• MammaKA

BIM Augusti <3

Hej! Jag hoppar in här från juli-tråden. Hade troligtvis ägglossning i helgen, vilket var tidigare än beräknat och vi kunde inte sexa som vi borde så jag tror inte att det blev något. Därför är jag här nu, har BIM i slutet på augusti så jag väntar med att lägga till mig i listan tills min mens har kommit. Lycka till alla!!

• MammaKA

Igår kom mensen så nu lägger jag till mig på listan. Jag har två olika appar, P tracker lite och Fertility friend, den förstnämnda säger BIM 29/8 och den sistnämnda 30/8.

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika, 081119, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti, onlyme86

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat

28/8 - Issari

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 timal89

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

• MammaKA

Åh, nu på morgonen hade jag tjockt synligt äggvitesekret och känner att det är på g. Var så trött igår så blev inget sexande men ikväll får det bli!! Någon mer som har ägglossning ungefär nu?

• MammaKA
    Jevi87 skrev 2018-08-11 11:15:37 följande:

Jag är mitt uppe i det nu, hade glad gubbe igår och förrgår på mitt CB test. :)

Åh då håller vi tummarna för oss! :D Har du barn sen tidigare?

Jag använder inte ägglossningstest så vet inte exakt när jag har ägglossning, men det är ju nära i alla fall. Hoppas inte det blir för sent att försöka ikväll men der borde det inte vara.
  • MammaKA
    Jevi87 skrev 2018-08-11 12:32:43 följande:

Ja, jag med! :)

Nej det har jag inte, har du? Min sambo har barn sen tidigare, en på 16, så det bli en lite sladdig i familjen isf.

Har du barn sen innan?

Okej, jag använder test. gör det för att det är skönt att se vilka dagar som är mest effektiva och så fokuserar man på dessa dagar, känner att jag slappnar av lite mer av det. :)

Nejdå, det är nog inte försent. Mina sådana sekret kommer innan min ägglossning, ca 2-3 dagar innan. Därefter blir dom tunnare och vattnigare, de dagarna är jag som mest fertil enligt mina test och även några dagar efteråt.

Okej, det blir ju trevligt med en liten också då. Skönt att din sambo vill ha. :)

Vi har ett barn sen innan, han är 2 år så det känns rätt lagom nu.

Ja precis, jag har inte kommit så långt än. Är nu på tredje riktiga försöker så vi får se. Vilket försök är ni på?

Okej, tack för info. Nu känns det mycket bättre! :)
  • MammaKA
    FrökenLängtan skrev 2018-08-12 09:28:12 följande:

Hej, hoppar gärna in i tråden om det är okej  

Har BIM idag, dag 25, men förra månaden kom mensen 29 så vågar inte hoppas för mycket ännu. Vi har försökt alldeles för länge nu, försöker att stressa ner men.. man undrar ju när det blir ens tur! 

Kul att följa er andra, gör mig mer hoppfull och peppad av de positiva resultaten

Välkommen hit! Jag hoppas för er. Hur länge har ni försökt?
  • MammaKA
    FrökenLängtan skrev 2018-08-12 10:08:53 följande:

Tack snälla! I november blir det två år.. Vet att väntan kan bli betydligt längre men det är jobbigt när längtan är så stor!

När har du BIM? 

Okej, då förstår jag att det måste vara jobbigt. Håller tummarna hårt för er. <3

Jag har inte BIM förrän 30/8. Ägglossning beräknad till den 15/8, hade äggviteflytning igår morse. Använder du ägglossningstest?
  • MammaKA
    elenoresara skrev 2018-08-12 20:43:15 följande:

Bim på fredag!! Illamående och mkt flytningar, men vet inte om de är tecken på graviditet?

Vårat femte försök. Vill ha ett plus!<3

Roligt att många fått sitt plus här i tråden! Hoppas på fler:)

Jag hade mycket flytningar i början av min förra graviditet, det var ett av mina få tecken. Håller tummarna för er!
  • MammaKA

Grattis till alla plus!! :)

Själv inväntar jag mensen, enligt en app hade jag BIM igår, enligt en annan idag. Det känns lite som med första graviditeten, att mensen ska komma när som helst men även mensvärk i magen vilket jag inte brukar ha. Jag har kunnat låta bli att tänka och hoppas för mycket, fram till nu. Svårt men jag väntar.. vill inte bli besviken på fler negativa test. Håller tummarna för er andra som också väntar. :)

• MammaKA

Idag vågade jag mig på ett test och denna gång gick det. :) Nu hoppas vi att det håller hela vägen. :)

Svar på tråden BIM Augusti <3