• Blomma871

BIM Augusti <3

Bim den 16/8. Testade med äl test, igår, äl + 6 och fick glad gubbe. Testade igen efter nån timme och det var negativt, negativt idag också. Så besviken... Borde väl vara positivt hela tiden om man är gravid :(

Testar med gravtest också, men läst att ältest kan vara pos vid graviditet, innan gravtest blir det.

Grattis alla som plussat :D

• Blomma871
    mammatill2boys skrev 2018-08-09 20:20:46 följande:

Bim -7 och min ÄL-tester har blivit lite starkare... Fler sim har sånna starka streck utan att ha ÄL?

Intressant :) Förutom testet som jag gjorde igår som var jättestark, så syns mina streck knappt efter och innan äl, på CB iaf. Har läst att vissa får neg på äl trots pos gravtest och vissa får pos på båda :)
  • Blomma871
    orolig92 skrev 2018-08-09 21:15:25 följande:

Så man kan få utslag på ägglossningstestet om man är gravid? För jag tog ett ägglossningstest nu och ser ett svagt streck. Kan detta innebära att jag är gravid? Har mått illa från och till hela dagen och nu under kvällen har jag känt av hugg och stickningar i min högra äggstock. Haft en äcklig och torr känsla i munnen idag också.

Äl test kan visa pos vid graviditet, men inte för alla. Om det är pos så ska teststrecket vara lika stark eller starkare än kontrollstrecket. Så bara för att ältest visar neg så betyder det inte att man inte är gravid :)
  • Blomma871
    orolig92 skrev 2018-08-09 21:34:38 följande:

Bilden ville inte komma med. Jag ser ett streck, dock väldigt svagt. Innebär detta negativt?

Bilden är med :) Ja, det är neg men ersätter inte ett gravtest som kan fort visa pos :)
  • Blomma871
    Blomma871 skrev 2018-08-09 21:37:14 följande:

Bilden är med :) Ja, det är neg men ersätter inte ett gravtest som kan fort visa pos :)

*fortfarande
  • Blomma871

Testade neg med CB testa tidigt, äl + 9. Nya tag nästa månad...

Grattis till alla nya plus :)

• Blomma871
    Bakabulle90 skrev 2018-08-11 09:41:06 följande:

Men kan det inte vara att du testade för tidigt bara?

Det står att man kan testa 5 dgr innan bmi, det var helt blankt och mäter 10 miu. Ska fortsätta testa med testlagret, men tror inte att det blev nåt :(
  • Blomma871
    Sandrasalazaris skrev 2018-08-11 10:23:57 följande:

Samma för mig... så typiskt. Är dock på bim - 4 och de tidiga testet visar negativt. Känns hopplöst de här..

Ja, verkligen. Jag är så trött på att försöka varje månad. Maken jobbar dessutom natt, så är svårt att få till det vid äl. Hoppades att det skulle ta sig på semestern, men nä...
Svar på tråden BIM Augusti <3