• 1819z

BIM Augusti <3

Kikar in. Bim 17 augusti.

Misstänker att jag kanske är gravid, om inte så är det ett stort hormonpåslag nu. Så vi får väl se helt enkelt.

Hade världens mensvärk för 3 dagar sedan. Började lätt molande på dagen som sen på kvällen gick över till riktig värk. Svullen om magen. Den molande känslan har hållt i sig, den kommer och går. Även ilningar kring äggstockarna till o från, speciellt om jag är kissnödig. Brösten har börjat ömma idag. Och den svullna magen ger sig inte, ser inte klok ut

Kul o läsa andras känslor o tankar så jag hänger kvar här tills jag vet hur allt ligger till i mitt fall

• 1819z
    Bakabulle90 skrev 2018-08-09 20:32:00 följande:

Så roligt! Jag har bim 18 augusti! Så du och jag har väldigt nära varandra. När har du tänkt testa? :) jag känner vissa stunder på dagen "shit måste vara gravid, för allt känns så annerlunda" men andra stunder känna allt precis som vanligt. Har ni försökt länge ?

Kul Då kan vi följas åt.

Jag tänkte ta ett ?testa tidigt? i helgen. Brukar kunna testa tidigt då jag är rätt känslig för hormoner. Jag känner inte nåt hela tiden heller. Så självklart blir man tveksam. Kroppen har lurat en förut. Men nu hade vi oskyddat sex precis innan, vid och efter ägglossning.

De här var inte planerat. Mer att vi inte tänkt oss för riktigt. Skyller allt på semestern o att man blir tankspridd Skulle jag va gravid så blir det vårt första gemensamma barn, om vi bestämmer oss för att behålla det. Hur ligger allt till för dig?

Vad har du haft för känningar hittills?
  • 1819z
    Bakabulle90 skrev 2018-08-09 22:00:53 följande:

Åh så smidigt att vara känslig och kunna testa tidigt! :D hoppas allt går som du vill.. ja det är så att man lever mer i stunden under semestern. :) men allt har väl sin mening vill jag tro ????

Vi hade tidigare sagt att vi ska börja i november (lång story varför just november) 'men nu i sommar kände jag jätte starkt att jag inte vill vänta flera månader på att ens börja försöka. Så diskuterade vi lite och bestämde att den här månaden blir det att börja. Tog äl test och vi passade på att ha oskyddat precis som ni, innan, under och efter äl :) så nu är det bara att vänta och vänta..

Jag vet inte om det ens är grav symptom, men blir yr och äcklad av saker. Kan helt plötsligt känna att jag mår illa av att se en banan. Sen helt plötsligt blir jag bara allmänt ledsen. Sen glad. Jag är i vanliga fall väldigt stabil. Aldrig haft pms och liknande. Sen har jag som en hård bula längst ner på magen. Det tillochmed syns. Jag har alltid vart väldigt smal om magen och den gått inåt längst ner. Om jag jämför med tex svullen av för mkt mat eller mensmage,så brukar de annars vara mer utspritt över hela magen. Men jag känner också att pga jag i somras fick ngn flipp att NU måsta jag ha barn. Så kan jag likabra vara skengravid. Tror inte ens att det är möjligt att få symptom såhär tidigt. Men vem vet, bara den eventuella bebisen vet ????

Absolut, allt har en mening

Jag vet inte heller om man kan känna några symtom sä här pass tidigt. Ett jäkla gravlagde om de där.. men jag anser att om man nu känner något så är det så. Sen spelar säkerligen hormonerna in, om det så är graviditets-hormoner eller hormoner inför mens. Min mage känns ocå hårdare nertill. Är oxå platt/smal i vanliga fall, därav blir det så tydligt. Kan svälla innan mens men inte så här tidigt o inte på de här sättet - men det är väl samma där.. kroppen gör väl lite som den vill den

Men vi får väl följas åt hur som helst. Bara tiden kan utvisa vad det är för spratt våra kroppar spelar oss

Molvärken sitter då i mer eller mindre här. Och hungrig mer än vanligt är jag. Så dagarna får gärna gå nu så man kan testa..
  • 1819z
    1819z skrev 2018-08-09 22:19:05 följande:

Absolut, allt har en mening

Jag vet inte heller om man kan känna några symtom sä här pass tidigt. Ett jäkla dravlande om de där.. men jag anser att om man nu känner något så är det så. Sen spelar säkerligen hormonerna in, om det så är graviditets-hormoner eller hormoner inför mens. Min mage känns oxå hårdare nertill. Är oxå platt/smal i vanliga fall, därav blir det så tydligt. Kan svälla innan mens men inte så här tidigt o inte på de här sättet - men det är väl samma där.. kroppen gör väl lite som den vill den

Men vi får väl följas åt hur som helst. Bara tiden kan utvisa vad det är för spratt våra kroppar spelar oss

Molvärken sitter då i mer eller mindre här. Och hungrig mer än vanligt är jag. Så dagarna får gärna gå nu så man kan testa..

• 1819z
    Bakabulle90 skrev 2018-08-10 05:53:44 följande:

Jaa då har vi i princip identisk situation! Så roligt :)

mm precis tänkte precis samma, aldrig haft några känningar för mens såhär långt innan. Och speciellt aldrig påverkat humöret. Men som sagt ovissheten kan ju också påverka.. får hålla alla tummar. :)

Så du ska testa i helgen :D jag är så nyfiken för din skull. Säg till när du testat. :)) jag kanske tar ett testa tidigt test på onsdag om jag inte orkar vänta till nästa lördag (förutsatt att mensen inte kommit givetvis ;))

Jag har kraftig pms i vanliga fall, men känner inte av den alls nu. Hormonpåslag eller inte.. spännande. Än så länge ser eller känner jag inget speciellt i brösten, det brukar annars kunna va ett tecken för mig. Har ett barn sedan innan, samt abort och missfall. Men som sagt, det är tidigt än..

Men jag tänkte försöka testa i helgen iaf.. Har några test, så det är väl bara att testa på fram till bim egentligen Jag hojtar till.

Vaknade imorse med lite lätt molvärk iaf. Får se hur denna dagen känns
  • 1819z
    Bakabulle90 skrev 2018-08-10 15:54:53 följande:

Ja det här ger verkligen spänning i vardagen ;) tidigare skrev du att du får se om det blir till att behålla om du plussar. Hur känner du nu? Eller är det oklart fram tills du faktiskt vet att du är gravid? Jag skulle tycka det var jobbigt att kanske vara gravid om jag inte var säker på att det är vad jag vill :)

Är det typiskt att känna av molnvärk på morgonen?

Jag fick typ exakt mensvärk under lunchtid idag och trodde helt seriöst att jag skulle få mens. Jag har alltid haft exakt 26dagars perioder. Idag är det ju 8dagar kvar till mens men jag var tvungen att kolla i trosan. Inget blod där.. så skönt!

Eftersom det inte är planerat o vi inget vet ännu så har vi inte pratat så mycket om det. Vi får se helt enkelt

Idag har det kommit o gått, mindre molvärk men den finns där.. samt ilningar. Vet inte om det är typiskt att känna det på morgonen.. det tror jag inte.

Jag förstår precis känslan. Man är helt säker på att mensen kommer, men nä. Hoppet är det sista som lämna en

Gör väl kanske ett test imorgon. Men jag vet inte hur säkra dem är så pass tidigt ändå.. men strunt samma. Det blir vad de blir
Svar på tråden BIM Augusti <3