• Silije

BIM Augusti <3

Hej. Jag lägger väll in mig här med. Jag borde ha bim 15/8. Detta är vårt första försök efter att ha ätit p-piller i fem år. Jag har även pcos så vet att det kan bli krångligt. Fick utslag på ägglossningsstickor och clearblue den 31/7. Så nu håller vi tummarna.

• Silije

Hej. Jag behöver erat råd. Hade ägglossning den 31/7. Har haft motvärk sedan dess som kommer och går. Igår 8/8 så gick jag på toaletten en stund efter sex och hade en litenblodblandad flytning. Tänkte att det säkert var en tidig mens eftersom min är ganska oregelbunden. Men kan det ha varit en nidblödning? Och i sånnafall när kan man tidigast testa?

• Silije

Orolig92. Det andra sträcket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollsträcket. Det där testet är inte positivt.

• Silije

Jag har själv slitit mitt hår för att förstå ägglossningstest. Mitt tips är att fortsätta testa med billiga test finns jättebilligt på tradera. Sen när testet blir nästan lila starkt så testa med clearblues ägglossningstest med dubbel hormon indikator. Testen är dyrare men så värt det. De visar tydligt vilken dag du har högfertilitet och vilka två dagar som du har maximal fertilitet

• Silije

Mammatill2boys. Det är inte säkert att det är kört både kring ägglossning, mellan äl och bim samt på bim så kan man få mindre blödningar. Ägglossningsblödning. Nidblödning. Genombrottsblödning-(kroppen har inte fattat att man är gravid. Kommer oftast kring bim. Det är också väldigt vanligt att man har mindre blödningar under de första tolv veckorna i graviditeten. Så ge inte upp riktigt än

• Silije

Mammatill2boys. Inga problem. Hoppas att allt går jättebra hos gyn imorgon. Håller tummarna för att du får bra nyheter.????

• Silije

Jag fick tok nej idag på äl+10 med RFSU testa tidigt. Har bim på onsdag 15/8 jag också hoppas att vi båda plussar????

• Silije

BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987 

2/8 - kattblomman 

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90 

4/8 - Ardnas89, Moall 

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, tinz 

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul 

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86, missgeting 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre 

9/8 - månflicka, 

10/8 - Smulis87 

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown, Kira16 

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91, kstadtjej87 

14/8 - Cajsa278, JosHed, Elsaida 

15/8 - lyckligast80, sandrasalazaris, Yemkela  ,Silije

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys 

17/8 - Roran1, Tiolina 

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff 

22/8 - EmmalinneaS, Jevi87 

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika, NiMi 

26/8 - Sararebecca, BragoP

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary 

29/8 Pahm 

30/8 - lindablinda, MammaKA 

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe 

PLUS + LISTAN 

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9) 

30/7 - natalieljung BIM-2 

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4 

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1 

4/8 - rubie BIM + 2 

5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2 

7/8 - missgeting äl +14, Bim +-0, Moall ÄL+17 BIM+3, majaG bim -4, linb01 Bim-1

9/8 - Thorax Äl+8, Bim-10

[/quote]

• Silije

Altså jag har haft den märkligaste månaden någonsin. Slutade med p-piller efter fem år. Började få lite lätt molvärk och styva bröstvårtor efter tre veckor. Gjorde ägglossningstest (clearblue) och fick fast gubbe direkt den 31/7 (har pcos därför den långa tiden mellan mens och äl). Molvärken fortsatte lite milt. Efter några dagar så började jag få ont i ländryggen och drömde att jag plussade. Den 8/8 så fick jag en rosa slemmig flytning när jag torkade mig sedan inget mer. Molvärk i mage och rygg fortsatte samt lite ömma bröst kändes som typ blåmärken. Den 10/8 så drömde jag om en robot som var fyra dagars gravid. Räknade sedan ut att det var exakt fyra dagar sen min lilla blödning. Den 11-12/8 så har jag varit ganska förstoppad och vaknade pågrund av de smärtorna. Sen idag är nästan alla symptom helt bortblåsta. Har gjort två tidiga grav test efter blödningen, bägge negativa. Har bim på onsdag. Vad är det som händer? Någon som känner igen sig?

• Silije

Glömde skriva att min tunga fick sockerdricka igår och att jag har lite av det nu. Vad nu det beror på? :/

• Silije

Canary

Du har helt rätt använd stickorna som blev kvar från en tidigare månad

• Silije

Det tog tre veckor innan jag fick positivt ägglossningstest efter att jag slutade med mitt p-piller qlaria

• Silije

Minimera

Jag vet vad du menar. Ena sekunden har man flera symptom och nästa så är alla borta. Det verkar som att kroppen tycker om att spela spratt

• Silije

Minimera

Jag vet vad du menar. Ena sekunden har man flera symptom och nästa så är alla borta. Det verkar som att kroppen tycker om att spela spratt

• Silije

Happ. Idag kom mensen. Då blir det en lång väntan till nästa ägglossning ca 24 dagar. Sjukt roligt med en cykel på ca 39 dagar. Men det är bara att ta nya tag

Svar på tråden BIM Augusti <3