Inlägg från: Hallondröm1111 |Visa alla inlägg
  • Hallondröm1111

BIM Augusti <3

Hej allihopa! Hoppar gärna in här om jag får?

Har PCOS och lite sisådär med ÄL, men imorse markerade min NC ut att jag haft ÄL i veckan och vi har lyckats pricka den. Är idag isf på ÄL+2

Har BIM nästa fredag (17/8) och väntan är ju olidlig?

Detta är andra försöket (första med ÄL), första barnet och jag 27år.

Håller tummarna för er andra!

• Hallondröm1111
    Tigeeerrr skrev 2018-08-10 22:54:47 följande:

Hej allihopa plussade precis på BIM dagen, med första barnet. Har bara läst lite här och där men tänkte dela med lite tidiga symptom som började för ca 1 vecka sen. Ömma bröst men bara på sidorna och när jag menar ömma... då menar jag att det gör riktigt ont :D kissnödig konstant jätte kissnödig, trodde jag hade urinvägsinfektion först. Sen trötthet och till slut EXTREMT svullen mage ;D

Lycka till alla ;**

GRATTIS!
  • Hallondröm1111
    elenoresara skrev 2018-08-12 20:43:15 följande:

Bim på fredag!! Illamående och mkt flytningar, men vet inte om de är tecken på graviditet?

Vårat femte försök. Vill ha ett plus!<3

Roligt att många fått sitt plus här i tråden! Hoppas på fler:)

Har också BIM på fredag, håller redan på att bli tokig ???? håller tummarna för oss!

Igår hade jag som molande mensvärk (fast det ju är flera dagar kvar, det brukar jag aldrig ha, men NC visar samma höga temp så ingen mens påväg än) och mådde lite illa mitt på dagen. Även ömma bröst och mycket flytningar.

Men detta är ju även PMS-symtom och eftersom jag inte har ÄL varje månad vet jag inte om det är PMS eller tidiga symtom?

Hur tänker ni andra kring det? Är det vanligt med symptom innan BIM eller är det bara önsketänkande?

Lycka till alla, och som Elenoresara säger - fasen vad kul med plus i tråden!
  • Hallondröm1111
    Kvinnaisinabästaår skrev 2018-08-13 08:47:04 följande:

Hej alla fina!

Har en ofattbar känsla i kroppen idag då jag faktiskt plussade imorse! :)

Har alltid haft en inre oro för att jag ska få kämpa ihjäl mig för att bli gravid men slutade med p-pillren i maj och plussade alltså 3 månader senare :)

Vill ge er som försöker bli gravida ett super tips! Beställ hem varsin tub med progesterall och börja smörja! Denna kräm höjer progesteronhalten i kroppen, hjälper om man har hormonell obalans, gör det lättare att bli gravid (tycker även att min hy blivit lite bättre efter omställningen av p-piller uppbrottet). Den smörjer man 10 dagar räknat från första dagen i senaste menscykeln och ca 14 dagar framåt. Är man redan gravid så ska man smörja dagligen i ca 3 månader för att förhindra missfall :)

Lycka till alla där ute och kör hårt!

Kram

Grattis! Och tack för tipset! Kör med den sen ÄL ??
  • Hallondröm1111
    Bakabulle90 skrev 2018-08-13 09:45:16 följande:

Åh jag har också bim på fredag! Nu kan dagarna gärna gå lite fortare så man kan testa! När planer du att testa? :)

Veet inte. Ska försöka hålla mig till fredag tror jag. Hur tänker du?
  • Hallondröm1111
    Bakabulle90 skrev 2018-08-13 21:48:16 följande:

Okej :D jag har inte heller bestämt mig än. Vill egentligen vänta till lördag morgon, då jag inte kommer träffa sambon fören sent på fredag. (Tänker att det blir kul att testa tillsammans) men samtidigt ska jag på ett viktigt middagsmöte på fredag med jobbet, då vill jag helst veta om jag bör unna mig ett glas eller avstå ????

Ah svårt! Vad säger din sambo?

Jag ska på kräftskiva på fre kväll så det känns verkligen som läge att testa innan dess.

Kommer på mig själv med att hoppas hoppas och känner redan nu att jag kommer bli så besviken om det är negativt. Jag som tänkte att jag inte skulle hamna här!
  • Hallondröm1111
    Bakabulle90 skrev 2018-08-13 22:16:04 följande:

Han tycker att jag ska testa så snart som möjligt. Inte så viktigt för honom att se det med egna ögon :p

Jag är orolig för hur jag kommer reagera. För om det är negativt så vill jag ju ha hans stöd. Om det är positivt kommer jag nog bli så chockad att jag inte vet vad jag tar mig till. Så känns verkligen inte ultimat att ta testet ensam.

Förstår precis! Vi har sagt hela tiden att det ska vara kul att skaffa barn. Inte känna ngn press eller stress, men ändå så när det är så nära och man hinner tänka att det kanske ligger ngn där inne. Fantisera osv.. och så finns det inte! Min kille är bättre på att fokusera på det positiva med sånt här.

Ja jag förstår, svårt som sagt! Jobbmiddagen, tror du att det sticker ut om du inte dricker till maten? Du kan inte ta bilen tex för att ha en ?giltig anledning??

Om jag testar negativt har jag nog, redan andra försöket, åkt på skengraviditet- mina bröst är helt loco.

Alltså vi har sagt precis samma. Jag har dock alltid varit så orolig för att jag inte ska kunna bli gravid, samtidigt som min man är helt övertygad om att det kommer ordna sig och att jag stressar upp mig. Lättare sagt än gjort att inte göra dock.

En dag mindre tills testdag idag dock- heja oss alla!
  • Hallondröm1111
    Kira16 skrev 2018-08-14 04:56:19 följande:

Då kom mensen! Flyttar mig till september tråden istället!

Grattis till allanplus! Lycka till till er andra att ni får plus ni också :)

Tråkigt att höra. Lycka till du också!
  • Hallondröm1111
    Bakabulle90 skrev 2018-08-14 06:53:16 följande:

Jag har tänkt skylla på en medicin. Man får dricka med den men ska säga att jag inte är säker så tar inga risker. Eller så blir det bilen som du också sa :)

Hahha jg känner precis lika! Bar för det var väldigt planerat det här denna månad och datumen och exakt, så har jag haft symptom i princip från äl. Men försöker tänk bort dem, faktiskt när jg är upptagen med annat tex jobb, så har jg sällan symptom. Sen när jag inte har någonting för mig så blir jag prötsligt jätte dålig. Så tror att jag psykar mig sj. Dock så kan man ju vara gravid ändå ;)

Jaa nu är det närmare än någonsin! Och idag ska vi kunna testa med cb tidiga med 99% säkerhet. ????

Bra med med medicinen- smart!

Försöker att tänka på det så lite som möjligt men det är ju omöjligt...
  • Hallondröm1111
    JosHed skrev 2018-08-15 11:42:17 följande:

Sitter här och skakar, har precis testat positivt på både RFSU sticka och CL digitalt. Kan inte fatta det. Måste titta på det lite då och då för att tro det. Nu ska jag slå ib testet tills mannen kommer hem ??

Åh grattis!!!
  • Hallondröm1111
    Tessaloniki skrev 2018-08-15 13:21:08 följande:

Då dök mensen upp då, 4 dagar sen... :( grattis alla som plussar! Själv hoppar jag vidare till nästa tråd och hoppas på ett majbarn 2019! Massa kramar till er alla!

Tråkigt att höra

Lycka till!
  • Hallondröm1111
    Bakabulle90 skrev 2018-08-15 21:22:11 följande:

Lycka till!!! Jag ska också ta cb early imorgon bitti om jag inte fegar ur! Bim -2 här

Åh spännande! Let us know (håller tummarna!)!
  • Hallondröm1111

Godmorgon!

Tog precis detta test, ett CB early, på BIM-1. Jag ser ett streck men är rädd att jag ser i syne. Ser ni något?

Har kort lutealfas (11dgr) så är det ett plus är det inte så konstigt om det är svagt, blir ÄL+10 bara.

Tacksam för hjälp!

• Hallondröm1111
    Issari skrev 2018-08-17 08:30:32 följande:

Sådana svaga streck har jag också fått på just de testen och jag har inte varit gravid. Du får nog vänta och se, Håller tummarna för dig!

Åh vad jobbigt...! Men tack för svar!
  • Hallondröm1111
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-17 08:17:00 följande:

Godmorgon!

Tog precis detta test, ett CB early, på BIM-1. Jag ser ett streck men är rädd att jag ser i syne. Ser ni något?

Har kort lutealfas (11dgr) så är det ett plus är det inte så konstigt om det är svagt, blir ÄL+10 bara.

Tacksam för hjälp!

Tyvärr var det ett av de berömda spökstrecken- mensen kom precis. Då fick även jag lära mig att CB early är skit. Lycka till alla, hoppas att ni får plus! <3
  • Hallondröm1111
    Blåstjärna skrev 2018-08-18 08:16:05 följande:

Kan detta vara ett riktigt plus?!

Det är 1 år sedan jag blev gravid förra gången och de slutade i MA i v 12 (fostret dog i v 7).

Vi har kämpat månad efter månad och detta var vårt 10:e försök efter MA:t och vi hade precis hört av oss till en privat klinik för fertilitetsundersökning eftersom jag har fått en så kort cykel, varierar mellan 20-25 dagar med en lutealfas på 9-11 dagar. Jag skulle ha mitt BIM idag vilket är på ÄL11. Testade igår med ett Clear Blue early och det visade neg. Temperaturen fortsatte och att öka idag så jag chansade och tog ett vanligt test. Ska ta ett digitalt på måndag om inte mensen kommer. Vågar dock inte helt lita på det i och med att Clear Blue är kända för spökstreck. Har dock testat med detta test en tidigare månad och då var de helt neg. Så hoppas att det är på riktigt. Sorry för långt inlägg.

Jag gjorde ett lika svagt test igår och igen nu imorse, och bekräftade det sedan med ?gravid 1-2? på digtalt. Skulle säga att om mitt var positivt vid samma svaghet borde ditt också vara det! GRATTIS!
  • Hallondröm1111

Lägger till mig i plus-listan! Så sjukt.

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman

3/8 -, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86, missgeting

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka,

10/8 - Smulis87

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown, Kira16

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91, kstadtjej87

14/8 - Cajsa278, Elsaida

15/8 - lyckligast80, sandrasalazaris, Yemkela ,Silije

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff

20/8 - Missk37

21/8 - NiniBy

22/8 - EmmalinneaS, Jevi87

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, Skuggviol, Niseen

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika, NiMi

25/8 - Obi

26/8 - Sararebecca, BragoP

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary, Rhubarb

29/8 Pahm

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe, Trana123

+++++++ PLUS + LISTAN ++++++++

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

4/8 - rubie BIM + 2

5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2

6/8 - Kaijssa

7/8 - missgeting äl +14, Bim +-0, Moall ÄL+17 BIM+3, majaG bim -4, linb01 Bim-1

9/8 - Thorax Äl+8, Bim-10

12/8 - Aqwa93 bim +10

15/8 - JosHed, förväntad BIM 14/8, missK37 plus bim-5 (bim 20/8)

16/8 - Girl93, BIM-1

17/8 - Hallondröm1111, BIM-1

• Hallondröm1111
    Blåstjärna skrev 2018-08-18 09:15:33 följande:

(Oj råkade skicka ett svar innan jag hann skriva något)

Stort grattis till ditt plus!!! :D

Tack för dina ord! Då hoppas jag innerligen att jag får mitt bekräftat på ett digitalt på måndag och att det får stanna kvar denna gång!

Har du barn sedan innan? Vilket försök tog det sig på?

Nej det är första barnet, första försöket vilket känns sjukt mht att jag har pcos och fick besked att det kanske skulle kunna ta lite tid. Tji fick vi.

Dock har jag haft en brun flytning sen igår (trodde först att det var mens) så jag är lite orolig men har förstått det som att det är rätt vanligt och ej behöver betyda missfall?

Tråkigt att höra om ditt missfall, håller tummarna för att det går vägen den här gången <3
Svar på tråden BIM Augusti <3