var det väääldigt ljust streck vilket innebär negativt, idag tog jag igen och det är enormt mycket starkare. MEN jag har ju inte haft mens, senast var för 6 veckor sedan (har ibland regelbunden, ibland oregelbunden). Kan man få ägglosning utan att ha haft mens eller kan detta börja tyda på annat? Funderar på att ta ett gravtest imorgon faktiskt!
  • orolig92
    mammatill2boys skrev 2018-08-12 09:07:00 följande:

Så ser mina oxå ut och var gjort i 2 dagar (bim-5). Vet inte om hormonerna ändras nu innan mens, eller om man kan ha en ÄL till eller om det är att man är gravid. Jag har alltid två streck på min tester men det ena brukar vara mycket ljusare än det är nu.

Så himla märkligt. Blir man inte lite smått galen? Haha! Jag märker nu att jag är ganska dålig på kvinnokroppen, måste kolla upp om man kan ha ägglossningstrots utebliven mens. Jag förstår liksom inte för min kropp har sänt ut signaler som att jag skulle kunna vara gravid
  • orolig92
    Thorax skrev 2018-08-12 10:28:50 följande:

Du tänker lite tvärt om tror jag :)

Du får mens för att du haft ägglossning, inte ägglossning för att du haft mens. Så kan vara att din ägglossning uteblev sist vilket är helt normalt att den gör emellanåt. Då får du heller ingen mens.

Ja så är det såklart haha, som sagt inte jättestor koll! Men något är det i min kropp som händer, sen om det är ägglossning, eventuell menstruation eller graviditet vet jag inte. Fick mycket starkare på ägglossningstestet idag än i förrgår
  • orolig92
    Aqwa93 skrev 2018-08-13 09:53:39 följande:
    Här är förhoppningsvis en bild på mina test. Om inte min mobil dummar sig.
    Åh grattis!! :D Så kul!
  • orolig92
    JosHed skrev 2018-08-15 07:25:46 följande:
    Hörrni bästa formen, jag behöver tolkningshjälp. Är BIM+2 och tog detta nu på morgonen. Det är ju ett svagt streck, men borde det inte varit starkare om jag var gravid? RFSU:s test.
    Tolkar det också som att du är gravid! Glad Grattis!
  • orolig92
    JosHed skrev 2018-08-15 17:04:35 följande:
    Ja, jag har haft det som bild i mitt huvud att jag ska göra så och filma :) härligt minne att ha kvar! Han vet ju om att jag ska ha mens nu så han lär ju misstänka det :) slog in en liten bebismössa, ett par små strumpor och en lite goskanin plus testet :D
    Åh så mysigt litet paket han ska få nu då :D när jag väl plussar så tror jag att jag ska beställa hem en body med text och tryck som jag valt själv, slå in och ge till sambon haha! Ska även göra likadant när min mamma ska få veta ;)
  • orolig92

[quote=78969233][quote-nick]Missk37 skrev 2018-08-15 21:23:34 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh jag ser ett svagt streck ????

Svar på tråden BIM Augusti <3