Inlägg från: Korvstroganoff |Visa alla inlägg
  • Korvstroganoff

BIM Augusti <3

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman, rubie

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, 081119, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka,

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91

14/8 - Cajsa278, JosHed, Elsaida

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff

22/8 - EmmalinneaS

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS

26/8 Sararebecca

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary

29/8 Pahm

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

Gör ett försök till att lägga till mig i listan!!

• Korvstroganoff

Hallå!

Hur vanligt är det med nidblödning?

Jag använder mig utav appen p-Tracker och fyller i när min mens startar och slutar, appen räknar ut när jag har ägglossning och fertil period (14 dagar före beräknad mens). Men jag tempar inte eller kissar på stickor, så den vet ju egentligen inte ifall jag har ägglossning eller inte. Iaf, i helgen så hade jag äl enligt app och kropp och vi sexade loss innan under och efter osv. Bim är 19/8 och idag har jag haft rosa-rött på pappret tre gånger, inget i trosan. Kan det vara en nidblödning eller spårar min kropp ur nu för att jag tänker på graviditet hela tiden? Min cykel brukar variera mellan 28-34 dagar.

Tacksam för analys och hjälp :)

• Korvstroganoff
    Jagerika skrev 2018-08-08 16:21:30 följande:

Det kan mycket väl vara en nidblödning! Men det kan också vara en mellanblödning ska jag tillägga. Jag har haft en blödning en gång innan mens och då var jag inte gravid. Hoppas det var en nidis du fick :D

Tack, det hoppas jag också :)))) men det är ju som du säger, kan ju lika gärna vara mellanblödning!! Eller mensen som helt plötsligt kommer alldeles för tidigt... vill bara ta ett gravtest, men jag vet ju att det är alldeles för tidigt..
  • Korvstroganoff
    Thorax skrev 2018-08-09 06:23:10 följande:

Kan placera mig i BF gruppen :D kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

6e försöket. Äl+8 bim -10

Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt. Nu är vi här äntligen.

åh Grattis!!!! Nu blir ju jag också sugen på att göra ett test!!!
  • Korvstroganoff

Halloj!!

Stort grattis till alla plussare!!! Verkar onekligen som att det blir babyboom innan sommar 2019!!! Kul :) själv har jag tagit två toknegativa test (ej morgonurin). Bim-4 idag så jag är verkligen inte förvånad hehe men hoppas verkligen att det tagit sig. Förra veckan äl+3 (onsdag) fick jag rosarött på pappret när jag torkade mig och det håller fortfarande i sig. Behöver inte använda skydd eftersom det inte är så mkt. Nu är det brunt när det väl kommer för det kommer fortfarande men inte hela tiden..

tänkte ta ett test med morgonurin men hur funkar det om jsg måste upp och kissa mitt i natten? Har behövt göra det ett par nätter nu! Man måste väl vänta i x antal timmar för att det ska vara tillräckligt koncentrerat????? Eller? Har för mig att urinet blir ?likvärdigt? morgonurin om man väntar 5h, stämmer det?

Sorry för rörigt inlägg :))

• Korvstroganoff
    NiMi12 skrev 2018-08-15 11:28:37 följande:

Fyra timmar säger de, vad jag har hört.

Jag fick negativt bim-4 men positivt på bim -1 så mycket hinner ändras på några dagar :)

4 timmar Slltså!! Får se om jag tar ännu ett test eller om jag kan hålla mig till söndag!!

Tack för svar :))
  • Korvstroganoff
    Girl93 skrev 2018-08-16 07:49:50 följande:

Uppdatering: BIM-1 idag, tog ett RFSU-test imorse (se bild) <3

Grattis!!!!!
  • Korvstroganoff
    julle92 skrev 2018-08-16 21:08:50 följande:

Hoppar in här jag med, följt tråden ett par dagar och känt igen mig i flera av symptomen som många beskriver, BIM +2 idag och kunde inte hålla mig längre nu på kvällen utan tog ett test och det visade plus 

Grattis!!!
  • Korvstroganoff
    Thorax skrev 2018-08-18 08:51:20 följande:

Men nej, jag höll verkligen tummarna för dig :(

Vad gullig du är <3 :) du får helt enkelt fortsätta hålla tummarna för mig och dom andra här :))
  • Korvstroganoff
    babytjejen skrev 2018-08-18 10:05:50 följande:

Även om jag har bim i sep så har jag svårt att lämna denna grupp...så lycklig för alla som lyckas plussa men samtidigt sticker det till av längtan i sitt eget hjärta varje gång...tror dom flesta vet känslan va ;)

Fick smiley nu på morgonen så äl Är på ingående..Hoppas denna stora gravidvåg sprider sig till oss i septembergruppen..

Hänger också kvar här :) så spännande och kul med plus, den listan blir ju bara längre och längre!!
  • Korvstroganoff
    Blåstjärna skrev 2018-08-19 14:01:06 följande:

JAAAA!!! Äntligen var det vår tur! (10:e försöket efter förra MA:t). Tog test igår morse som var svagt positivt och det bekräftades idag med ett gravidresultat på digitalt test! Hoppas innerligt att jag får behålla det denna gång!

Stort grattis!!!
  • Korvstroganoff
    Cajsa278 skrev 2018-08-20 06:30:35 följande:

GRATTIS till alla som plussat!

Vårt första försök och jag trodde aldrig att det skulle gå då jag aldrig fick en stegring på ägglossningstestet när jag testade, trodde BIM 14/8. Men det visade sig att ägglossningen hade bestämt sig för att komma senare och provade av en slump att ta ett test den 7/8 och då var det starkt positivt så flyttade fram BIM 25/8

Skulle åka till Öland utan min sambo den 9/8 och vara borta i 5 dagar så vi fick mysa till det innan jag åkte och idag BIM -4 och har plussat

Grattis!!!
  • Korvstroganoff
    Esofe skrev 2018-08-23 18:06:25 följande:

Alltså nu har jag haft blod när jag torkat mig i 2 dagar, det kommer och går. Inte mer än lite ljusrosa och det kommer endast när jag torkar mig inte annars. Molvärk har jag också. Jag är nu på ÄL+5 eller +6 och har hela 8 dagar tills BIM. Någon som varit med om liknande blödning så tätt inpå ÄL? Känns för tidigt för att vara nidis.. Denna ovisshet...

Så fick jag den här månaden! Började komma vid torkning (men inte varje gång och olik mkt osv men endast vid tork) dag 22 i cykeln. Dagen efter 30 satte mensen igång (hade varit dag 31 om inte mensen kommit). Jätteunderligt, men tog två negativa test innan riktiga mensen satte igång. Håller dock tummarna för att det ska ha tagit sig för dig <3
Svar på tråden BIM Augusti <3