• Bakabulle90

BIM Augusti <3

Blomma871 skrev 2018-08-09 15:10:43 följande:

Bim den 16/8. Testade med äl test, igår, äl + 6 och fick glad gubbe. Testade igen efter nån timme och det var negativt, negativt idag också. Så besviken... Borde väl vara positivt hela tiden om man är gravid :(

Testar med gravtest också, men läst att ältest kan vara pos vid graviditet, innan gravtest blir det.

Grattis alla som plussat :D

• Bakabulle90
    Blomma871 skrev 2018-08-09 15:10:43 följande:

Bim den 16/8. Testade med äl test, igår, äl + 6 och fick glad gubbe. Testade igen efter nån timme och det var negativt, negativt idag också. Så besviken... Borde väl vara positivt hela tiden om man är gravid :(

Testar med gravtest också, men läst att ältest kan vara pos vid graviditet, innan gravtest blir det.

Grattis alla som plussat :D

Hej, jag är helt ny på familjeliv. Så vet inte exakt hur man gör för att skriva rätt här i forumet. Det där ngt jag missat!! Ska det vara så att man har positivt äl test om man blivit gravid? :) måste man testa på morgonen eller hur fungerar det? Hur mkt kan man lita på resultatet.
  • Bakabulle90
    mammatill2boys skrev 2018-08-09 16:41:23 följande:

Jag googlade det för ett tag sen och ja man får positivt på ÄL om man är gravid men hur säkert det är det vet jag inte men då ska det nog förbli positivt. Vet inte när på dygnet som är bäst med just det testet du har.

Aha! Så spännande. Såg ditt inlägg och tänkte att jag skulle testa med de ägglossnings test jag fortfarande har (clearblue). Men var för kissnödig för att hinna montera ihop den ???? Får testa senare ;)
  • Bakabulle90
    Smulis87 skrev 2018-08-09 19:18:38 följande:

Hjälp! BIM-1

Har testat med RFSU testa tidigt några gånger och det har gått från skugga till svagt streck. Tog detta nyss eftersom jag inte kunde kontrollera mig själv och det var starkare än imorse trots att det inte var koncentrerat urin, på riktigt är det utan tvekan i färg men ser lite grått ut på bilden. DOCK så visade Lloyds apoteks egna tidiga test NADA och CB Early ett svaaagt streck (med samma urin). Vad tror ni? Får snart ett sammanbrott av stressen kring att tro att det är något men inte få det bekräftat. Har köpt digitalt men vill inte slösa bort det ännu eftersom de andra testen inte visade lika mycket.

Det där ser ju väldigt tydligt ut ;) grattis! Speciellt en dag innan mens ju :D
  • Bakabulle90
    1819z skrev 2018-08-09 20:16:41 följande:

Kikar in. Bim 17 augusti.

Misstänker att jag kanske är gravid, om inte så är det ett stort hormonpåslag nu. Så vi får väl se helt enkelt.

Hade världens mensvärk för 3 dagar sedan. Började lätt molande på dagen som sen på kvällen gick över till riktig värk. Svullen om magen. Den molande känslan har hållt i sig, den kommer och går. Även ilningar kring äggstockarna till o från, speciellt om jag är kissnödig. Brösten har börjat ömma idag. Och den svullna magen ger sig inte, ser inte klok ut

Kul o läsa andras känslor o tankar så jag hänger kvar här tills jag vet hur allt ligger till i mitt fall

Så roligt! Jag har bim 18 augusti! Så du och jag har väldigt nära varandra. När har du tänkt testa? :) jag känner vissa stunder på dagen "shit måste vara gravid, för allt känns så annerlunda" men andra stunder känna allt precis som vanligt. Har ni försökt länge ?
  • Bakabulle90
    1819z skrev 2018-08-09 21:09:37 följande:

Kul Då kan vi följas åt.

Jag tänkte ta ett ?testa tidigt? i helgen. Brukar kunna testa tidigt då jag är rätt känslig för hormoner. Jag känner inte nåt hela tiden heller. Så självklart blir man tveksam. Kroppen har lurat en förut. Men nu hade vi oskyddat sex precis innan, vid och efter ägglossning.

De här var inte planerat. Mer att vi inte tänkt oss för riktigt. Skyller allt på semestern o att man blir tankspridd Skulle jag va gravid så blir det vårt första gemensamma barn, om vi bestämmer oss för att behålla det. Hur ligger allt till för dig?

Vad har du haft för känningar hittills?

Åh så smidigt att vara känslig och kunna testa tidigt! :D hoppas allt går som du vill.. ja det är så att man lever mer i stunden under semestern. :) men allt har väl sin mening vill jag tro ????

Vi hade tidigare sagt att vi ska börja i november (lång story varför just november) 'men nu i sommar kände jag jätte starkt att jag inte vill vänta flera månader på att ens börja försöka. Så diskuterade vi lite och bestämde att den här månaden blir det att börja. Tog äl test och vi passade på att ha oskyddat precis som ni, innan, under och efter äl :) så nu är det bara att vänta och vänta..

Jag vet inte om det ens är grav symptom, men blir yr och äcklad av saker. Kan helt plötsligt känna att jag mår illa av att se en banan. Sen helt plötsligt blir jag bara allmänt ledsen. Sen glad. Jag är i vanliga fall väldigt stabil. Aldrig haft pms och liknande. Sen har jag som en hård bula längst ner på magen. Det tillochmed syns. Jag har alltid vart väldigt smal om magen och den gått inåt längst ner. Om jag jämför med tex svullen av för mkt mat eller mensmage,så brukar de annars vara mer utspritt över hela magen. Men jag känner också att pga jag i somras fick ngn flipp att NU måsta jag ha barn. Så kan jag likabra vara skengravid. Tror inte ens att det är möjligt att få symptom såhär tidigt. Men vem vet, bara den eventuella bebisen vet ????
  • Bakabulle90
    1819z skrev 2018-08-09 22:19:05 följande:

Absolut, allt har en mening

Jag vet inte heller om man kan känna några symtom sä här pass tidigt. Ett jäkla gravlagde om de där.. men jag anser att om man nu känner något så är det så. Sen spelar säkerligen hormonerna in, om det så är graviditets-hormoner eller hormoner inför mens. Min mage känns ocå hårdare nertill. Är oxå platt/smal i vanliga fall, därav blir det så tydligt. Kan svälla innan mens men inte så här tidigt o inte på de här sättet - men det är väl samma där.. kroppen gör väl lite som den vill den

Men vi får väl följas åt hur som helst. Bara tiden kan utvisa vad det är för spratt våra kroppar spelar oss

Molvärken sitter då i mer eller mindre här. Och hungrig mer än vanligt är jag. Så dagarna får gärna gå nu så man kan testa..

Jaa då har vi i princip identisk situation! Så roligt :)

mm precis tänkte precis samma, aldrig haft några känningar för mens såhär långt innan. Och speciellt aldrig påverkat humöret. Men som sagt ovissheten kan ju också påverka.. får hålla alla tummar. :)

Så du ska testa i helgen :D jag är så nyfiken för din skull. Säg till när du testat. :)) jag kanske tar ett testa tidigt test på onsdag om jag inte orkar vänta till nästa lördag (förutsatt att mensen inte kommit givetvis ;))
  • Bakabulle90
    1819z skrev 2018-08-10 09:48:24 följande:

Jag har kraftig pms i vanliga fall, men känner inte av den alls nu. Hormonpåslag eller inte.. spännande. Än så länge ser eller känner jag inget speciellt i brösten, det brukar annars kunna va ett tecken för mig. Har ett barn sedan innan, samt abort och missfall. Men som sagt, det är tidigt än..

Men jag tänkte försöka testa i helgen iaf.. Har några test, så det är väl bara att testa på fram till bim egentligen Jag hojtar till.

Vaknade imorse med lite lätt molvärk iaf. Får se hur denna dagen känns

Ja det här ger verkligen spänning i vardagen ;) tidigare skrev du att du får se om det blir till att behålla om du plussar. Hur känner du nu? Eller är det oklart fram tills du faktiskt vet att du är gravid? Jag skulle tycka det var jobbigt att kanske vara gravid om jag inte var säker på att det är vad jag vill :)

Är det typiskt att känna av molnvärk på morgonen?

Jag fick typ exakt mensvärk under lunchtid idag och trodde helt seriöst att jag skulle få mens. Jag har alltid haft exakt 26dagars perioder. Idag är det ju 8dagar kvar till mens men jag var tvungen att kolla i trosan. Inget blod där.. så skönt!
  • Bakabulle90
    mammatill2boys skrev 2018-08-10 15:56:55 följande:

Jag har hört att det alltid är 14 dagar mellan ÄL ovh mens men att dagarna mellan mens och ÄL sen kan variera. Dvs att om du för mens tidigt så var du badställen tidigare. Va en barnmorska som sa det till mig.

Aha :) men det stämmer säkert! Vet att jag hade äl 4/8 och har beräknad mens 18/8, så det är ju exakt 14 dagar :)
  • Bakabulle90
    mammatill2boys skrev 2018-08-10 16:05:19 följande:

Badställen? Skulle stå att då hade du ägglossning tidigare.

Klurade ut att det var vad som menades ;)
  • Bakabulle90
    1819z skrev 2018-08-10 19:31:34 följande:

Eftersom det inte är planerat o vi inget vet ännu så har vi inte pratat så mycket om det. Vi får se helt enkelt

Idag har det kommit o gått, mindre molvärk men den finns där.. samt ilningar. Vet inte om det är typiskt att känna det på morgonen.. det tror jag inte.

Jag förstår precis känslan. Man är helt säker på att mensen kommer, men nä. Hoppet är det sista som lämna en

Gör väl kanske ett test imorgon. Men jag vet inte hur säkra dem är så pass tidigt ändå.. men strunt samma. Det blir vad de blir

Då förstår jag.. :)

Ja!! Det är skönt på ngt sätt att ta test, även om man eventullet måste testa flera ggr om man testar för tidigt.

Jag har också börjat överväga att Testa på onsdag. Känner att jag inte kan slappna av och fokusera på saker längre, för att jag inte vet om jag är gravid eller inte. Sen när man vet så blir det nog mkt lättare och kan anpassa sig till saker. Tex en kollega frågade mig idag om jag vill åka till Thailand med henne i höst.. och jg känner att jag jätte gärna gör det om jag inte är gravid men om jag är gravid så har jag viktigare och mysigare saker att fokuser på. Haha!! ???? Behöver svar snart. Men om en vecka så har jag garanterat svar iaf :))
  • Bakabulle90
    hejpadig88 skrev 2018-08-10 21:37:36 följande:

Hej! Vill gärna hoppa in i tråden :) har precis börjat försöka med clearblue ÄL-test...

någon som har erfarenhet av detta? Hur länge dröjde det innan ni gick från blinkande till fast? 

Imorse fick jag blinkande gubbe för första gången... är ensam hemma så vill inte få fast gubbe imorgon...så spännande detta :D 

Jag hade också Cb äl test, men mitt visade bara en cirkel och sedan en dag kom det en smiley. Ingenting blinkande.. men det kanske finns olika tester?
  • Bakabulle90
    hejpadig88 skrev 2018-08-11 09:00:51 följande:

aa finns ju olika..upplevde du att Cb fungerade?Grattis Grattis :DGRATTIS!! :D

Jag tror att de fungerar bra. Sen vet man ju inte om man blir med barn ändå. Jag har har väldigt regelbunden mens så viste när jag borde ha ägglossning. Så testade mig några dagar, tills jag på den dagen jag hade räknat med att ha ägglossning fick en smiley. Så jag tror det stämmer. Nu får man se om det blev ngt.
  • Bakabulle90
    Blomma871 skrev 2018-08-11 09:14:47 följande:

Testade neg med CB testa tidigt, äl + 9. Nya tag nästa månad...

Grattis till alla nya plus :)

Men kan det inte vara att du testade för tidigt bara?
  • Bakabulle90
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-12 22:56:47 följande:

Har också BIM på fredag, håller redan på att bli tokig ???? håller tummarna för oss!

Igår hade jag som molande mensvärk (fast det ju är flera dagar kvar, det brukar jag aldrig ha, men NC visar samma höga temp så ingen mens påväg än) och mådde lite illa mitt på dagen. Även ömma bröst och mycket flytningar.

Men detta är ju även PMS-symtom och eftersom jag inte har ÄL varje månad vet jag inte om det är PMS eller tidiga symtom?

Hur tänker ni andra kring det? Är det vanligt med symptom innan BIM eller är det bara önsketänkande?

Lycka till alla, och som Elenoresara säger - fasen vad kul med plus i tråden!

Åh jag har också bim på fredag! Nu kan dagarna gärna gå lite fortare så man kan testa! När planer du att testa? :)
  • Bakabulle90
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-13 13:30:26 följande:

Veet inte. Ska försöka hålla mig till fredag tror jag. Hur tänker du?

Okej :D jag har inte heller bestämt mig än. Vill egentligen vänta till lördag morgon, då jag inte kommer träffa sambon fören sent på fredag. (Tänker att det blir kul att testa tillsammans) men samtidigt ska jag på ett viktigt middagsmöte på fredag med jobbet, då vill jag helst veta om jag bör unna mig ett glas eller avstå ????
  • Bakabulle90
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-13 21:58:10 följande:

Ah svårt! Vad säger din sambo?

Jag ska på kräftskiva på fre kväll så det känns verkligen som läge att testa innan dess.

Kommer på mig själv med att hoppas hoppas och känner redan nu att jag kommer bli så besviken om det är negativt. Jag som tänkte att jag inte skulle hamna här!

Han tycker att jag ska testa så snart som möjligt. Inte så viktigt för honom att se det med egna ögon :p

Jag är orolig för hur jag kommer reagera. För om det är negativt så vill jag ju ha hans stöd. Om det är positivt kommer jag nog bli så chockad att jag inte vet vad jag tar mig till. Så känns verkligen inte ultimat att ta testet ensam.

Förstår precis! Vi har sagt hela tiden att det ska vara kul att skaffa barn. Inte känna ngn press eller stress, men ändå så när det är så nära och man hinner tänka att det kanske ligger ngn där inne. Fantisera osv.. och så finns det inte! Min kille är bättre på att fokusera på det positiva med sånt här.
  • Bakabulle90
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-13 23:49:13 följande:

Ja jag förstår, svårt som sagt! Jobbmiddagen, tror du att det sticker ut om du inte dricker till maten? Du kan inte ta bilen tex för att ha en ?giltig anledning??

Om jag testar negativt har jag nog, redan andra försöket, åkt på skengraviditet- mina bröst är helt loco.

Alltså vi har sagt precis samma. Jag har dock alltid varit så orolig för att jag inte ska kunna bli gravid, samtidigt som min man är helt övertygad om att det kommer ordna sig och att jag stressar upp mig. Lättare sagt än gjort att inte göra dock.

En dag mindre tills testdag idag dock- heja oss alla!

Jag har tänkt skylla på en medicin. Man får dricka med den men ska säga att jag inte är säker så tar inga risker. Eller så blir det bilen som du också sa :)

Hahha jg känner precis lika! Bar för det var väldigt planerat det här denna månad och datumen och exakt, så har jag haft symptom i princip från äl. Men försöker tänk bort dem, faktiskt när jg är upptagen med annat tex jobb, så har jg sällan symptom. Sen när jag inte har någonting för mig så blir jag prötsligt jätte dålig. Så tror att jag psykar mig sj. Dock så kan man ju vara gravid ändå ;)

Jaa nu är det närmare än någonsin! Och idag ska vi kunna testa med cb tidiga med 99% säkerhet. ????
  • Bakabulle90
    Missk37 skrev 2018-08-15 21:18:04 följande:

Tog ett billig test nyss, ska ta clearblu early i morgon

Bim -5. Tror att jag ser ett svagt pluss!!!! Sambon vet inget, sitter och knaprar på en morot och ska in och titta på testet snart igen.

Lycka till!!! Jag ska också ta cb early imorgon bitti om jag inte fegar ur! Bim -2 här
  • Bakabulle90
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-15 22:46:48 följande:

Åh spännande! Let us know (håller tummarna!)!

Pratade med sambon, och vi bestämde oss för att testa på lördag när han kommit hem :) (om inte mens kommit)
Svar på tråden BIM Augusti <3